Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, oktober 14, 2014

Een zomerse herfstdag

Misschien heb ik toch nog jet lag, want ik ben om zes uur klaar wakker.  Mijn brein staat helemaal aan en het lukt me niet weer in te slapen.  Toch doezel ik nog wat verder om Rick niet wakker te maken.  We staan om half acht tegelijk op.

Niet veel later gaat de deurbel.  Het is de Vector man, die ons intercomsysteem komt maken.  Nu is echt bijna alles klaar, alleen de schilders moeten nog terugkomen om de ramen, die ze dichtgeschilderd hebben, te maken.

Na mijn ontbijt begin ik met dozen uitpakken in de eetkamer.  Dat zijn heel veel glazen, borden en nog veel meer.  Nogal een tijdrovend karwei dus.  Ik vind het uitpakken sowieso fysiek vermoeiend met al dat papier.  Na tien dozen is het tijd om naar de sportschool te gaan.

Daar wacht Sharon me al op en terwijl we bijkletsen worden mijn spieren flink getraind.  Ik heb op vakantie maar een keer een Max Capacity gedaan, dus het is wel weer nodig.  Hoewel ik door al het lopen zelfs een paar pond ben kwijtgeraakt in Europa.

Op weg naar de auto op de terugweg lees ik dat USAA eindelijk onze laatste hotel- en maaltijdrekeningen gaat betalen.  Gisteravond heb ik op de site een "thumbs down" gegeven, omdat we al meer dan twee weken opeens niets meer hoorden en ik over vier dagen mijn credit card moet betalen. 

We hebben het over meer dan $8500!  Gelukkig hielp die thumbs down en heb ik meteen een verontschuldigend bericht dat het geld nu wordt overgemaakt.  Ook dat hoofdstuk van de brand is dus naar alle tevredenheid afgesloten.

Thuis ga ik verder met dozen uitpakken en ook haal ik mijn sjaals van de hangers, want die nemen veel te veel plaats in in de kast.  Binnenkort moet ik die ook helemaal reorganiseren, maar dat is voor een latere dag. 

Opeens voel ik mijn maag toch wel erg rammelen en blijkt het al na enen te zijn!  Rick en Kai hebben ook trek en ik haal proviand bij Manhattan Bagel.  Hun lekkere tonijnsalade dunne bagel gaat er bij mij prima in!

Dan vertrek ik naar Michaels om wat Halloween spullen voor de tuin te kopen.  Tot mijn verbazing hebben ze vrijwel niets meer!  Alle "spinnenwebben" zijn uitverkocht en er zijn nog maar twee oranje lichtjes snoeren.  Toch koop ik een aantal dingen en twijfel nog of ik dit jaar ueberhaupt wel spinnenwebben wil. 

Na de nieuwe aankopen in de tuin gehangen te hebben ziet het er toch al gezellig Halloween-achtig uit.  Tevreden besluit ik Cosmo mee te nemen voor een lange wandeling door de buurt.  Mijn fototoestel gaat ook mee, want de herfstkleuren beginnen al mooi te komen.  Het is nota bene 27 graden, dus qua temperatuur heel zomers.


Cosmo en ik genieten beiden van het weer lekker door de buurt wandelen.  De herfstkleuren zijn dit jaar prachtig, diep rood en geel.  Het is nog niet op zijn hoogtepunt, maar er zijn al genoeg mooie bomen en blaadjes te fotograferen.
 
Thuis besluit ik mezelf even rust te gunnen en ga op het deck zitten lezen.  Gezien de temperaturen van de komende week is dit waarschijnlijk de laatste keer dit seizoen dat het warm genoeg is dat te doen.  Ik lees mijn boek lekker uit en ga als het wat koeler wordt weer naar binnen.  Wat is het genieten om thuis te zijn!

In de eetkamer staan nog twaalf dozen om uit te pakken.  Ik besluit het mijn doel te maken, die vandaag uit te pakken.  Dat lukt en de eetkamer is nu vrijwel klaar, al missen er nog een aantal dingen.  Geen idee waar die zijn, maar ze zullen hopelijk tevoorschijn komen.

Moe, maar voldaan van de drukke dag, ga ik met een wijntje zitten.  Rick krijgt zijn energie altijd 's avonds en gaat boven meer dozen uitpakken.  We bestellen lekker Indiaas, zo fijn om zoveel restaurants in de buurt te hebben, die bezorgen!

Morgen heb ik een rondleiding, maar het weerbericht klinkt vreselijk slecht.  Er worden zware stormen voorspeld, geen wonder met dit warme weer.  Even heel hard duimen dat het mee gaat vallen!

Foto's van vandaag staan hier.

7 reacties:

Anja zei

Wat fijn om weer thuis te zijn! Het was inderdaad een zomerse herfstdag, zou het de laatste zijn?
Ik zal duimen dat het morgen mee gaat vallen!

Anoniem zei

Wat heerlijk om weer in je huis te kunnen rommelen!! Prachtige herfstkleuren heb je gefotografeerd! Gr. Greet

Marion van de Sande zei

O wat heerlijk om nog in de 27 graden te zitten! Ik ben zo benieuwd hoe Rick en Kai het in München hebben gehad. Wanneer gaat Kai naar Brussel en wordt dat voor een studie weer? Ik hoop dat je vandaag toch redelijk weer hebt met de rondleiding. Zo eens even op de webcam kijken. Have a nice day!

Anoniem zei

Ik hoop dat je gauw door alle dozen bent, ik kan me voorstellen hoeveel werk dat is. Voor het uitruimen van onze kleine keuken hadden we maar liefst 34 dozen vol, niet te geloven hoeveel "stuff" je verzamelt over de jaren. Maar je bent weer THUIS, fantastisch!
Groetjes, Ida

naomi zei

Ohja vroeg wakker is ook echt mijn jetlag probleem op vakantie aan het begin vreselijk irritant. Jemig wat een douchen heb je uit te pakken gelukkig helpt Rick ook mee en staan ze op de goede plaats. Kan iedereen mens en dier zijn draai weer vinden. Gooi je ook nog veel dingen weg nu? En weet Katja al meer over haar baan en heeft Saskia haar draai weer helemaal gevonden liefs

Petra zei

@Anja - Ik hoop het niet, maar aan de temperaturen van volgende week te zien lijkt het van wel.

@Greet - Heerlijk, inderdaad!

@Marion - Ze hebben het fantastisch gehad. Kai heeft nog niets gehoord over Brussel.

@Ida - Ja, gewoon thuis zijn is heerlijk

@Naomi - Ik probeer inderdaad wel te wieden voor ik spullen terugzet

Marion van de Sande zei

Bedankt voor je antwoord. Spannend voor Kai!