Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, oktober 17, 2014

Lekker warme herfstdag

Het moet gezegd, wat is het heerlijk om een king bed te hebben!  Ik heb vannacht werkelijk heerlijk geslapen.  De zon schijnt ook weer zie ik door de lamellen en uitgerust sta ik op.


Rick moet vandaag vroeg op pad dus ik eet mijn beschuitjes met Old Amsterdam smeerkaas alleen, want Kai en Saskia liggen nog op een oor.  Ik ben aan mijn tweede kop koffie bezig als zij ook naar beneden komen druppelen.
De bomen achter ons huis lijken wel in brand te staan

Saskia wil weten wanneer we naar de mall gaan en ik beloof haar na mijn sporten.  Dat ga ik dan ook maar gauw boven doen.  Eigenlijk zou ik gewichten moeten doen, maar heb daar helemaal geen zin in.  Ik gebruik als excuus voor mezelf dat de gewichten de enige dingen in de sportkamer zijn, die nog niet zijn uitgepakt.

Na mijn uur interval op de elliptical maak ik me gauw klaar en vertrekken Saskia en ik naar Tysons Corner mall.  Bij Urban Outfitters kiest Saskia wat vesten en topjes.  Dan lopen we naar PacSun waar ze ook een paar leuke dingen vindt.  Het is altijd makkelijk kleding winkelen voor Saskia want ze weet precies wat ze wil en is binnen een paar minuten klaar.

Natuurijk moet Saskia ook haar favoriete luchtjeswinkel Bath and Body Works bezoeken.  Hier kopen we mini handreinigers in allerlei geuren.

We hebben beiden enorme trek en besluiten bij Panera te gaan lunchen.  Ja, daar heb ik gisteren ook al gegeten, maar hun menu is uitgebreid genoeg dat ik er wel weer kan eten.  Saskia neemt de groentesoep en salade, ik de groentesoep en de Mediterranese groentesandwich, die ik erg lekker vind.

Na het eten laten Saskia en ik onze wenkbrauwen "draden".  Met garen worden onze wenkbrauwen weer mooi gemaakt.  Het doet minder pijn dan was en ik vind het resultaat altijd erg mooi.  Het is leuk zo'n uitje met mijn jongste en ik kom zo ook wat intieme details van haar leven te weten.

Thuis lijn ik Cosmo aan voor een herfstwandeling door de buurt.  De kleuren beginnen hier te komen, maar zijn nog lang niet op hun hoogtepunt.  Toch lukt het me mooie kleuren te fotograferen vind ik zelf.  Volgende week hoop ik ook naar Burke Lake en misschien zelfs de Shenandoah te kunnen gaan.
 
Rick heeft wat nieuwe Halloween versieringen besteld
Ons nieuwe huis dier Skully
En zijn vorige eigenares, de boze heks, die in onze tuin is neergestort

De rest van de middag ga ik buiten lezen.  Eerst op het deck en als dat te koel wordt voor het huis.  Net na vijven heb ik mijn boek uit en wordt het ook te koel om buiten te zitten.  Er is natuurlijk in huis nog meer dan genoeg te doen en ik pak wat dozen uit en doe de was.

Rick komt thuis en niet veel later Katja.  Dan hebben we opeens weer het huis vol.  Saskia heeft besloten nog een nacht te blijven en de meisjes halen Thais eten.  Het is gezellig zo met zijn allen en Katja brengt haar spullen naar binnen.

Zij begint maandag aan haar nieuwe baan en is dus voorlopig terug hier thuis.  Vreemd wel een beetje na meer dan zes jaar uit huis wonen.  Kevin komt ook uit New Jersey voor het weekend.  Het is nu veel makkelijker voor hen om bij elkaar te zijn in de weekends.  Drieeneenhalf uur rijden is vrij makkelijk te overbruggen. 

En zo begint voor mij althans het eerste weekend weer terug in ons huis.  Wat een heerlijk gevoel is het toch!

Foto's van vandaag staan hier.

5 reacties:

Tineke zei

Hoi Petra, leuk dat we gisteren kennis gemaakt hebben en gezellig koffie gedronken.
Vandaag zijn we naar Shennandoah natuurpark geweest; de kleuren zijn prachtig en de vergezichten heel mooi. We hebben met dochter en gezin een kleine trail gelopen; heel bijzonder. We zagen nog een rode salamander die niet veel voorkomt.
Morgen al weer de laatste dag in de vs; maar we gaan naar huis met mooie herinneringen.
Fijn dat je zo goed geslaagd bent met het winkelen Saskia. Ik heb nog een tshirt van Shennandoah gekocht.

Anja zei

Leuk om samen met Saskia te winkelen. Grappig ja, ik heb daar gisteren mijn wenkbrauwen laten doen. Geniet van je eerste weekend weer thuis, gezellig dat het gezin even compleet is.

Ann zei

Een vol huis ... geniet ervan ;-)

jolanda zei

Hoe gaat het met Saskia? Na een lastig high schooljaar is een nieuwe start leuk maar vast ookspannend!

Heeft Katja nog wat gehoord van die baan in Kevin's regio?

Maar lekker hoor, alles bijelkaar. Perfect om vast lootjes te trekken....

Petra zei

@Tineke - Erg leuk je ontmoet te hebben! Ik hoop het de komende week ook naar de Shenandoah te halen.

@Anja - Het is inderdaad heerlijk weer thuis te zijn!

@Ann - Doe ik en ben blij dat het de komende tijd weer wat vaker voor zal komen.

@Jolanda - Het gaat verbazingwekkend goed, even afkloppen. Katja heeft niets meer van die baan gehoord, misschien ook maar beter, dan hoeft ze niet te kiezen.