Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, december 27, 2010

Een luierdagje

Zien jullie dat hierboven, die tien graden op vrijdags voorspelling? Daar houd ik me aan vast, terwijl ik vanuit mijn warme bed naar de razende wind buiten luister. Dat is deze maand een bijna constant geweest, keiharde wind. We hebben al geconcludeerd, dat de meeste Kerstversieringen daar niet op gemaakt zijn, getuige onze tuin en die van anderen.

Er staat vandaag helemaal niets op het programma. Rick wil deze dag nemen om helemaal te ontspannen. Eigenlijk vind ik dat ook een prima idee en sta mezelf toe pas om half tien mijn bed uit te komen.

Op zich had ik nog langer kunnen blijven liggen genieten van de warmte, maar vroeger mochten wij van mijn ouders nooit tot later dan half negen uitslapen, dus half tien vind ik nog steeds heel verschrikkelijk laat. Onze kinderen hebben we nooit een limiet opgelegd op dagen, dat er niets gaande was, en die blijven dus ook rustig tot het middaguur slapen (en slapen naar eigen zeggen dan ook echt).

Rick haalt ontbijt bij Starbucks. Ik geniet extra van mijn misto met gingerbread siroop, want die is zo lekker warm. Ook de spinaziewrap blijft een van mijn favoriete ontbijten.

Oorspronkelijk was ik van plan naar de sportschool te gaan, maar met deze windkracht 8 voelt het buiten als -17 en zelfs een paar minuten daarin staan me tegen. Rick is nieuwsgierig naar de Kinect EA Sports Active, dus ik stel voor samen een van de routines te doen. Zo ziet hij hoe het gaat en krijg ik mijn beweging ook.

Het blijkt erg leuk te zijn om het spel samen te doen. Het is een soort competitie, als de een nog niet klaar is, blijft de ander doorgaan, aangemoedigd door de trainer. Kennelijk zijn de oefening zeer verschillend van mijn gewoonlijke sporten, want ik voel mijn benen van gisteren! Ook Rick vindt het een flinke inspanning, maar de tijd gaat snel.

Gelukkig hebben we nog van alles in huis voor de lunch, zodat we niet naar een supermarkt hoeven. Heel ongewoon voor mij heb ik absoluut geen behoefte het huis te verlaten vandaag. Ik kijk Boer zoekt Vrouw van gisteravond. Zijn er nog andere "fans" daarvan hier? Ik ben heel benieuwd, wie de boeren uiteindelijk kiezen.

Saskia zou Saskia niet zijn, als zij niet een paar vriendinnen hier zou hebben. Kai is daarentegen helemaal happy om alleen X-Box te spelen. Iedere keer, als ik vraag, of hij niet misschien een vriend wil uitnodigen, haalt hij zijn schouders op. De broer en zus zouden wat dat betreft niet meer kunnen verschillen.

Na een middag van lezen en luieren willen de kinderen toch wel graag ergens gaan eten. Ik heb al de hele dag zin in de Vermonter sandwich van Glory Days, dus ik stel voor daarheen te gaan. Iedereen stemt daar meteen mee in. Die sandwich blijf ik heerlijk vinden: krentenbrood met appelboter, ham, appelplakjes en een plakje gesmolten cheddar.


Glory Days is een echte "sports bar"




"There are days and there are Glory Days" is hun slogan en dat vind ik een leuke. Wij gaan vanavond lekker door met relaxen en hangen voor de tv, terwijl de wind kennelijk nog lang niet uitgeraasd is. Ondanks (of misschien juist omdat), dat er niets spectaculairs gebeurde, was vandaag ook een echte "Glory Day"!

20 reacties:

Wilma zei

Hier ook echt zo'n week van weinig verplichtingen, alle 4 vakantie.

Gezellige kerst hebben jullie gehad zo te lezen.
Ben ons is dat één van de momenten om de gourmetplaat voor de dag te halen, voorkeur van de jongens.
En met alles wat je in huis haalt bakken ze het liefst gewone pannenkoekjes.

Wat cadeau's betreft pakken we hier niet zo groot uit.
Cor heeft voor mij een 2de pandora armband gekocht, want de eerste was vol, en er zijn nogal wat bedels die ik nog graag zou willen.
En verder van de kinderen nog wat kleine hebbedingetjes

En ik had voor hem een nieuwe mobiele telefoon een sweater en boxershorts.
En de jongens zijn ook niets tekort gekomen.

En ja.., boer zoekt vrouw wordt hier in huize loeffen niet over geslagen.

Grappig nog je foto met cosmo in bed, houd ie dat lang vol?
Wat me wel meteen opviel was je warme tint haarkleur, glanst nog mooi op de foto. Of komt het van de nieuwe camera.

