Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, december 06, 2010

Een koude maandag

Gisteravond of liever vannacht ging ik veel te laat slapen! Om de een of andere reden heb ik meer last van een paar uur jet lag, dan van meer. Met schrik word ik om half tien pas wakker!

Ook Saskia sliep pas erg laat en voelt zich misselijk, waarschijnlijk van vermoeidheid. Ik laat haar dus thuisblijven, dat vind ik stiekem ook gezellig. Voorwaarde is wel, dat ze aan haar achterstallige schoolwerk werkt, wat ze braaf doet.

Het heeft vannacht hard gewaaid en flink gevroren met als gevolg, dat het boven als we opstaan dertien graden is! Brrrrr!! Het is wel lekker slapen met die kou, waarschijnlijk sliep ik daarom gedeeltelijk zo lang door.

Mijn nek en schouders zitten helemaal vast, dus met moeite sleep ik mezelf naar de fitness. Na een half uur op de crosstrainer, waar ik vooral ook flink met mijn armen beweeg, voelt het wel iets losser. Het gevoel van messen tussen mijn schouderbladeren raak ik echter de hele dag niet kwijt. Vanavond maar aan Saskia vragen om er Mineral Ice op te smeren.

Direct na het sporten rijd ik naar de kennel om Cosmo op te halen. Die komt keurig gewassen naar buiten met een vrolijke Kersthalsdoek om. Zijn "rapport" is, zoals altijd, goed. Ze zijn daar dol op Cosmo, de assistente vraagt, wanneer hij weer komt. Dat is ons nog niet bekend.

Met Saskia en Cosmo rijd ik even later naar Whole Foods. Saskia is nog steeds misselijk, maar ik denk, dat het oververmoeidheid is. Dat had ik vroeger ook. Ze heeft in ieder geval wel wat trek, want kiest spullen voor haar schoollunches en om vanavond te eten.

Na de lunch zet ik mijn filmpjes van de bruiloft online en bewerk mijn vele foto's. Ik ben er bijna mee klaar, als de telefoon gaat. Tot mijn verbazing is het Kai en niet, omdat hij iets nodig heeft, maar om even lekker bij te kletsen. Het langste telefoongesprek met hem volgt, ik val bijna van mijn stoel van verbazing. Waar komt deze praatgrage jongen opeens vandaan?

Hij vertelt, dat Charlie hem eindelijk op de hoogte heeft gesteld van zijn vertrek. Hij zal maandag vertrekken (Kai komt volgende dinsdag thuis voor Kerst). Intussen leert Kai zijn verdiepingsgenoten steeds beter kennen. Hij had een leuke lunch met een groepje van hen.

Charlie en hij zijn (gelukkig) nog wel vrienden, maar volgens Kai praten ze bijna niet met elkaar. Kai vond het dus fijn om een echte conversatie met die jongens te hebben. Ze zijn ook veel aardiger, dan Kai en Charlie dachten.

Ook heeft Kai zijn rooster van volgend semester en neemt 15 credituren. Hij voelt zich duidelijk helemaal thuis op VCU. Het doet me enorm goed zo'n positief gesprek met Kai. Ik blijf erbij, dat Charlies vertrek goed voor hem is geweest.

Katja daarentegen klonk gisteravond erg down. Ze heeft ook wel heel veel hooi op haar vork. Ze vindt het allemaal leuk, maar heeft geen tijd voor een sociaal leven en krijgt volgens mij met iedere zaterdagnacht bij het brandweerstation niet genoeg slaap. Ze is in ieder geval hard aan vakantie toe.

Shannon komt Saskia met haar huiswerk helpen en blijft gelijk ook eten. De meisjes maken de zoete aardappel "wafel"frietjes en kip nuggets zelf klaar. Ik eet mee van de frietjes en heb er zalm en broccoli rabe bij. Het is gezellig met de meisjes erbij.

De open haard gaat aan en Saskia en ik gaan sitcoms kijken. Laat gaan we het niet maken vanavond, want kwart voor zes zal weer snel genoeg komen.

De foto's van de bruiloft staan hier. De rest van de Colorado foto's hier.

En hieronder een paar filmpjes van de plechtigheid:


Charity's "I do"



Luke's vows



Charity geeft Luke zijn ring



I now pronounce you husband and wife

14 reacties:

Anja zei

Gezellig zo'n lang telefoongesprek met je zoon, ik kan daar ook zo van genieten. Fijn dat hij steeds meer contact met de andere studenten van zijn verdieping krijgt. Beterschap voor Saskia!
De bruiloft was zo te zien erg leuk.

Margreet zei

Leuke foto's van de bruiloft en Colorado. Hier gaat communicatie tussen Steven en mij vaak per email. Telefoon gebruikt ie alleen als ie snel iets wil weten. Gezellig dus, zo'n gesprek. Fijn dat hij het zo naar zijn zin heeft.

Anja zei

Wat leuk dat Kai zo spontaan belde en zoveel te vertellen had. Heeft het blackmail gedicht toch geholpen ;-)
Fijn ook dat hij zijn draai gevonden heeft op college!

Ik vind het heel knap hoe Katja het allemaal volhoudt. Als ik af en toe lees wat ze allemaal doet, petje af hoor!

