Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, oktober 29, 2014

Klaar met dozen uitpakken!!

Oh, wat geniet ik elke ochtend als ik de lamellen opentrek van de herfstkleuren in onze achtertuin.  Waarschijnlijk des te meer omdat we meer dan drie maanden tegen een Home Depot aankeken. 

Helaas is het met het mooie zomerse weer gedaan en wordt er vandaag regen voorspeld.  Dat hebben we wel hard nodig, daar niet van.  Toch schijnt bij het ontbijt de zon nog en kijken Kai en ik tijdens het eten naar twee eekhoorntjes, die krijgertje spelen in de tuin.

Na mijn Smart Ones ontbijtquesadilla en een paar koppen van de sterke koffie, die Katja iedere ochtend voor ons beiden zet, is het weer tijd om te sporten.  Terwijl ik op de elliptical een aerobisch programma volg dit keer en mijn Shopaholic boek uitlees besluit ik deze kamer vanmiddag ook verder op te ruimen.  Ik stoor me teveel aan de troep en dan voel ik niet "zen", ha ha.

Op de buienradar zie ik de regen met rasse schreden naderen dus ik lijn de honden gauw aan.  Die vinden het zo heerlijk buiten, allerlei luchtjes en Cosmo geniet er duidelijk van een vriendje te hebben.  Ze spelen dan ook heel wat af binnenshuis.  Django heeft regelmatig een baard met Cosmo's haar, hoewel dat na C.'s kapbeurt van gisteren minder moet zijn.
Zelfs poison ivy (rechts boven) is mooi in de herfst
 
Nog twee nachtjes slapen...

Het is lunchtijd en ik haal een dunne bagel met ei, kaas, asperges en champignons bij Manhattan Bagel.  Intussen regent het inderdaad dus ik heb de honden precies op tijd uitgelaten.  De warme lunch smaakt er des te beter bij.

Het mooie weer is dus voorbij en het is de perfekte middag om de laatste dozen uit te pakken en de sportkamer op orde te brengen.  Ik begin in het kantoortje.  Daar zijn nog vier dozen voor mij om uit te pakken, Rick heeft de rest.  Een uurtje later ziet het er weer als vanouds uit en ik heb ook een volle vuilniszak met dingen waar ik al jaren niet meer naar omkeek.
Mijn bureau is weer helemaal netjes (dat van Rick laat ik maar niet zien...)

De schoonmaaksters komen en ik werk wat administratie en rekeningen bij.  Geloof het of niet, maar zelfs dat vind ik leuker gezellig thuis.  Lekker georganiseerd zijn, hier heeft alles tenminste een plaats.

Als de dames boven klaar zijn verplaats ik me naar de sportkamer.  Daar pak ik met plezier mijn gewichten eens uit en vind voor alle andere dingen ook een plaatsje.  Eindelijk ziet het er weer netjes uit.  Alleen Katja heeft er nog een paar dozen staan.  Nu kijk ik op de elliptical tenminste op een keurige kamer uit.

Als laatste doos pak ik onze grote vaas, die vrijdag hopelijk  weer op zijn plek kan gaan nadat de schilders hun laatste werk hebben gedaan, uit zijn doos.  Dat is de laatste doos, die ik uit hoef te pakken!  Alleen de kerstspullen op zolder wachten nog om te kijken waar wat inzit. 

Wat een heerlijk gevoel om nu echt uitgepakt te zijn. Alleen Katja, die ook haar kamer in Roanoke dit weekend moet leeghalen, heeft nog wat werk te verrichten.  Het meeste daarvan staat in haar kamer, dus het is makkelijk daar de deur te sluiten.

Laura komt voor een massage, maar door het verkeer veel later dan afgesproken.  We maken het dus maar een half uur voor de eerste keer, maar spreken weer een wekelijkse tijd af.  Duidelijk kan ik de massages goed gebruiken, want zelfs dat halve uur is al fijn.

Rick heeft een werkdiner en Kai zijn Franse les, dus Katja en ik zijn samen voor het avondeten.  Rick noemt dat een gevaarlijke combinatie, want wij zijn dol op sushi en vis.  We vertrekken tegelijkertijd met Laura, hopend voor 19 uur nog bij Sea Pearl aan te komen voor de $1 sushi.

Helaas, het verkeer is te slecht na de regen en we missen het met twee minuten.  Niet getreurd, de $1 sushi is er niet meer, maar de rest van de lekkere gerechten wel en de oesters zijn nog steeds heel goedkoop.

We genieten van de oesters en Katja bestelt tonijn tartaar en een sushi rol.  Ik heb de garden roll en de Mosaic crispy cake roll gemist de afgelopen weken.  Als er iets leuk was aan het verblijf in het hotel was het het happy hour bij dit restaurant.  Ik geniet dan ook van ieder hapje!
Zo lekker!!

Kai en Rick zijn nog niet thuis als we terugkomen.  Kai komt niet veel later terug met eten van Wendy's.  Rick heeft heerlijk gegeten met collega's.  Het is eigenlijk net als met huisgenoten wonen weer.  De "kinderen" doen hun eigen dingen en af en toe gaat er wat samen.
Onze toch best enge voortuin

5 reacties:

Anoniem zei

Wat een fijn gevoel, alles weer op zijn plaats.
Foto´s zijn weer prachtig.
Gaan jullie Katja van het weekend helpen of geeft vriend een helpende hand?
Ik ga vandaag pakken, morgenochtend vliegen we naar Florida.
Groet, Bea

Marion2 zei

Wat ziet jullie huis er toch sfeervol uit voor Halloween! Heel erg mooi.

Wat heerlijk dat nu alle dozen uitgepakt zijn. Elk nadeel heeft zijn voordeel, zeggen ze weleens, maar het lijkt me wel lekker dat allerlei rommel (in de zin van: jaren bewaard en niet meer nodig) nu weg is.

En 'huisgenoten': o, zo herkenbaar! Maar wat gezellig dat ze er zijn.

Anoniem zei

Heerlijk is dat alles nu ingeruimd is, het geeft je zo'n voldaan gevoel.Dat heb ik ook altijd als ik terug kom van vakantie en alle koffers direct zijn uitgepakt.
Jullie Halloweentuin ziet er erg leuk uit.
Groetjes Wil

Sally zei

Super alles uitgepakt. Heerlijk gevoel he. Dat was met onze vele verhuizingen altijd een crime. Overal weer een plekje voor zoeken.

Petra zei

@Bea - Heel veel plezier aan deze kant van de plas!

@Marion = Inderdaad, ik voel me helemaal happy in ons opgeruimde huis.

@Wil - Zeker een voldaan gevoel. Nu nog de kerstspullen, want we hebben geen idee wat waar inzit.

@Sally - Gelukkig had Rick alles gefilmd en wisten we wel ongeveer waar alles hoorde.