Groetjes en fijne dagen nog,
Wilma

HennyB. zei

Groot gelijk om een alles/of niets dagje te beleven. Ik moet bekennen dat wij deze stelling beide Kerstdagen hebben ingenomen, mede door het weer hadden we geen bezoek en hoefden wijzelf ook niet op bezoek. Dat is ook wel eens lekker, 2 dagen thuis met Kerst en doen waar je zin in hebt!

Anoniem zei

Heerlijk zo een dag dat je de deur niet uithoeft.
Ik verplicht mezelf om dan toch met de hondjes een ronde te maken.
Nog even over je wake up light vraag. Hieronder een klikje naar een beschrijving.
http://www.bol.com/nl/m/elektronica/mini-sce-wakeuplight/index.html?Referrer=ADVNLGOO0020165720pdc
Groet, Bea

Petr@ zei

Lekker zo'n dag wanneer je niets hoeft. Even bijtanken van de drukke feestdagen.

Leuk om samen met Rick te sporten.

Wendy Jol zei

Hier wordt ook schaamteloos geluierd. Cor is ook de hele week vrij, dus erg gezellig. Als we wakker worden halen we beneden de koffie en dan nog zalig lezen in bed met de koffie.
Verder rommelen we wat aan....

Tink zei

Oh wat herkenbaar! Ik had ook van die ouders. Ik mocht nooit langer dan tot half acht kwart oor acht blijven liggen. Ik hoor nog dagelijks de stem van m'n moeder in m'n oren. Op bed liggen is voor lapzwansen, nietsnutten en meisjes van de nacht. Dus hup eruit! Zelfs niet toen ik als volwassen vrouw eens bij ze overnachtte en de avond ervoor naar een bruiloftsfeest was geweest. Nee, dat was destemeer reden om vroeg uit bed getrommeld te worden.
Vooral nu is die erfenis heel lastig omdat ik vaak dagen op bed moet doorbrengen en dan die stem van je moeder in je oor die me een duidelijk schuld gevoel bezorgt. De tweestrijd is dan groot en ik sta dan wel eens stiekum op en doe iets nuttigs, wat mijn man razend maakt. Hij heeft volkomen gelijk natuurlijk. Het is gewoon te gek voor woorden.
Raar hé dat je na zoveel jaar daar nog last van kan hebben!

José zei

Heerlijk zo'n dagje!
Zo kan ik mijn dagen ook wel lekker vullen. En vooral het feit dat jullie zo veel verschillende restaurantjes hebben lijkt me heerlijk. Dat mis ik in Nederland wel een beetje hoor, ik woon in een dorp en met drie café's (en bijbehorend restaurant) zijn we al rijkelijk bedeeld. Maar daar ga je op een doordeweekse dag niet gauw zitten. Daar is het hier toch te duur voor.

En BZV kijken we hier volop! Boer Frank (van mijn leeftijd, 26) is mijn favoriet :) die is volgensmij gewoon gevraagd om de kijkcijfers op te krikken.. De drie broers, die niet door zijn, komen uit ons dorp. Grappig!

Annemiek zei

Prima zo'n rustdagje! Moet ook eens af en toe.

Sandra zei

Heerlijk zo'n dagje, wij gebruiken de dagen tussen kerst en oud&nieuw ook om de kamer van onze zoon op te knappen en lopen verder de hele dag in pyjama! Ik volg boer zoekt vrouw pas vanaf de logeerpartij op de boerderij, dan vind ik het pas leuk worden. Volgens mij waren ze afgelopen zondag te zien in een theater. Dit is het Thalia theater bij ons in IJmuiden, prachtig art deco gebouw! Wij hebben hier ons trouwfeest gevierd.Geniet van jullie vakantie!!! En ik duim voor je dat die 10 graden voorspelling vrijdag ook werkelijkheid wordt!

Marion2 zei

Hier nog een Boer zoekt Vrouw fan!

Ik heb nu vakantie, maar op de een of andere manier ben ik nog de hele dag in de weer en kom ik er toch niet toe om iets bijzonders te gaan doen. Zelfs de laatste aflevering van Boer zoekt Vrouw moet ik nog kijken. Nou ja, dan heb ik nog wat om naar uit te kijken.

Marie zei

Die 'pyama-dagjes' zijn de best dagjes haha! Heerlijk! En fijn dat het gezin daar ook nog van kan genieten, zalig! Veel plezier! Groeten uit een sneeuwrijk Zug!

