Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, december 26, 2013

Boxing Day

Er staat vandaag niets op het programma en we slapen ruim uit.  Ik blijf zelfs nog wat langer liggen, want zoals wel vaker komt Flapjack net als ik op wil staan bovenop mij liggen.  Zo lekker dat warme kattenlijfje en hij is oh zo aanhalig.

Beneden heeft Rick de koffie al klaar staan en maakt Saskia een heel lekkere smoothie met haar Vitamix.  Wat een handig ding is dat inderdaad!  Binnen de paar minuten is alles gepureerd en klaar.  Een sneetje Kerststol met Devon cream erbij maakt een zeer smakelijk ontbijt.

Voor mijn sportroutine staat vandaag een dubbele Max Capacity training op mijn programma.  Het neemt even voor ik me daartoe kan zetten, maar dan gaan de 32 minuten met acht verschillende oefeningen toch wel snel.

Rick is inmiddels in de basement bezig met zijn nieuwe speltafel in elkaar zetten en opruimen.  Dat laatste hebben we ons gisteren al voorgenomen.  We wonen in januari vijftien jaar in dit huis (voor ons beiden het langst achtereen dat we ooit in een huis hebben gewoond) en ik krijg het gevoel uit dit toch flinke huis te groeien.  Het is hoog tijd dat we eens flink aan het opruimen slaan.

Mijn doel is om van boven naar beneden door het huis te gaan en de boel te organiseren.  Ik begin met de sportkamer boven.  Daaruit haal ik maar liefst zes zakken met boeken, oude video's, cassettes (!) en meer naar beneden en ik ben nog niet klaar.  Een deel zal naar liefdadigheid gaan en een deel is gewoon te oud en kan weg.

Niks geen opruimen voor Snickers en Flapjack

We lunchen van de overgebleven lekkernijen van Kerstavond.  Dit keer doe ik me tegoed aan een van de pasties.  Die mogen dan "mini" zijn, voor mij is het een hele lunch!

Er zijn op het moment een heel aantal films, die we willen zien.  We willen echter ver van de drukke mall blijven en kijken wat er bij Fairfax Corner speelt.  De keuze is tussen de Hobbit en The Secret Life of Walter Mitty.  Het wordt uiteindelijk de laatste, omdat we vanavond ook nog naar lichtjes willen gaan kijken.

Kai gaat ook gezellig mee en we krijgen geen spijt van de keuze.  Het is een onderhoudende film met grappige, maar ook menselijke elementen en mooie beelden van Groenland en IJsland onder anderen.  Rick zegt ook dat Ben Stiller veel van zijn eigen stunten deed, heel knap.

Als de film klaar is lopen we door het gezellig versierde Fairfax Corner naar Coastal Flats.  Hier moeten we een kwartiertje op een tafel wachten, maar dat is kort voor dit restaurant.  We delen een voorafje van gevulde eieren en als hoofdgerecht heb ik gegrilde gamba's met Mediterranese orzo.  Heel erg lekker!
De lekkerste gevulde eieren, die ik ooit heb gegeten

Het is mooi droog weer, al vriest het een paar graden, perfect weer voor de lichtjes bij Meadowlark Gardens dus.  Daar is het flink druk, maar net als vorig jaar zijn we onder de indruk van hoe mooi ze het hebben gedaan.  Het is alsof je door een verlicht sprookjesbos loopt met dieren en lichtjes, die op muziek dansen. 

Het is alleen wel door merg en been koud!  Ik heb een dikke jas en handschoenen aan en toch kan ik op een gegeven moment niet wachten terug naar binnen te gaan.  Mijn vingertoppen doen gewoon pijn van de kou!  Toch is het leuk dit een jaarlijkse traditie te maken, het is tenslotte in Vienna en heel dichtbij.

Morgen zal ik ook weer de hele dag buiten zijn met twee monumentenrondleidingen achter elkaar!  Vanavond dus maar op tijd naar bed en hopen dat het morgen iets op gaat warmen (volgens het weerbericht wel).

Meer (en betere) lichtjes foto's staan hier.

Filmpjes:



Geluiden alsof je in het bos loopt





4 reacties:

Anja zei

leuk, wij waren ook bij Meadowlark Gardens maar Marcel was zijn jas vergeten :-(
Veel plezier tijdens je rondleidingen morgen.

Anoniem zei

Wat prachtig die lichtjesfoto's.
Als je 15 jaar in een huis woont krijg je wel wat spullen bijeen, af en toe eens opruimen kan dan zeker geen kwaad.
Voor vandaag succes met de 2 monumentenrondleidingen, ik kijk al uit naar het verslag en de foto's ervan, hopelijk is het wat minder koud.
Groeten van Hilde uit B.

Tineke zei

Wat een prachtige foto's en filmpjes van de verlichte Meadowlark Garden.
Wij hebben bij natuurmonumenten in het bos gewandeld met kleindochter en in het bezoekerscentrum was een lichtshow op de vloer, waardoor je muisjes, vogels en allerlei diertjes op de grond 'zag' lopen; erg leuk.
Wij houden vandaag 3e kerstdag met zus en gezin , die komen borrelen en eten; gezellig.

Petra zei

@Anja - Oh, wat jammer! Het is erg de moeite waard.

@Hilde - Het viel mee met de kou gelukkig. En er valt nog veel en veel meer op te ruimen!

@Tineke - Dat zal je kleindochter vast prachtig hebben gevonden! Leuk zo'n derde kerstdag.