Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, oktober 13, 2014

De herfst in huis brengen


Na heerlijk geslapen te hebben op ons nieuwe bed word ik om een uur of zeven wakker.  Onze nieuwe lamellen blokkeren het licht veel beter dan de oude en het is een sombere dag buiten.  Het is dus nog lekker donker in de kamer en ik doezel wat verder. 

Rick staat op en niet veel later volg ik.  Wat is het weer fijn om gewoon in mijn plunje naar beneden te kunnen zonder vreemdelingen.  De koffie staat al klaar en Rick en ik ontbijten samen.  Dan hang ik onze gordijnen weer voor de ramen.
Regen vanochtend, helaas

Rick vertrekt naar zijn werk en ik doe een half uur cardio op de elliptical.  Ook heel fijn om mijn eigen machine terug te hebben.  Al is die kamer nog het moeilijkst om uit te pakken, want we kunnen de houders voor de planken in de IKEA boekenkasten nergens vinden.  Als die niet te voorschijn komen zullen we nieuwe moeten gaan halen.  Hopelijk worden die apart verkocht.

Na het sporten begin ik vol overgave aan onze badkamer.  Het uitpakken van de dozen vergt veel bukken en dragen.  Na iets meer dan anderhalf uur zijn de dozen leeg en heb ik ook drie vuilniszakken met dingen, die we nooit gebruiken gevuld.  Onvoorstelbaar wat je met de jaren verzamelt.

Tijd voor een pauze en lunch nadat ik mijn douche heb genomen.  Het is inmiddels wel droog, maar nog erg somber.  Ik heb zin in comfort food en kies de Indonesian peanut saute van Noodles & Company.  Die smaakt altijd heel goed.

Daarna loop ik naar Petco.  Christine vertelde me dat ze een kalmerende lucht en spray vond, die echt werkte bij haar katten.  Onze katten hebben meteen weer het nieuwe tapijt gevonden om op te plassen en de hoop is dat deze produkten dat tegen zullen gaan.  Geen idee wie het is of dat ze het allemaal doen, maar het is natuurlijk wel balen!  Het is duur, maar hopelijk betekent dat ook dat het werkt.

Volgende stop is Michaels waar ik alle Halloween versieringen even probeer te negeren.  Die ga ik morgen nog wel bekijken.  Vandaag heb ik alleen een pot voor Kai's plant nodig en die vind ik al gauw.

Als laatste is Whole Foods aan de beurt.  Tijd voor onze pompoenen, want iedereen op het pleintje heeft al versierd voor Halloween.  Ik kies een paar heel mooie ronde uit, die dingen wegen niet niks!  Ook neem ik ontbijtspullen en mini-brietjes mee.  Die laatsten zijn zo'n lekkere snack!
Ik zie ernaar uit weer mooie herfstfoto's te kunnen maken

Thuis ruim ik de zomerspullen in huis op.  De bomen kleuren al erg en de herfst is in volle gang.  Op zolder probeer ik de dozen met herfstspullen te vinden.  Dat valt niet mee en het wordt een gesleept en gedoe met dozen, maar uiteindelijk vind ik de doos met de meeste binnenversieringen.

Het ziet er na heel wat zweet en soms scheldwoorden weer heel gezellig uit in huis en buiten staan ook al wat versieringen.  Morgen hoop ik dat het droog is en wil ik wat meer aanbrengen.  Ik heb niet zo'n zin om door alle dozen op zolder te gaan om voor maar twee weken de tuin zo uitbundig te versieren als we het gewoonlijk doen.

Mijn rug protesteert hard en ik besluit dat ik het merendeel van de dozen van vandaag heb uitgepakt (er volgen er nog een paar, omdat ik er toch langskom, daar niet van).  Ik werp me op mijn Barcelona foto's en zet die op Facebook.

Dan kijk ik eindelijk eens een gedeelte van de eerste Boer Zoekt Vrouw uitzending.  Rick komt thuis met sushi, heerlijk!  Het is zooooooo fijn om echt thuis te zijn!  Iedere uitgepakte doos is een stapje dichter bij "normaal".  Ik verbaasde mezelf vandaag met de energie, die ik had, ondanks de jet lag.

