Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, december 24, 2013

Kerstavond

De zon is terug en daardoor word ik meteen een stuk vroeger wakker dan gewoonlijk.  Rick ligt nog lekker te slapen dus ik doezel nog wat en moet weer in slaap zijn gesukkeld, want als ik mijn ogen weer opendoe is Rick al opgestaan.

Dat niet alleen, hij is ook al op pad om ontbijt te halen bij Starbucks en Panera.  Gisteravond hebben de twee oudsten al laten weten wat ze graag wilden.  Iedereen behalve Saskia, die het gisteravond laat maakte, is op als Rick terugkomt.

We eten gezellig ontbijt en dan gaan Rick, Kai en ik op weg naar de German Gourmet.  Hier ben ik al jaren niet geweest en ik ben blij verrast als ze ook allerlei Nederlandse spullen blijken te verkopen.  Ontbijtkoek en Douwe Egberts, bijvoorbeeld, maar natuurlijk ook allerlei produkten, die niet per se Nederlands zijn, maar wel bekend uit de supermarkten daar.

Met een mandje vol, vooral met verschillende soorten worsten en mosterd voor Kai en Rick en nog een aantal andere lekkernijen.  Van de Nederlandse spullen neem ik echter enkel een rolletje Wilhelmina pepermunt mee (ik heb nog DE koffie thuis).

Mijn uur sporten wordt vijfentwintig minuten, want ik heb Katja beloofd bij een sushi restaurant te gaan lunchen en dat willen we niet te laat doen met het Kerstavondbuffet vanavond in het vooruitzicht. 

Rick wil thuis blijven om in te pakken en andere dingen voor te bereiden, maar Kai en Saskia gaan wel mee.  Erg leuk om weer eens met alle drie de kinderen te lunchen!  Helaas is het wel erg druk en bij Sushi Yoshi is er geen plaats. 

Gelukkig hebben we meerdere sushi restaurants vlak bij elkaar.  Bij Sweet Ginger krijgen we het laatste niet gereserveerde tafeltje.  Waarom gaan al deze mensen op Kerstavond sushi eten als lunch???  Grapje, hoor, wij doen het tenslotte ook.

Toen we bij de German Gourmet waren vond Cosmo de weg naar onze kast waar de dierencadeautjes en lekkernijen verstopt waren.  Natuurlijk vond hij zijn traktatie en maakte de hele zak soldaat!  Daar moet ik dus nog een van hebben. Ook was ik gisteren vergeten de crab voor de cocktail morgenavond te kopen.

Giant ligt tegenover het restaurant dus we gaan er nog wat laatste boodschappen halen.  Natuurlijk bedenken de dames ook meteen een aantal spullen, die ze nog nodig hebben, en wordt het toch weer een flink mandje vol.

Op weg naar huis zien we dat er "flurries" vallen, zo'n mooi woord voor af en toe een sneeuwvlok.   Die gaan zelfs af en toe over in een heuse sneeuwbui. Liepen we dit weekend nog zonder jas, nu is het tegen het vriespunt.  Het voelt zo wel veel meer als Kerstmis.

De kinderen hebben nog nooit mijn favoriete Kersthuis in de buurt gezien, dus we rijden nog even langs het "candy cane" huis.  Dit blijft toch wel het uniekste huis gedurende de dag.

De rest van de middag brengen we gezellig met zijn allen door.  Kai laat Katja zien hoe Duolingo in zijn werk gaat en Saskia kijkt naar gekke filmpjes op haar laptop.  Rick pakt nog cadeautjes in en ik maak een grappige Jib Jab Kerstkaart. 


Intussen is het een hele uitdaging om de honden rustig te houden, die de hele tijd met elkaar willen spelen.  Django krijgt een hartwormbehandeling en moet een maand heel rustig aandoen.  Als hij zich te druk maakt bestaat er de kans dat de hartwormen in zijn bloedstroom terechtkomen en dat kan fataal zijn. Gelukkig is het van nature een vrij rustige hond.

