Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, oktober 27, 2014

Zomerse Burke Lake wandeling

En dan is het weer maandag. Ricks wekker gaat heel vroeg af, want hij moet om acht uur op kantoor zijn.  Alleen sms-t hij later dat hij naar het verkeerde kantoor ging en met het spitsverkeer was het stressen om op tijd te komen.  Gelukkig begon zijn vergadering later dan het schema.

Ook Katja vertrekt al vroeg voor haar tweede werkweek.  Ze moet voor die baan gekleed in scrubs en heeft werkelijk heel leuke combinaties daarvan.  Vandaag is het er een met een turquoise broek en turquoise, groene en blauwe cirkels op het topje.  De dagen van saaie witte scrubs zijn lang vervlogen.

Kai en ik staan wat later op.  De eerste email, die ik lees, is dat de batterij van mijn Fitbit opgeladen moet worden.  Dat kan dan mooi tijdens het ontbijt.  Ik maak een roerei, ham en kaas Smart Ones voor mijn ontbijt en die is voor herhaling vatbaar. 

De Fitbit opladen duurt altijd weer langer dan ik verwacht, maar eindelijk, precies op tijd voor mijn vertrek naar de sportschool, is hij klaar.  Bij Anytime Fitness doe ik eerst een half uur op de elliptical.  Dan komt Sharon me halen voor een intensief uur gewichten.


Onderwijl praten we over eten.  Binnenkort wil ik mijn crockpot weer tevoorschijn halen.  De maaltijden daaruit zijn altijd beter geschikt voor koud weer vind ik.  Sharon en ik bedenken ook wat we vanavond gaan eten.  Grappig dat we beiden hetzelfde zullen serveren.

Onderweg naar huis kan ik het niet laten wat foto's te maken van de straten waar ik doorheen rijd.  De natuur lijkt wel in brand te staan, zo mooi en fel zijn de kleuren nu.  Jammer dat dit zal leiden tot kale bomen, maar voor nu geniet ik intens van de mooie herfstkleuren.

 


Over herfstkleuren gesproken, ik bedenk me dat Burke Lake nu nog mooier moet zijn dan vorige week.  Ook staat er minder wind en hoop ik ook wat weerspiegelingen te krijgen.  Na een aantal huishoudelijke taken afgemaakt te hebben gaan we op pad.

Cosmo gaat mee in de van en eerst ga ik even lunchen op het terras van Noodles & Company.  Dit warme weer gaat niet lang duren dus ik wil er alles uithalen.  Het wordt vandaag volkoren linguini met groentes en Parmezaanse kaas in witte wijnsaus.  Het smaakt voortreffelijk en het zonnetje voelt lekker warm op mijn rug.

De rit naar Burke Lake is ook prachtig met de goudgele tulpenbomen en de knalrode esdoorns langs de weg.  Inderdaad zijn de kleuren langs het meer ook vrijwel op hun hoogtepunt nu en met de knalblauwe lucht is het water van het meer ook diepblauw.  Helaas waait het wel iets meer dan ik had gehoopt, maar het lukt een paar weerspiegelingen te krijgen.

Vrijwel iedere paar passen strekt zich weer een nieuw kleurrijk landschap voor me uit.  Ik fotografeer grif, maar ga ook af en toe eens een tijdje aan de rand van het water staan om van de rust en mooiheid te genieten.  Dit is gewoon niet op foto's vast te leggen.
Al zou ik hier uren door kunnen brengen, toch loop ik na een uurtje terug naar de van.  Ik brengCosmo terug naar huis en rijd door naar Whole Foods.  Daar doe ik inkopen voor ons avondeten.  Dan haast ik me terug naar huis, want ik heb om vier uur met Chris afgesproken met de honden te gaan wandelen.

Net als ik de boodschappen heb weggelegd sms-t Chris echter dat ze een plotselinge vergadering heeft en dus niet kan.  Niet getreurd, Cosmo heeft al gewandeld en ik ga met mijn boek in de zon voor zitten.

Naomi maakte me erop attent dat Sophie Kinsella een nieuwe Shopaholic uit heeft gegeven.  Dat vind ik altijd een heel leuke serie, al vond ik het laatste boek wat tegenvallen.  Ik heb dus gauw de Kindle uitgave gekocht en gisteren in begonnen.  Helaas vind ik het tot nu toe weer niet zo snel en grappig lezen als de eerste boeken.

Als de zon achter de bomen verdwijnt wordt het te koel voor buiten.  Katja is intussen ook terug van haar werk en we kletsen gezellig over de dag.  Dan gaat zij hardlopen met Django.  Ik maak de krieltjes vast klaar om in de oven te doen.

Rick komt thuis na een vreselijke dag waar van alles misging.  Hij is dus blij dat ik het avondeten vrijwel klaar heb.  Het wordt zalm, spinazie en krieltjes met rozemarijn en zeezout.  Een maal dat ik tijdens ons verblijf in het hotel enorm heb gemist. 

We eten het gezellig met zijn drieen.  Kai is naar zijn franse les bij de Alliance Francaise.  Ik geniet er toch wel erg van de twee oudsten tijdelijk weer thuis te hebben!

Bij de post zit iets wat ik nog niet eerder heb ontvangen hier in de VS.  Mijn Toyota Sienna had een defect wat vorige keer gemaakt is.  Kennelijk was daar ook een zogenaamd Class Action/Suit tegen en als deel daarvan krijg ik een check voor $20,91.  Net leuk om morgen lunch voor Katja te kopen.


Foto's van Burke Lake staan hier

PS: Reacties vind ik nog altijd erg leuk!