Bibi zei

Kai heeft je boodschap uit je Sinterklaas gedichtje kennelijk goed begrepen;-)

Annemiek zei

Mooi die bruiloft. Fijn dat jullie erbij konden zijn. Ik kan me wel voorstellen dat jullie moe zijn na zo'n bliksembezoek.
Leuk zo'n lang gesprek met Kai. Hier moet ik bij Tim de woorden eruit trekken. Als hij thuis komt vertelt hij wel altijd veel. Het is toch wel vaak dat het niet zo'n geweldig idee is voor beste vrienden om bij elkaar te wonen. Je ziet dan toch kanten die minder zijn en waar de vriendschap onder kan lijden.

Petr@ zei

Erg leuke foto's van de bruiloft en Colorado. Lijkt me een mooie staat om eens te bezoeken.

Wat fijn dat Kai spontaan heeft gebeld en dat hij inmiddels wat contacten heeft gelegd. Je hebt waarschijnlijk gelijk als je zegt dat Charlie's vertrek voor Kai beter is.

Is Saskia weer wat opgeknapt?

Elke zei

Mooie foto's, Petra! Jullie zagen er ook heel leuk uit, als gezin.
En het verslag was zo geschreven dat het net was alsof we er zelf bij waren, zeker nu met die foto's herken je de dingen die jij beschreef.

Leuk zeg, die telefoon van Kai! Bij jongens duurt het soms wat langer vooraleer ze open bloeien, dus wie weet volgen er nog de komende jaren nog heel wat meer zulke telefoons.
Wel niet zo leuk van Charlie om nu pas een echt gesprek met Kai te hebben! Het zijn tenslotte toch echte vrienden!

Marion2 zei

Fijn dat het goed gaat met Kai!

Vervelend dat Katja het nu zo druk heeft. Maar er komen vast betere tijden. Te beginnen met de kerstvakantie?

Ik vind je haar toch wel leuk zitten, hoor. Of is het alweer aangegroeid?

syl zei

Leuk om het verhaal van de bruiloft te lezen! 5 jaar geleden een zelfde soort bruiloft van mijn schoonzusje in Canada gehad. Waar ik bridesmaid was en manlief Usher (neem aan dat dat hetzelfde is als de groomsmen bij jullie?).

Zo anders zo'n bruiloft dan hier in NL. Ten eerste konden ze daar toen al trouwen op het strand, dat was hier toen nog niet mogelijk. Generale repetitie (die doe je hier over het algemeen ook niet), alle tradities van die komt met die aan de arm aanlopen, jij staat daar, jij loopt dan. Was toen een hele leuke dag, het is, vind ik, leuker dan hier.

Nog even en dan beginnen de kerstvakanties, allemaal weer thuis!

naomi zei

Mooie foto's van de trouwerij. Echt genieten. Jullie zagen er goed uit. En wat is Golden een schattig plaatsje. Echt wild west gevoel. Kai heeft de hint van de sint begrepen. Hoop dat je je wwat uitgeruster voelt.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Anja - Zo'n gesprek met de jongens is toch altijd bijzonder, he? Het doet me goed, dat Kai zijn hart bij mij wil luchten.

@Margreet - Dat klinkt meer zoals mijn communicaties met Katja. Dat gaat via MSN en alleen telefoon als ze iets snel wil weten.

@Anja - Ha ha, ja, wie weet maakte Sint toch indruk. Katja heeft erg veel hooi op haar vork, ik hoop, dat ze niet afknapt.

@B. - Ha ha, inderdaad!

@Annemiek - Dit was voor Rick en mij ook al vanaf het begin onze "zorg".

@Petr@ - Gelukkig was ze vandaag weer helemaal beter.

@Elke - In ieder geval ben ik blij, dat het er eindelijk uitkwam, want ik had Charlie nog kunnen zien verhuizen zonder Kai er officieel over te hebben verteld!

@Marion - Ik hoop maar, dat Katja een beetje Kerstvakantie neemt. Ze is natuurlijk nog jong, maar ook in de vakantie gaat haar rescue squad en gewone baantje door. Ze zal dus waarschijnlijk redelijk vaak alleen daar zijn. Mijn haar is inderdaad weer een beetje aangegroeid. Eindelijk zie ik er niet als een klein meisje uit!

@Syl - Inderdaad een usher is hetzelfde als een groomsman. Het is altijd een heel "toneelstuk" eigenlijk, zo'n bruiloft.

@Naomi - Inderdaad ik kreeg echt een wild west gevoel bij Golden. En ja, ik voel me een stuk geruster.

Sally zei

Zo ik ben weer helemaal bijgelezen. leuke filmpjes hoor.
Fijn dat Kai zo spontaan belde. Ik herken zo veel in hem van mijn oudste kind. Er is dus nog hoop haha.

Kristel Holsbeek zei

oh zo leuk Cosmo;-)
Wat leuk dat Kai je gebeld heeft!!! Zalig denk ik wel zo goed nieuws van hem te horen...nog eventjes en hij is thuis!!

Nicole zei

Wat een mooie foto's van de bruiloft. En wat zag iedereen er mooi uit. Mooie foto's ook van de omgeving. Colorado is ook alweer zo'n mooi stukje Amerika.

Leuk dat Kai zomaar belde. Hij heeft zij gedichtje van Sinterklaas blijkbaar goed ter harte genomen. Goed voor hem dat hij steeds meer zonder Charlie onderneemt.