Met een kop eggnog met rum kijken we met zijn allen naar de Polar Express en beginnen dan aan het prepareren van het Kerstavondbuffet.  Dit is Ricks traditie en ik laat hem en de kinderen het buffet klaarmaken, terwijl ik de tafel dek.  Het is zo gezellig weer eens met zijn vijven!  Ik probeer van ieder moment te genieten en nog niet aan morgenavond als Katja weer terugmoet te denken.

Het wordt een heerlijke en gezellige maaltijd van warme hapjes en vleeswaren, kaas en vis.  Bij Katja en mij gaat vooral de caviaar er heel goed in.  Ook de pasties zijn weer erg lekker, hoewel ik daar maar een halve van op kan.  In ieder geval snullen we allemaal, inclusief Saskia, die o.a. een erg lekkere veganistisch macaroni met kaas heeft gemaakt.
 
Na het eten komt Leah even voor fotografe spelen, zodat we voor het eerst in jaren weer eens een familiefoto voor de Kerstboom hebben.  Ze neemt er zelfs meerdere en ze worden erg leuk.
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152103174250590.1073742143.731210589&type=1&l=59cd952689
Klik op de foto voor meer familiefoto's

Op Kerstavond maken we traditioneel de cadeautjes van Rick's en mijn familie open.  Die liggen onder de boom voor en een voor een pakken we ze uit.  Ik word weer erg verwend, een molen en een wijnglas "Pandora" bedeltjes van mijn schoonzus en oorbellen (mijn zus) en een ketting (mijn schoonvader) van Josephine Wall.  Ook de anderen zijn heel blij met hun cadeaus.

Als laatste openen we de jaarlijkse Kerstpijama's, al zijn die allang niet meer met een Kerstthema.  Ik heb voor Rick een fleece batman pijama, Katja krijgt een satijnen rood gestreepte pijama (wilde ze graag) en Kai en met een zwart t-shirt en rood zwart geruite flanellen broek.  Saskia krijgt, ook op verzoek, een flanellen blauw geruit nachthemd.  Voor mij heeft Rick een mouwloos topje met mijn naam erop en een korte broek, zomerpijama, dus, dat is wat ik het hele jaar door draag.

Katja gaat naar Leah's huis om een Kerstfilm te kijken en wij kijken naar Uncle Buck, een oude getrouwe, maar hij blijft leuk.  De tijd gaat snel en straks zullen we naar bed moeten anders kan Santa niet langskomen.  Nog even de melk, kuch, Baileys neerzetten en dan:
Twas the night before Christmas, when all through the house
Not a creature was stirring, not even a mouse.
The stockings were hung by the chimney with care,
In hopes that St Nicholas soon would be there.

The children were nestled all snug in their beds,
While visions of sugar-plums danced in their heads.
And mamma in her ‘kerchief, and I in my cap,
Had just settled our brains for a long winter’s nap.

When out on the lawn there arose such a clatter,
I sprang from the bed to see what was the matter.
Away to the window I flew like a flash,
Tore open the shutters and threw up the sash.

The moon on the breast of the new-fallen snow
Gave the lustre of mid-day to objects below.
When, what to my wondering eyes should appear,
But a miniature sleigh, and eight tinny reindeer.

With a little old driver, so lively and quick,
I knew in a moment it must be St Nick.
More rapid than eagles his coursers they came,
And he whistled, and shouted, and called them by name!

"Now Dasher! now, Dancer! now, Prancer and Vixen!
On, Comet! On, Cupid! on, on Donner and Blitzen!
To the top of the porch! to the top of the wall!
Now dash away! Dash away! Dash away all!"

As dry leaves that before the wild hurricane fly,
When they meet with an obstacle, mount to the sky.
So up to the house-top the coursers they flew,
With the sleigh full of Toys, and St Nicholas too.