12 reacties:

Anoniem zei

Prachtige foto's. Bij ons zijn de kleuren nog niet zo ver, nog veel groen.
Ik lees alle dagen jouw blog maar reageer niet altijd.
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Inderdaad best jammer dat de kleuren niet echt weer te geven zijn op foto's - idem met de verschillende kleuren van de rotsformaties in het W :-(
soit, ik probeer dan meer foto's te nemen met mijn ogen en die op te slaan op mijn interne harde schijf, de andere foto's dienen dan wel als back-up en geheugensteuntje :-)
groetjes
Erwin uit B

Marion van de Sande zei

Zeker leuk om Kai en Katja weer thuis te hebben, lekker met 4 volwassenen aan tafel 's avonds bij het eten.

Kinsella vond ik alleen het eerste boek leuk, na de tweede ben ik gestopt. Ik lees nu een boek over het grote poppenhuis in het Rijksmuseum, het Huis aan de Gouden Bocht, geschreven door de Engelse Jessie Burton. Ik vind het leuk om te lezen, het geeft een goed en leuk beeld van Amsterdam in de Gouden Eeuw.

Have a nice day!

Anoniem zei

De kleuren zijn zo mooi op het moment. Toen ik net naar mijn werk fietste begon de lucht net blauw te worden en dan met die bomen in herfstkleuren. Zo mooi, ik was graag het bos ingegaan om foto's te maken. Jammer om de dag op kantoor door te moeten brengen.
Groetjes Anja L.

jolanda zei

Shopaholic ben ik meegestopt. De eerste twee waren nog grappig maar ik vind het een kunstje geworden waarbij ik zonder te lezen het verhaal al kan bedenken.

Een crockpot lijkt mij ook wel wat. Ik zie op pinterest de lekkerste dingen uit dat ding komen. Misschien eens aan Sinterklaas vragen.

Anoniem zei

Wat een feest, $20, dat wordt lekker smikkelen met Kaja.
De foto's van Burke Lake zijn weer fantastisch. Ik geniet er op afstand van.
Ook Florida krijgt een koufront volgens mijn vriendin.
Groet, Bea

syl zei

Shopaholic boeken zijn volgens mij niet voor mij gemaakt, kunnen mij echt niet boeien....
Zag het laatste boek ook voorbij komen, ben er niet aan begonnen.
Heb wel laatst de Kindertrein gelezen van Christina Baker Kline (Orphan train). Vond het een mooi boek.
Net als "een weeffout tussen de sterren van John Green (The fault in our stars)
En wanneer je ook in het nederlands wil lezen "Dansen in de hemel" van Michael Pilarczyk. Erg mooi geschreven.

Hier is het nog wat groener dan bij jullie, maar we zijn al wel echt de herfst in aan het gaan.

Anoniem zei

Leuk dat je twee oudste weer thuis zijn. Gaat Katja een apartement huren in de buurt van haar werk? Dat Kai nu Franse les neemt, welke taal vindt hij het moeilijkste, Duits of Frans?
De kleuren van de bomen zijn werkelijk heel mooi, hier in Canada zijn we ook zo verwend ermee.
Groetjes, Ida

Anoniem zei

Alweer van die fantastische foto's, je blijft er naar kijken. Gezellig weer met Katja te kunnen lunchen. Dat is het voordeel als ze weer even thuis wonen.
Wij waren dit weekend naar Mount Charleston voor de lunch. Een schitterend gebied op een uur rijden vanaf Las Vegas. Weinig herstkleuren te zien. Het is hier dan ook nog steeds zomers maar de afkoeling zit er aan te komen. Als je bijna 3 maanden gewend bent aan tussen de 35 - 40 g. dan voelt 23 ineens als koud.Straks terug in Nederland zal dat een hele overgang worden.
Groetjes Wil

Tineke zei

Wat een kleurencombinaties, zo blauw en zulke mooie herfsttinten.
Wij zijn al blij met het 'flauwe ' zonnetje van vandaag.
Lekker verse appelmoes door echtgenoot gemaakt en ik heb een appelcake gemaakt; de appels zondag bij mijn ouders uit de boom geplukt.

Petra zei

@Hilde - Hier is ook nog veel groen zag ik op mijn wandeling. Het zijn vooral de esdoorns en tulpenbomen, die kleuren, eiken en anderen zijn nog groen.

@Erwin - Ja, helemaal gelijk heb je, het is eigenlijk nooit zo mooi als als je het met eigen ogen ziet.

@Marion - Dat boek lijkt me ook interessant, ik ga eens kijken of er een Kindle versie van is.

@Anja - Met de zon zijn de kleuren zeker het mooist.

@Jolanda - Oh, ik ga Pinterest ook eens op recepten nalezen, goed idee!

@Bea - Ja, daar was ik al een beetje bang voor, maar het gaat gelukkig niet lang duren

@Syl - Bedankt voor de boekensuggesties. Het is hier ook nog groener dan de foto's doen voorkomen. Bepaalde bomensoorten kleuren vroeger en lijken meer bij elkaar in een straat te staan. Die lopen in de lente ook al heel vroeg uit.

@Ida - Katja zou bijna niet dichter bij haar werk kunnen wonen dan hier. Het is tien minuten rijden. Huisvesting is hier erg duur dus ze blijft waarschijnlijk de komende twee jaar hier wonen. Kai vindt Duits moeilijker, denkt hij.

@Wil - Nou, zeker zal het een overgang worden! Volgende keer in de winter naar Las Vegas gaan :)

@Tineke - Oh, appels plukken! Zijn we dit jaar niet aan toegekomen, maar is ook altijd zo leuk

stadswandeling gouda zei

mooie foto's ! moet wel zeggen dat de kleuren eruit springen..prachtig!