Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, oktober 20, 2014

Burke Lake

De eerste werkdag voor Katja is begonnen.  Om kwart over acht vertrekt zij en Rick volgt niet veel later.  Ik geniet in alle rust van mijn koffie en een paar wafels met jam.  Het is mooi zonnig weer en de boom in de tuin van onze achterburen lijkt wel in brand te staan, zo vlammend rood en geel is hij.

Al gauw is het tijd voor mijn uur personal training met Sharon.  We werken hard aan alle spiergroepen, maar ik besluit mijn 10000 stappen vandaag buiten te doen.  Het is veel te mooi herfstweer voor de saaie machines.

Op weg naar huis haal ik mousserende rose om vanavond met het Nederlandse damesgroepje te toasten op onze terugverhuizing.  Ik heb pas gisteren besloten te gaan, want ik ben telkens zo doodmoe 's avonds.  Maar ik vind het ook erg jammer een avondje te missen.  Ik heb Rick gevraagd me vroeg op te halen.

Als lunch bekijk ik de soepen bij Whole Foods en zie er Marokkaanse linzensoep tussen staan.  Die lijkt me erg lekker en thuis warm ik een kom op.  Inderdaad is hij heerlijk.  Ik ben dol  op linzen, terwijl Rick er niet van houdt, dus zo'n soep is helemaal perfekt.

Al die herfstkleuren zijn zo gezellig

Tja, en dan "moet" ik mijn 10000 stappen nog halen.  Ik bedenk waar ik eens zal gaan wandelen en de keuze valt op Burke Lake, altijd een favoriete bestemming in de herfst.  Ik neem Cosmo mee, maar laat Django thuis.  Wel een beetje zielig, maar hij is onbetrouwbaar met andere honden en ik kan in mijn eentje niet beide honden aan.
 
 

Cosmo vindt het in ieder geval heerlijk en ik neem een aantal mooie foto's.  De kleuren lijken nog niet helemaal op hun hoogtepunt.  Er zit nog veel groen tussendoor, maar ook al diep rood en in de zon lijken de toppen van de tulpenbomen wel goud.

Na een uurtje rijd ik terug en komt Katja ook net uit haar werk.  Haar gewoonlijke uren worden van acht tot half vijf, maar vandaag was het slechts orientatie en was ze vroeg klaar.  Ze vindt dat ze met erg leuke mensen gaat werken, dus dat is al heel positief.

Om vier uur loop ik naar het huis van Chris en PJ.  We hadden afgesproken om met de honden te gaan wandelen, maar Chris is nog niet terug uit haar werk.  Ik besluit Cosmo dan maar een blokje om te nemen en te zien of ze er daarna inmiddels is.

Dat is inderdaad het geval en we lopen gezellig kletsend een ommetje door de buurt.  Het is zo'n 21 graden en heerlijk om veel buiten te zijn vandaag.  Ik vind het ook zo fijn om gewoon weer in onze buurt te wonen.  Ik wist altijd al dat het hier fijn vertoeven is, maar nu besef ik me dat nog des te meer.

Rick brengt me om zes uur naar Karin en met haar rijd ik mee naar Lia's huis.  Daar zitten we eerst even buiten en toasten met mijn rose op van alles en nog wat.  Karin heeft lekkere gevulde eieren mee als voorafje.

Als het te koel wordt buiten verhuizen we naar binnen waar Lia ons heerlijke uiensoep met brood en kaas voorschoteld.  Daarna volgt het hoofdgerecht, drie soorten kaas (gorgonzola, gruyere en een heerlijke geitenkaas).

Het is weer zo gezellig dat het opeens negen uur is en Rick me ophaalt.  Ik ben wel blij, want erg moe, maar helaas mis ik Martines dessert.  Misschien maar goed ook, want ik heb al meer dan genoeg te eten gehad.

Thuis loop ik nietsvermoedend naar binnen en schrik me dan lam!  Ricks laatste Halloween versiering is wel erg eng! 


Voor meer Burke Lake foto's klik hier

9 reacties:

Anja zei

Prachtige kleuren bij Burke Lake, het is al veel verder dan vorige week. Ik verheug me op woensdag!
Geweldige die Halloween versiering van Rick !
Fijn dat Katja met leuke mensen gaat werken.

Ineke zei

Jakkes, wat een engerd op de grond, denk dat ik een meter in de lucht gesprongen zou zijn. Mooi al die herfst- en pompoenfoto's

Anoniem zei

Die engerd past wel mooi bij de benen en de hond!
Mooie foto's weer. Ik vrees dat er hier vandaag heel veel blaadjes uit de bomen gaan waaien.
Groetjes Anja L.

Anoniem zei

Wat wonen jullie toch prachtig. En inderdaad de herfstkleuren zijn zo mooi.
Fijn dat Katja leuke collega's heeft, dat is 70% van het naar je zin hebben op je werk.
De haloween decoraties zijn scary!
Groet, Bea

Anoniem zei

Proficiat aan Katja met de nieuwe baan. Mooie herfstkleuren. Even spetterende kleuren voordat het weg waait!
Annemiek

Tineke zei

Mooi, het kaartje van Katja;s werk, echt iets om trots op te zijn. gezellige collega's zijn belangrijk, goed dat de eerste indruk zo positief is.
Ik mis hier de pompoenen wel , geven zo'n leuke herfstsfeer in de vs.
We hebben een goede vlucht gehad en ben de 1e dag doorgegaan tot half negen en de volgende morgen gaan werken; geen last van jetlag gelukkig.
vandaag op de twee kleinste nl kleindochters passen en weer knuffelen (zondag natuurlijk ook al gedaan) en zo de vakantie strijk maar eens wegstrijken.

Sally zei

Hihi wat Een griezel in je huiskamer

Becs zei

Fijn dat je toch naar het NL avondje bent geweest. Ik zag de versiering gisteren ook voorbij komen op fb en ik vind hem erg gaaf.

Petra zei

@Anja - Helaas van het weer morgen, maar goed dat we al een alternatief hebben

@Ineke - Ik moet wel lachen om die griezelige Halloween versieringen overal

@Anja - Zeker is die engerd een goede toevoeging

@Bea - Het is zo genieten om weer terug thuis te zijn met alle bomen om ons heen!

@Annemiek - Ja, ik ben bang dat het na morgen al een stuk minder gaat zijn

@Tineke - Wat fijn, geen jetlag! Leuk je ontmoet te hebben nu heb ik een gezicht bij de naam.

@Sally - Hij ligt nu buiten te griezelen

@Becs - Ik vond hem ook erg leuk!