Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, december 02, 2013

Church Street Stroll

Na zo'n leuk weekend is het altijd weer even moeilijk aan de gewone week te beginnen.  Dat vindt Rick kennelijk ook, want hij vertrekt een stuk later dan gewoonlijk naar zijn werk.  Saskia gaat tegelijkertijd met hem naar school en dan blijven Kai en ik nog even samen achter.

We eten ontbijt en kletsen nog over het een en ander.  Dan moet Kai ook weer op weg terug naar Richmond waar hij om twaalf uur moet zijn.  Ik ga naar de sportschool, zodat ik mijn halve uur cardio voor het uur personal training met Sharon kan doen.

De klokkenwinkel naast de sportschool telt af tot Kerst

Katja sms-t me intussen enthousiast.  Zij werkt vandaag op de afdeling verloskunde van het ziekenhuis en drie vrouwen staan op het punt om te baren.  Katja heeft al eerder een geboorte meegemaakt, maar het blijft natuurlijk iets heel bijzonders. 

Sharon heeft weer een arsenaal aan oefeningen voor mij en het uur gewichten gaat zo snel voorbij.  Ik vind het wel lekker om de cardio al achter de rug te hebben en na afloop klaar te zijn met sporten. Zo heb ik ook meer van mijn dag om andere dingen te doen.

Zodra ik de deur thuis binnenloop gaat de telefoon.  Het is mijn zus, op weg terug van Salem, het stadje waar de beroemde heksenprocessen plaatsvonden.  Ironisch genoeg was mijn zus daar, omdat ze werd opgeroepen voor "jury duty".

Dat betekent dat ze de kans had uitgekozen te worden om in de jury van een proces te zitten.  Als je opgeroepen wordt daarvoor moet je daar gehoor aan geven.  Zelden wordt je al van tevoren geexcuseerd, tenminste moet je de eerste dag opdagen als jouw nummer bij de eerste ronde zit.

Gelukkig voor mijn zus was de jury al gekozen toen de groep waarin haar nummer zat werd geroepen.  Zij kon dus gewoon weer naar huis en wachten op de volgende oproep.  Gek genoeg hebben Rick en mijn zus beiden al een aantal oproepen gehad, terwijl mijn zwager en ik nog nooit opgeroepen zijn.  Het lijkt mij weleens spannend om mee te maken, eerlijk gezegd.

Na een snelle boterham met pindakaas en sambal als lunch, rijd ik naar Tysons Corner.   Net als vorig jaar ontbreekt de Angel Tree van de Salvation Army daar, maar ik heb besloten weer mee te doen aan Toys for Tots.  Ook een heel goede organisatie van het Corps Mariniers en zo kan ik voor meerdere kinderen winkelen.   

Als eerste loop ik echter de Barnes and Noble in.  In dit seizoen luister ik graag naar kerstmuziek in de auto, maar het ene radiostation dat die constant speelt heeft maar een beperkt repertoire en de helft daarvan vind ik verschrikkelijk.  Ik koop twee cd's van mijn favoriete Trans-Siberian Orchestra en de soundtrack van de Polar Express.  Dat wordt genieten al rondrijdend deze maand!

Deze maand komt het Kerstgala van Ricks werk er ook weer aan en ik wil graag een nieuwe lange jurk.  Bij Lord & Taylor blijkt alle avondkleding op deze "cyber monday" 25% afgeprijsd te zijn.  Ik vind zowaar een aantal jurken waarvan ik denk dat ze me misschien zullen staan. 

In drie ervan zou ik mezelf wel zien lopen, maar eentje is te groot en niet meer in mijn maat.  De tweede staat interessant, maar vind ik niet afkleden.  De derde zit echter als gegoten en is ook een goed model voor mijn figuur.  Ik stuur Rick een foto ervan in de spiegel genomen en hij vindt hem ook goed staan.  Ik bedenk me dat ik voortaan echt een vriendin mee wil voor zulke uitjes, zelf kan ik geen beslissingen nemen.
 
Om zo min mogelijk lijnen van panties e.d. te hebben onder de jurk ga ik eens kijken wat de Spanx winkel te bieden heeft.  Dat spul moet je maten dunner doen lijken en ze doen het duidelijk goed, gezien er nu een hele winkel van is.  Ik probeer een paar dingen aan, maar vind ze vooral heel oncomfortabel en weinig verschil met "gewoon".  Ik besluit een van hun hoge panties te kopen, zodat er verder geen lijnen te zien zullen zijn.