And then, in a twinkling, I heard on the roof
The prancing and pawing of each little hoof.
As I drew in my head, and was turning around,
Down the chimney St Nicholas came with a bound.

He was dressed all in fur, from his head to his foot,
And his clothes were all tarnished with ashes and soot.
A bundle of Toys he had flung on his back,
And he looked like a peddler, just opening his pack.

His eyes-how they twinkled! his dimples how merry!
His cheeks were like roses, his nose like a cherry!
His droll little mouth was drawn up like a bow,
And the beard of his chin was as white as the snow.

The stump of a pipe he held tight in his teeth,
And the smoke it encircled his head like a wreath.
He had a broad face and a little round belly,
That shook when he laughed, like a bowlful of jelly!

He was chubby and plump, a right jolly old elf,
And I laughed when I saw him, in spite of myself!
A wink of his eye and a twist of his head,
Soon gave me to know I had nothing to dread.

He spoke not a word, but went straight to his work,
And filled all the stockings, then turned with a jerk.
And laying his finger aside of his nose,
And giving a nod, up the chimney he rose!

He sprang to his sleigh, to his team gave a whistle,
And away they all flew like the down of a thistle.
But I heard him exclaim, ‘ere he drove out of sight,
"Happy Christmas to all, and to all a good-night!"
 
VROLIJK KERSTFEEST!

8 reacties:

Margreet zei

Heel veel plezier morgen! Hier ook genieten van allemaal bij elkaar.

Anja zei

Leuke, gezellige familiefoto’s.
Fijne dagen voor jullie samen!

Anoniem zei

Ik wens jou en gans jouw gezin een vrolijk kerstfeest, wat voor kerstavond al gelukt is aan de foto's te zien.
Nu voor vandaag nog een mooie 1ste kerstdag en nog fijne eindejaarsdagen.
Kerstgroeten van Hilde uit B.

Ineke zei

Wat een prachtige familiekerstfoto's, dat zal een prachtige herinnering worden aan kerst 2013. Ook zo leuk omdat alle dieren erop staan.
Fijne kerstdag!

Hester zei

Ik wens jullie een hele fijne Kerst. Leuk voor Katja dat ze weer contact heeft met Leah!
Hester

Sandrah zei

Lekker genieten van de tijd met elkaar. Hele fijne dagen toegewenst!

Sandra

naomi zei

Wat een heerlijk kerstavond dag. Gezellig family time. Leuke foto van Kai en Katja samen aan de duolingo. Ik vindt het een erg leuk programma mooi opgebouwd en een goede manier voor uitbreiding van mijn engels. Je leert ook logischer de grammatica. Alleen werken de hersennen minder in de nachtdienst en meer tikfoutjes gewoon te snel willen. En versta het gepraat niet door de slecht speakers op werk haha. Ach na de kerst en de nachten 6 dagen vrij ga ik lekker verder oefenen. Zin in.

Wat een leuke familie foto's en ik denk snickers was er snel klaar mee. Hoe gaat het met Zorro en zijn staart onder tussen? En wat heeft django voor kale plek op heup. Wel moeilijk om de dieren rustig te houden gehele tijd willen graag spelen. Gelukkig komt er geen hartworm voor in NL. Want ik zou niet weten hoe ik Stitch rustig zou moeten houden. Ach is een jack russel he met ADHD.

Hele fijne kerstdag met de family. En je bent al flink verwend nu maar hopen dat Santa geweest is haha.

Liefs naomi

Petra zei

@Margreet - Ja, dat is toch wel het ultieme cadeau vind ik

@Anja - Jullie ook!

@Hilde - Dank je wel!

@Ineke - Veel dieren hier en niet allen op de foto!

@Hester en Sandra - Dank jullie wel!

@Naomi - Zorro wordt nog steeds gek om zijn staart en Django moest daar zijn hartwarm prikken krijgen :(