Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, oktober 07, 2014

Reis naar Barcelona


Ver voor mijn wekker om zes uur afgaat ben ik al wakker.  Om vijf voor zes sta ik dan ook maar op en pak mijn laatste spullen in.  Terwijl ik douche maakt Marie-Anne koffie en een lekkere muesliboterham met Oud Amsterdam smeerkaas.

Keurig om half zeven rijdt de besproken taxi voor en nemen we afscheid.  Wat een leuke dagen heb ik hier gehad en eindelijk hadden Marie-Anne en ik weer eens wat langer de tijd om bij te praten.

Omdat ik zo vroeg vertrok duurt de rit naar Heathrow maar drie kwartier.  Volgens de chauffeur had die twee keer zo lang geduurd als ik een half uur later was vertrokken!

Bij de incheckbalie ben ik zo aan de beurt en ga dan door de veiligheidscontrole.  Met nog meer dan twee uur te gaan voor het boorden vraag ik een tafeltje in het Giraffe restaurant.  Daar helpen de twee sterke koppen koffie me wat wakkerder te worden.

Helaas is onze vlucht vertraagd en de gate wordt pas vlak voor de oorspronkelijke vertrektijd aangekondigd.  Ik vrees voor mij aansluiting in Brussel.  Als we eindelijk vertrekken roept de piloot om dat alle connecties goed gaan zijn.  Pak van mijn hart, want de volgende vlucht naar Barcelona is pas vanavond.

Met veertig minuten te gaan race ik zo goed en zo kwaad als het gaat door de paspoort- en veiligheidscontroles en kan bij de gate meteen aan boord.  De vlucht naar Barcelona verloopt snel.  Als lunch bestel ik een fruitbroodje met brie en een Coke Zero.  Ook voor non-alcoholische dranken moet hier betaald worden, iets wat ik in de VS niet gewend ben.

Keurig op tijd landen we in Barcelona.  Ook komt tot mijn opluchting mijn tas al snel tevoorschijn.  Ik stap in een taxi, die me naar het hotel Sant Antoni brengt.  Ik check in en breng de bagage op de kamer.  Anika kwam vanochtend al aan en is de stad al wat aan het verkennen.  Als ik me wat op heb gefrist ga ik naar de lobby waar Anika al op me zit te wachten.

Het is tweeeneenhalf jaar geleden dat zij een week bij ons was en zoals altijd lijkt dat net gisteren.  Anika haalt haar bagage uit de opslagruimte en zij pakt wat uit en frist zich op. Dan gaan we op pad de stad in.
We lopen een stuk tot we een leuk terrasje zien.  Dit is buiten het toeristische gedeelte en mijn geringe Spaans komt even van pas.  We drinken een wijntje en krijgen daar een schaaltje chips bij.  We hebben elkaar natuurlijk heel wat te vertellen dus voor we het weten is er een uur voorbij.

We zijn hier vlak bij de Arc de Triomf en nemen daar een aantal foto's van.  Dan gaan we op zoek naar een leuk restaurant en vinden Txapela, waar ze een hele lijst kleine hapjes hebben, Pintxos.  Het lijken mij de Catalonische tapas, net iets kleiner dan de tapas, die ik ken. 

We bestellen er een aantal van en dan nog een ronde, want het zijn wel erg kleine hapjes.  Het smaakt allemaal even lekker!  Na het eten lopen we terug naar het hotel want we zijn beiden al vanaf heel vroeg op.  Nog even relaxen hier op de kamer en dan naar bed.
 
De wifi hier is erg langzaam, dus ik denk dat meerdere foto's opladen moeilijk gaat worden.  Ik hoop er af en toe een paar op het blog te zetten, maar de rest moet denk ik wachten tot ik thuis ben.

7 reacties:

Anoniem zei

Heel veel plezier weer....geniet ervan!
Groetjes
Evelyn

Jort & Suus - On the road zei

Fijn dat je er bent. Veel plezier!

Anoniem zei

Wat fijn dat je je aansluitende vlucht toch haalde. Ik kan altijd pas rustig ademhalen als ik in het vliegtuig zit. En dan weer stressen of de koffer het ook heeft gehaald :-)
Heel veel plezier in Barcelona!
Groetjes Anja L.

Ann zei

Het weer ziet er in elk geval beter uit dan hier ;-)
En veel catalaanse vlaggen zie ik ...
Geniet ervan !

marianne zei

Wow, twee van de leukste steden ter wereld in één vakantie, niet slecht! Hartelijke groet aan Anika en veel plezier in Barcelona.

Becs zei

Nog veel plezier gewenst!

Anoniem zei

Geweldige stad die al jaren bovenaan mijn lijst staat. Maar ja, je kan niet alles hebben en een visit aan Cathy gaat altijd voor.
Ben wel jaloers hoor, geniet in ieder geval van je mooie foto's.
Fijne dagen in Barcelona.
Groetjes Wil