Tijd om leuke dingen voor de Tiny Tots uit te zoeken.  Dat ga ik bij de Disney winkel doen.  Ik wil een paar dingen voor een jongen en een paar dingen voor een meisje meenemen.  Het worden een pratende Buzz Lightyear en een Belle pop, een doos met kleine figuurtjes van Minnie, Mickey en hun compagnons en een doos met figuurtjes van de film "Planes".

In de auto luister ik naar de nieuwe cd's en rijd naar de Coldwell Banker in Vienna.  Meteen aan de ingang daar staat al een berg met speelgoed, duidelijk waar ik het mijne kan achterlaten.  Hopelijk krijgen weer heel wat kinderen door dit programma een fijne Kerst dit jaar.

Saskia gaat met vriendinnen naar de Church Street Stroll en zodra Rick thuis is uit zijn werk gaan wij ook.  Dit is altijd een leuke Kersttraditie, vind ik.  Het doet een beetje dorps aan, want de "Kerstboom" van Vienna is een hulstboom, die door de burgemeester wordt aangestoken.  De Kerstman zit voor het Freeman House en er staat een korte rij voor.
De Kerstboom, die van ons is mooier

Verder zijn er "carolers", mannen en vrouwen groepjes, die kerstliedjes zingen, een kinderboerderij, hete chocolade om te drinken en kan je marshmallows roosteren.  Zoals ieder jaar komen we ook een aantal bekenden tegen, waaronder Niall en zijn zoon Kieran.  Vroeger vond Kieran het hier prachtig, maar nu had hij het al gauw gezien, tja, hij is intussen ook al elf. 

Als Rick en ik de straat af hebben gelopen bedenken we dat we ook wel ergens een hapje kunnen gaan eten.  De keuze valt op Pho 'n More, een Aziatisch restaurant vlakbij.  Tot onze verrassing hebben zij kroepoek met sambal op het menu staan.  Daarvan bestellen we natuurlijk een portie!
Ons hoofdgerecht is hetzelfde en heel pittig!!  Het zijn paprika, boontjes en verse basilicum in een pittige saus en Rick neemt het met biefstuk, ik met garnalen.  We hebben er hun versie van bami bij, die absoluut niet lijkt op de bami, die wij uit Nederland kennen, maar toch lekker is.

Thuis gaat de tv aan en de voeten omhoog.  Voor een maandag was het een heel drukke dag, maar ik ben heel blij die jurk te hebben en leuke dingen voor de Toys for Tots te hebben gevonden.  Met een voldaan gevoel sluit ik deze dag dus af.

12 reacties:

Anja zei

Spannend voor Katja om weer een geboorte mee te mogen maken. Leuke jurk heb je uitgekozen, ik wil wel met je mee de volgende keer.

Margreet zei

Mooie jurk!

Becs zei

Oh wat spannend dat Katja dat opnieuw mee mag maken. Ik heb buiten mijn eigen bevallingen nooit een bevalling mee gemaakt. Lijkt me best special.Je hebt een prachtige jurk gekozen.

Anoniem zei

Beeldige jurk en ook een mooie kleur.
Waarom voel je jezelf zo onzeker bij de keuze van kleding voor jezelf, met jouw figuur zou dat toch geen probleem mogen zijn. Groot en een afgetraind lichaam, wat voor veel amerikaanse vrouwen niet het geval is. Ook bij ons in België is obesitas een opkomend probleem voor de bevolking en vele gezondheidsproblemen vinden hun oorzaak bij te veel gewicht. Er is een voorstel dat iedereen met overgewicht 3 kg zou moeten vermageren, wat toch niet zo veel moeite vergt!!!!!!!
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Die jurk staat je goed! Mooie kleur ook.
Spannend hoor voor Katja, mooi om zo'n moment mee te kunnen maken.
Groetjes Anja L.

