Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, oktober 04, 2014

Dag 2 Londen: Internet ontmoeting

Na weer lekker geslapen te hebben word ik om half negen wakker door de stralende zon, die mijn kamer binnenschijnt.  Het belooft alweer een prachtige dag te worden. 

Helaas voelt Marie-Anne zich helemaal niet lekker en zij blijft thuis uit haar werk om uit te rusten.  Dat betekent wel gezellig samen ontbijten.  Daarna douche ik gauw en begin aan mijn plan voor vanochtend.

Met dit mooie weer moet het uitzicht vanaf het Monument prachtig zijn.  Ik neem er de Tube heen en laat mijn Londen pas zien.  Dan mag ik de 311 treden van dit monument voor de grote brand in de 17e eeuw gaan beklimmen.

Dat is toch wel een hele klim en ik probeer hem zonder stoppen te maken, zo krijg ik goede cardio.  Een beetje buiten adem kom ik boven aan.  Van daaruit is er inderdaad prachtig uitzicht over de stad.  Ik fotografeer er enthousiast op los en loop dan weer naar beneden.
Een zeldzame selfie

Na een flesje water te hebben gekocht en in een slok leeg te hebben gedronken zet ik mijn tocht voort naar St. Paul's Cathedral.  Een prachtige kerk, maar het kost 16 pond om er binnen te gaan en dat heb ik er niet voor over.  Vooral ook niet omdat ik nauwelijks tijd zou hebben er rond te kijken.

Vanaf St. Paul's neem ik de Tube naar Waterloo Station.  Daar heb ik met Martje afgesproken, die met de trein hierheen komt om de middag met mij door te brengen.  Martje ken ik al jaren via het internet, maar dit is onze eerste ontmoeting in persoon.

Martje vindt mij gelukkig meteen, want ik sta nog te zoeken tussen de massa mensen, die uit de trein komen.  Het klikt meteen en we gaan op zoek naar een terrasje om op te lunchen.  Martje weet dat er veel restaurantjes langs de South Bank, zuidelijke oever van de Thames, zijn.

We vinden inderdaad Giraffe met zicht op het water.  Ik bestel een lekker lichte salade met fetakaas en Martje een flinke kop tomatensoep.   Gesterkt lopen we verder langs het water, kijkend naar de straatartiesten en andere mensen, die er lopen. 

We steken de Blackfriars brug over naar de andere kant van de rivier en lopen naar Somerset House.   Daar lopen we over de mooie binnenplaats en dan naar Covent Garden.  Daar is het met dit mooie weer een drukte van jewelste. 

We kijken er even rond en gaan dan op zoek naar een terrasje om wat te drinken.  Dat vinden we bij Sapora d'Italia.  Martje bestelt thee en een eclair en ik houd het bij een sinaasappel en wortelsap drankje met later nog een kop koffie.

Opeens voel ik me enorm moe.  Net of de jet lag er nu opeens uitkomt.  We kletsen een tijdje en dan lopen we via Chinatown naar het Leicester Square station.  Daar nemen we afscheid, want ik ga terug naar Marie Anne en Martje gaat nog verder de stad in. 

Eenmaal weer bij Marie Anne gaan we op zoek naar nog een terrasje.  Het is terrasjesdag vandaag voor mij!  We vinden een gezellig restaurantje dichtbij waar we wat drinken en kletsen.  Als de zon achter de huizen verdwijnt wordt het echter te koel om buiten te zitten.

We besluiten een hapje te gaan eten bij Fig & Olive.  Ik begin met een zalmtartaar, super lekker!  Ook mijn hoofdgerecht van forel met quinoa en groentes smaakt me opperbest.  Ook Marie-Anne's gerechten zien er zeer smakelijk uit. 

We lopen terug naar huis en kletsen wat en kijken tv.  Dan gaan we bijtijds naar bed, want ik ben heel moe en Marie-Anne nog steeds ziekig.  Het was weer een heerlijke dag, wat een leuke stad is dit toch!

Foto's staan hier

4 reacties:

Anoniem zei

Wauw jij boft wel met het prachtige weer in Londen, leuke verslagen over heerlijke dagen! Veel plezier nog!
Groetje van Henny Breedijk.

Nel zei

Het is genieten in Londen. Wat heb je beduidend al veel meer gezien in 2 dagen, dan dat wij in 3 dagen hebben gezien. Misschien komt het omdat wij meer tijd steken in shoppen.
De Southbank is inderdaad een heel leuk stuk waar je veel restaurantjes hebt. Wij hebben we ook heerlijk gegeten in The Founders Arms.

Geniet nog maar heerlijk deze laatste 2 dagen. Ga je vandaar uit naar Barcelona of ga je eerst naar Duitsland naar de mannen ?

Ik denk dat je het heel goed treft met het weer..vanaf maandag wordt het beduidend minder.

Nog een fijn weekend !

naomi zei

Wat grappig dat je 2 van mijn tips toevallige van plan was. Wat is het toch leuk om bij je verhaal ook de foto's te zien maakt het levend. Ik geniet van je foto's en krijg steeds meer zin om Londen in 2015 te doen, maar wil zoveel. Krijg je nog steeds een certificaat als je het Monument in bent gegaan?

Ik vraag me af of in zin in Barcelona krijg door je verhalen en foto's trekt me persoonlijk minder haha.
Groetjes Naomi

Petra zei

@Henny - Zeker boffen!

@Nel - Meteen van hieruit naar Barcelona. Kai en Rick vliegen morgen weer terug

@Naomi - Ja, ik kreeg inderdaad een certificaat, was ik vergeten te melden