Eigenlijk voel ik nu nog steeds geen jet lag, al ben ik wel moe.  Het zou zomaar kunnen dat ik deze reis helemaal geen jet lag voel.  Op de heenreis had ik er door de dagvlucht naar Londen geen last van en nu weer niet.  Heel fijn!
Weer lekker thuis

Foto's van Barcelona:
Sagrada Familia
Dag 1
Dag 2
Dag 3
Dag 4

13 reacties:

Anoniem zei

Bij de Ikea in Amersfoort is er een automaat waar je schroeven en allerlei spul dat makkelijk wegraakt kunt kopen. Misschien is dat bij jullie ook zo.
Wat een pech dat één van de katten in huis plast. Ik hoop dat zo'n luchtje werkt.
Groetjes Anja L.

Anoniem zei

Fijn dat je terugreis zo probleemloos en makkelijk verliep. De mijne ging ook heel vlot. Ik had zelfs 3 stoelen voor mij alleen.

Groetjes,

Anika

Anoniem zei

Veel Barcelona-foto's, maar jammer dat ik er nooit op sta......

Anoniem zei

Groetjes,

Anika

Anoniem zei

Het begint er weer heel gezellig uit te zien. En die vloeken horen wij niet!;)
Jammer dat de poezen de vloerbedekking al gebruikt hebben als kattenbak. Ik hoop dat de spray werkt.
Groet, Bea

Theo zei

Wat vervelend van die vloerbedekking.

De katten zijn het blijkbaar met je eens over de harde vloerbedekking... Ze moeten natuurlijk ook weer thuis worden in het huis.

Petra zei

@Anika - je staat er toch wel op? Ik zal je wel taggen

Anoniem zei

Wat fijn dat je weer thuis bent. Fantastische reisjes heb je gemaakt and prachtige foto's. Je hebt ons echt weer verwend.
Good luck met het trainen van de katten.
Groetjes, Ida

Anoniem zei

Het is weer goed THUIS te zijn en zeker in een gezellige herfstsfeer. Terugkijkend op een geweldige trip met prachtige foto's. Vanwege een slechte connection hier duurt het heel lang voordat ik ze kan downloaden ( zeker die hele serie )dus wacht ik maar tot ik weer in Nederland ben.
Maar degene die ik wel kon zien zijn echt schitterend .Wat is Barcelona toch een mooie stad.
Na al die hele warme maanden in Las Vegas begint nu de temp. te dalen en hebben we nog een heerlijke nazomer. Hoewel de avonden en nachten kouder beginnen te worden is van een echte herfst geen sprake. Nog een hele maand mag ik ervan genieten.
Je huis begint er weer gezellig uit te zien. Ik moet voor bepaalde dingen ook nog naar Michael's en JoAnn's, zeker voor wat kerstdecoraties en stofjes om nieuwe kussen( kerst )hoesjes van te maken.
Groetjes Wil

Sandrah zei

Zelfs Cosmo kijkt tevreden nu hij weer thuis is! :-)

Mooie foto's van Barcelona. Geweldige stad.

Sandra

Marion van de Sande zei

Wat heerlijk om weer helemaal thuis te zijn hè?

Becs zei

Ik vind het zo fijn voor jullie dat jullie weer heerlijk in jullie eigen huis zijn. Jammer dat de katten op de nieuwe vloerbedekking plassen. Hopelijk hebben ze snel in de gaten dat dat niet de bedoeling is.

Petra zei

@Anja - Rick heeft ze inmiddels inderdaad opgehaald.

@Bea - Helaas is dat buiten de bak gaan al jaren aan de hand. We hebben van alles geprobeerd, hopelijk helpt dit goedje

@Theo - Inderdaad, helaas heb ik manlief nog niet kunnen overhalen overal hout te laten leggen

@Ida - Het was een bijzondere reis, dat is zeker!

@Wil - Ja, ik ben blij dat ik de herfstkleuren niet heb gemist. De kleuren zijn heel fel dit jaar.

@Sandra - Cosmo vindt het inderdaad heerlijk. Hij likt zijn poten ook niet meer, volgens mij

@Marion - Zonder twijfel

@Becs - Ja, die katten, het is dat ze zo lief zijn...