Nina zei

Leker, ja, zo'n dagje, moet kunnen af en toe. Goed dat jullie de kinderen nooit een opstatijd hebben gegeven. Dat heb ik ook nooit gekend. Maar wat dat betreft kun je aan mijn broer en mij wel zien dat dat een verschillende uitwerking kan hebben. Hij ligt het liefst de halve dag op bed, slaapt ook rustig tot twaalf uur. Mij lukt dat niet. (al gaat het met mijn onregelmatige diensten steeds beter...dan slaap ik rond 3 uur 's nachts pas en word ik rond 11 uur wakker)

En ik ben ook een Boer zoekt Vrouw-kijker. Ik heb het idee dat ik allang weet welke boer(in) de boer(inn)en gaan kiezen. De aflevering van zondag vond ik eeen beetje saai...

Het lijkt me nog steeds raar, sporten voor een spelcomputer!

Ella Rook, Iowa zei

Lekker toch die slapende kids. Ik laat ze ook lekker liggen. Door de week moeten ze al vroeg genoeg op. Volgens mij zijn ze gewoon aan het bijtanken. Mijn moeder schopte me nooit het bed uit maar ging wel vlak voor je kamerdeur stofzuigen of met de radio aan de badkamer soppen. Heel irritant!
Ik ben geen fan van Boer zoekt vrouw. Maar ik mag graag het "familie dinner" kijken of "DNA onbekent". Wat een drama! En ik lig dubbel om "kinderen geen bezwaar".
Glory Days lijkt op de foto's te zien erg op Buffalo Wildwings, maar jammer genoeg hebben ze daar niet die lekkere sandwich die jij beschrijft.

Bibi zei

Ik ben ook fan van Boer zoekt Vrouw, heerlijk om te kijken, van mij mogen de afleveringen wel veel langer eigenlijk, het is ook allemaal al zo snel voorbij. De speeddate vond ik erg leuk en die activiteiten dag begon al meer spannend te worden.
Net als vorig jaar, stapte een van de kandidaten op voor het keuzemoment had plaatsgevonden, dat gebeurde dit keer bij je 'favoriet' haha.
Annemarie heeft die Joris uitgekozen om ook naar de boerderij te komen volgende week, hij lijkt me wel aardig maar ik kan er niet tegen dat hij tijdens gesprekken steeds ingeademd 'ja' zegt.

Petra zei

@Wilma - Iedere keer als ik over gourmetten lees, neem ik me voor het te doen. Misschien volgende week, al is Katja er dan helaas niet. Leuk, dat je ook Pandora bedels "spaart", ik heb een armband (nog niet vol) en twee kettingen (bij lange niet vol) nu.
Cosmo blijft niet lang liggen meestal, dit was ongewoon. Ik vind de kleur, die Mona in mijn haar heeft gedaan dit keer ook erg mooi.

@Henny - Zeker lekker, vooral als je gewoonlijk werkt. Dat zie ik aan Rick ook.

@Bea - Toch interessant zo'n wake up light. Hier wordt het een stuk vroeger licht in de winter, dan in Nederland en wij hebben meestal een raam onbedekt, zodat de kamer snel licht wordt. Helpt mij nog niet echt. Die lichten heb ik hier nog nooit gezien, wel van die lichten, waar je voor gaat zitten om te helpen tegen seizoensdepressie.

@Petr@ - Ja, een zo'n dagje is heerlijk, maar meer hoeft van mij niet ;).

@Wendy - Oh, dat klinkt helemaal heerlijk, koffie en lezen in bed!

@Tink - Jemig, het is werkelijk, of ik mezelf hoor denken, jouw verhaal! Inderdaad, dat schuldgevoel, het blijft toch een beetje. Rick is net als jouw man, vraagt ook altijd wie mij nu verplicht om zoveel te doen als ik me niet goed voel (dat stemmetje in mijn hoofd ;)).

@Jose - Wat grappig, dat die drie broers uit jullie dorp komen. Wij hadden vroeger in Nederland enkel een snackbar in ons dorp, dus jullie drie cafe's is nog veel ;). Amersfoort was wel vrij dichtbij, maar zoals je al schreef uit eten gaan in NL is meestal duurder en duurt ook vaak een stuk langer. Dat is soms leuk, maar meestal willen we gewoon even een hapje eten en dan hebben we hier inderdaad ruime keuze.

@Annemiek - Inderdaad.

@Sandra - Succes met het opknappen van de kamer! Inderdaad is de logeerpartij op de boerderij ook altijd mijn favoriete deel van het programma.

@Marion - Gewoonlijk ben ik net als jij, maar Rick wilde gisteren echt niets doen en wilde, dat ik het ook rustig hield. Vandaag was het weer lekker druk ;).

@Marie - Oh, Zwitserland is zo gezellig met sneeuw, ik zie het helemaal voor me.

