Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, oktober 21, 2014

Een lekker rustig dagje in en rond het huis

Voor vandaag werd regenachtig weer voorspeld, maar tot mijn verbazing en genoegen zie ik de zonnestralen door de kieren van de lamellen komen.  We hebben kamerverduisterende lamellen nu en ik moet zeggen dat maakt wel veel verschil met hoeveel later ik wakker word.

Rick en Katja vertrekken naar hun werk en Kai en ik slapen lui wat uit.  We eten samen ontbijt en dan moet ik van mezelf aan het sporten.  Het wordt een uur intervals op de elliptical vanochtend.

Er staat vandaag maar heel weinig op mijn programma en ik vind het heerlijk wat in huis te lummelen.  Nog wat dingen opruimen, een show kijken op mijn laptop en dan alweer gezellig met Kai lunchen. En dat doen we zelfs buiten op het deck, zo lekker is de temperatuur.


Dit mooie weer roept weer om een lange wandeling met de honden.  Cosmo en Django vinden het heerlijk en ik geniet van onze mooie buurt en de leuke Halloween versieringen.  Ik krijg veel opmerkingen over mijn mooie honden. 

Als ik de kleurrijke esdoornblaadjes van een boom fotografeer komt de oude man, die er woont, me echter boos manen dat ik door moet lopen.  Ik sta nota bene keurig op de stoep en niet in zijn tuin, dus antwoord dat ik best blaadjes mag fotograferen.  Zijn vrouw komt erbij en maakt haar verontschuldigingen voor haar "curmudgeon" van een man.  Dat vind ik altijd zo'n prachtig woord!
 
 

Grinnikend loop ik terug naar huis.  Daar neem ik plaats op het deck met een lekkere diet Coke en mijn boek.  Kai komt ook buiten werken.  Heel speciaal om op 21 oktober op het deck te zitten wat 's middags in de schaduw ligt.

Een paar uur later begint het te betrekken en ik zie naderende regen op de radar.  Dan ga ik maar snel de paar boodschappen, die ik moet doen, halen.  Eerst mijn medicijnen bij Rite Aid en daarna ingredienten voor Ricks speciale omeletten voor het avondeten bij Whole Foods. 

Inderdaad openen zodra ik weer thuis ben de hemelsluizen zich flink.  Arme Katja komt erin terecht, maar gelukkig duurt het niet lang en blijft ze toch droog.

Rick begint vrijwel meteen na thuiskomst aan zijn befaamde omeletten.  Vanavond is de vulling onder anderen gerookte zalm, paprika, ui en champignons.  Het smaakt weer voortreffelijk en is zo gezellig en huiselijk om weer gewoon lekker thuis te eten.  

Het was vandaag zo heerlijk om gewoon in en rond het huis te zijn! Ik ben benieuwd hoe lang het duurt tot ik die hotelkamer niet meer voor me zie als "thuis"!
Alleen de dieren terughebben is al zo fijn
Zo schattig!
 

Foto's van vandaag staan hier

3 reacties:

Anoniem zei

Vandaag weer een nieuw woord geleerd "curmudgeon" ;)

Marie zei

Heerlijk Petra, lekker genieten van de dingen om je heen! Helemaal goed!

Petra zei

@Ruud - Ja, ik dacht laat ik een Amerikaans lesje geven ;)

@Marie - Dat is het zeker!