Anoniem zei

Goede keus, prachtige kleur blauw, staat je goed.Zo'n afkledende slip zit vreselijk strak, ik voel me er ook niet prettig in.
Spannend voor Katja een bevalling mee maken.Kan er weleens heftig aan toe gaan.
Ken je het programma : Memories ?
Gisteren een uitzending gezien dat zich afspeelde in Falls Church.Wat toevallig. Een nederlandse vrouw ( toen 13 jaar )
heeft daar van 1974-1977 gewoond en had een jeugdvriendje.Wilde nog eens terug voor herinneringen en om dit vriendje terug te zien.
Heeft hem ontmoet in Tyson Corner.
Zo zie je maar weer , krijgen we ineens jullie woongeving te zien.
Leuk.
( uitzending gemist; kijken )
Groetjes Wil

Marion zei

Ik kan me je bevredigende gevoel helemaal voorstellen.

Net als degene hierboven wilde ik je wijzen op dat programma alhoewel ik de naam niet kende. Ik viel er midden in omdat ik wilde kijken of er al een actualiteitenprogramma op was. Val ik in een programma waar op dat moment gezegd wordt: "dat winkelcentrum heet Tysons Corner". Dus ik ben even blijven kijken, best een leuk programma trouwens. Even later ging de mannelijke hoofdrolspeler naar een natuurgebied Black Pond wat niet op de kaart zou staan volgens hem. Ik vond het lijken op Falls Church, lees ik hierboven dat het dat ook was. It's a small world!

Ingrid en Michael zei

Die jurk staat je schitterend en de kleur is ook heel goed gekozen. Zou me maar niet druk maken om wat je eronder draagt, want je hebt een fantastisch en vrouwelijk figuur waar je trots op mag zijn. Niks meer nodig hoor!
Wat ontzettend lief dat je ieder jaar weer cadeautjes koopt voor kinderen die weinig hebben.
Het is genieten van hoe jullie huis versierd is, echt sfeervol!

naomi zei

Wat een drukke maandag heb je weer gehad, maar wel goed geslaagd. Het is een mooie avond jurk die je hebt gevonden maar wat je zegt die ribbels en zo en dan zo'n af kleed ondergoed zit zo strak niet comfortabel, amar ja. Het spreekwoord is wie mooi wil zijn moet pijn lijden he.

Ook weer leuke kado's voor de kinderen gekocht. In Las Vegas waren we bij de Dollar Tree en had ik aardig wat dingen gekocht en vroegen ze bij de kassa of ik uit de maand iets wilde kopen voor de kinderen van het leger. Dus gedaan was ook maar $1,00 voor een set auto's. Werdt ook nog door de intercom om geroepen. Vonden wij erg grappig.

Liefs

Petra zei

@Anja - Pas maar op, daar houd ik je aan!

@Margreet - Dank je!

@Becs - Ik heb ook altijd graag een bevalling mee willen maken, mijn zusje wilde mij erbij hebben, maar te moeilijk om op tijd daar te zijn :(.

@Hilde - Dank je voor het compliment, maar helaas is de tand des tijds ook goed te zien op mijn lichaam :). Overigens zijn er in dit gebied maar heel weinig mensen met zwaar overgewicht. Integendeel zou ik bijna zeggen. Het stereotyp van de dikke Amerikaan is ook weer niet overal in dit land aanwezig.

@Anja - Dank je, hij zit ook fijn, dus zie ernaar uit hem te dragen.

@Wil - Zoals je gezien hebt op Facebook hoorde ik inderdaad van dat programma van iemand anders, erg leuk! Ik vergat het op mijn blog te zetten, zal het op het volgende doen.

@Marion - Inderdaad, die Black Pool ligt in Great Falls Park en is niet zo bekend, ik ben er ook nog nooit geweest, maar heb er wel van gehoord.

@Ingrid - Dank je voor het compliment, ik hoop nu met de Spanx panty zo min mogelijk lijnen te hebben.

@Naomi - Ja, dat soort acties hebben veel winkels. Bij Walgreens bijvoorbeeld kun je toiletspullen en chocoladerepen erbij kopen om aan soldaten te schenken.

Rita Meyer zei

Ik ben zelfs een keer opgeroepen voor jury duty! Ze gebruiken het bestand van de DMV daarvoor. Gelukkig hoefde ik niet omdat ik geen US citizen was!

Mooie jurk!

Petra zei

Dank je! En ja, ik ben waarschijnlijk raar dat ik zo'n jury duty weleens mee zou willen maken ;)