@Nina - Saskia is de enige hier, die niet tot het middaguur kan slapen, de andere twee met gemak! Bij sommigen denk ik het ook al te weten, maar het kan zomaar anders uitpakken. De Kinect voelt een stuk normaler om mee te sporten, dan de Wii, omdat het al je bewegingen registreert.

@Ella - Die programma's ken ik niet, ik ga ze opzoeken. Mijn vader was van de stofzuiger en harde muziek vroeger, mijn moeder schopte ons (nou ja figuurlijk natuurlijk) het bed uit. Mijn ouders waren altijd enorm vroeg op. Buffalo Wildwings ken ik ook, Rick heeft daar nog zo'n wings challenge gewonnen in Omaha.

@B. - Inderdaad mijn "favoriet" (not, hoewel hij zondag wel wat sympathieker overkwam), ik ben wel benieuwd wie Annemarie gaat kiezen en of het Harrie wordt. Die Johannes vind ik niets, maar ja, ik hoef er niet mee door, LOL.

naomi zei

Hallo

Zo mijn laatse nacht en dienst van het jaar. Dus ga nu ook lekker 5 dagen relaxen en een beetje bank hangen.

Ook ik volg boer zoekt vrouw wel leuk om te zien. Vindt die met de zwarte krulletjes die naar de sauna was het leukst. Ach joh we zien wel wat het wordt.

Heerlijk zo'n relax dag geniet ervan.

Anoniem zei

Boer zoekt vrouw! Heerlijke televisie. :-) Ik vind het geweldig om soms die tenenkrommende ongemakkelijkheid te zien. Maar verwonder me er ook over dat er toch echt wel een match uit kan komen. Erg leuk! Grappig dat jij er vanuit Amerika ook naar kijkt, terwijl wij hier in Nederland vaak juist de Amerikaanse programma's / series willen zien. :-) Groetjes, Floor

marianne zei

Boer zoekt vrouw kijk ik ook graag, vooral leuk als ze op de boerderij logeren en je de boeren en vrouwen wat beter leert kennen. Ben ook altijd benieuwd wie ze uiteindelijk kiezen, en of het stand houdt.

Als kind sliepen mijn ouders altijd langer uit dan ik, en dat patroon volgen wij ook nu weer :-). Wel blij dat ik daarover geen schuldgevoel heb aangeleerd gekregen, zeker als ik jullie (Petra/Tink) verhalen daarover lees. Ongelofelijk hoe sterk dat kan blijven doorwerken, he?

Petra zei

@Naomi - Veel plezier, lekker relaxen vijf dagen!

@Floor - Ja, ik vind van Boer zoekt vrouw juist dat oerHollandse zo leuk. Geprakte aardappels en boterhammen met boter en kaas en zo, dat eten wij hier nooit. En dan die plattelandsplaatjes, prachtig.

@Marianne - In mijn herinnering sliepen mijn ouders echt nooit langer, dan wij! Inderdaad, toch vreemd, dat ik zoveel jaren later nog "last" daarvan heb.

Mizi Margueron zei

Ik volg deze blog nu al een tijdje en vandaag had ik het gevoel dat ik mijn verhaal moest delen omdat ik ook slachtoffer was. Na zeven jaar bij hem te zijn geweest, heeft hij het uitgemaakt, ik heb al het mogelijke gedaan om hem terug te krijgen, maar het was allemaal tevergeefs, ik wilde hem zo graag vanwege de liefde die ik voor hem heb, ik smeekte hem met alles, Ik heb het beloofd, maar hij weigerde. Ik legde het probleem uit aan mijn moeder en zij suggereerde dat ik liever contact had met een spreuk genaamd Drigbinovia die me zou helpen een spreuk uit te spreken om het terug te brengen, maar ik geloofde nooit in spreuk, ik had geen andere keuze dan de spreuk te proberen, en hij vertelde ik hoef me geen zorgen meer te maken dat alles goed zou zijn dat mijn ex zou terugkeren, hij betoverde verrassend namens mij de tweede dag, het was rond 16:00 uur. Mijn ex belde me, ik was zo verrast, ik beantwoordde de oproep en alles wat hij zei was dat hij spijt had van alles wat er gebeurde, dat hij me terug wilde, dat hij zoveel van me hield. Ik was zo blij dat het voor mij werkte, dus we begonnen weer gelukkig samen te leven. Sindsdien heb ik beloofd dat iedereen die ik ken een relatieprobleem heeft, ik zal zo'n persoon helpen door te verwijzen naar de enige echte en krachtige tovenaar die me heeft geholpen met mijn eigen probleem en anders is dan al dat nep. Iedereen heeft hier hulp nodig zijn e-mail: doctorigbinovia93@gmail.com je kunt WhatsApp bellen via zijn mobiele nummer +2348144480786 voor het beste resultaat voor alles of je probleem .....