Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, december 11, 2013

Het jongste kind volwassen!

Om half zeven word ik wakker en zie dat alles nog donker is, terwijl Saskia een vroege dag zou hebben.  Ik loop haar kamer binnen om haar te wekken, maar de scholen blijken twee uur later dan gewoonlijk open te gaan.  Ik feliciteer Saskia met haar verjaardag en kruip dan mijn warme bed weer in.


Ook Rick blijft nog lekker liggen want hij heeft voor de verandering geen superdrukke dag voor de boeg.  We staan met zijn allen om half negen op en eten samen ontbijt.  Rick en Saskia vertrekken al snel naar school en werk en ik laat Cosmo rillend uit.  Het is ook uitkijken, want er ligt veel zwart ijs, waarop eens mijn enkel ernstig brak.  Dit is niet mijn favoriete weer, laat dat duidelijk zijn.
Wel echt een Kerstgevoel met de besneeuwde straten

Met mijn Kindle vertrek ik naar boven voor een uur interval op de elliptical.  Daarna douche ik gauw en doe mijn Dale trui aan, de warmste trui, die ik bezit.  Ik ga naar het centrum van Vienna en als eerste naar de bank. Gelukkig is hier een drive thru, dus ik hoef de kou niet in.

Volgende stop is Rite Aid om de maandelijkse recepten voor Saskia en mezelf op te halen.  Het is lunchtijd en ik haal een kop linzensoep met hun superlekkere verse pita bij Plaka Grill.  Hier is het altijd druk, hun eten is dan ook echt authentiek Grieks en heel lekker.

Net op tijd voor Saskia's thuiskomst ben ik terug.  Ik pak gauw haar cadeautjes in en dan loopt ze alweer het huis binnen.  Om half drie heeft Saskia een afspraak om een tattoo te laten zetten bij Rick's Tattoos. 
Duizenden tattoos om uit te kiezen

Al sinds haar zestiende wil Saskia een tattoo.  Wij hebben toen gezegd dat als ze het nog wilde als ze achttien werd, wij haar daarin zouden assisteren.  Mijn grote angst met tattoos is goedkope studio's, vieze naalden met alle gevolgen vandien en slechte tattoeeerders (of wat dat dan ook in het Nederlands heet). Dan liever met ons naar een gerenommeerde studio.  Dat hebben we met Kai ook gedaan.

We gaan dus dan ook naar dezelfde dame, die Kai's tattoo heeft gezet.  Saskia en Laura gaan in Saskia's auto en ik in de van, want ik weet niet of ik de hele tijd wil blijven.  Amy vertelt dat ze veertig minuten achter op haar schema loopt, want haar klant was veel te laat.  Zo onbeschoft als mensen dat doen, maar ja, er zit niets anders op dan wachten.

Saskia had Amy een paar weken geleden al een plaatje van kersenbloesems laten zien van wat ze in gedachten had.  Amy heeft daarop gebaseerd een eigen ontwerp getekend.  Ik moet zeggen dat ik het meteen heel mooi vind, erg fijntjes en licht, wat goed bij Saskia past.  Gelukkig vinden Saskia en Laura het ook prachtig.

Saskia tekent de nodige formulieren, vreemd gevoel voor mij, want ik heb er echt niets meer in te zeggen.  Maar dan mag ik wel betalen, ha ha.  Dit is Saskia's grote verjaarscadeau, maar deze tattoo is een stuk goedkoper dan die van Kai twee jaar geleden.
Begonnen
De takjes staan erop

Amy zelf zit compleet onder de tattoos, zelfs op haar gezicht, en ik moet toegeven daar toch altijd even doorheen te moeten kijken.  Het is echt een leuk iemand en haar tweelingen zijn ook seniors in high school, net als Saskia. 

Aan de foto's te zien hebben zij nog geen tattoos en dan vraag ik me ook af hoe dat is om een moeder zo helemaal volgekleurd te hebben.  Ik hoop dan ook dat Saskia het bij deze ene gaat houden, maar ja, dat hebben wij niet meer in de hand. 

Amy is wel heel erg goed.  Saskia heeft na iets meer dan een half uur een unieke tattoo van een takje kersenbloesem op de binnenkant van haar rechter onderarm.  Ze is er duidelijk heel erg blij mee en ik moet zeggen dat ik het ook een mooi plaatje vind. 
Het eindresultaat

Amy laat ook een heel mooi plaatje van een cardinaal met kersenbloesem zien wat zij heeft ontworpen. Het is dat ik een tattoo echt niet zie zitten of het moet wel een heel speciale betekenis voor me hebben.  Ik denk dat Katja er ook zo over denkt, want die heeft het er wel over er een te willen, maar tot nu toe geen aanstalten genomen.

Gelukkig zijn we voor zonsondergang klaar en hoef ik niet in het donker terug te rijden.  Ik heb last van nachtblindheid en voel me met de kortere dagen altijd erg beperkt.  Gelukkig blijft het hier nog steeds tot kwart voor zes licht.

Kai komt ook thuis en blijft nu voor een maand!  Rick komt uit zijn werk en we halen Laura en Kayle op om uit eten te gaan.  Saskia's keuze is gevallen op Sweet Ginger.  De dames zijn dol op hun avocado salade, miso soep en avocado sushi. 
De mannen nemen warme Thaise gerechten en ik een combinatie van sashimi en sushi.  Allemaal erg lekker en gezellig, zo te zien heeft Saskia ook een fijne tijd.  Rick heeft de serveerster ingefluisterd dat Saskia jarig is en er wordt een lekker ijs met slagroom dessert bezorgd. 

Daarbij zingen we met het hele restaurant "Happy birthday to you".  Saskia eet voornamelijk veganistisch, maar soms ook vegetarisch en dit is een zo'n geval.  De drie dames maken korte metten met het ijs en de slagroom.

Helaas is het wel een schoolavond, dus Laura en Kaylee gaan meteen na het eten naar huis.  Wij geven Saskia haar andere cadeautjes en beiden, maar vooral Dombo, zijn een grote hit.  Daarna is het ook voor Saskia weer aan de studie. 

Vanavond kijken we National Lampoon's Christmas Vacation.  Het maakt niet uit hoe vaak ik het al heb gezien, het blijft hilarisch.  Iedereens Kerstnachtmerrie en Chevy Chase blijft grappig.  Een paar jaar geleden zag ik hem in een hotel in Washington.  Jammer dat hij niet meer zo actief is op het witte scherm.
Ik ben kat, zag een doos, moest er inklimmen...
 
Nu hebben we dus drie volwassen kinderen.  Toch een subtiel verschil met gisteren.  Ik merkte het bij de tattoo studio al, Saskia mocht opeens haar eigen handtekening zetten, geen ouder of voogd meer nodig.  Ik bedacht me heel morbide dat Rick en ik nu ook met een gerust hart dood kunnen gaan, geen voogd meer nodig.  Niet dat we dat van plan zijn natuurlijk, ha ha ha.  Goedenacht!

10 reacties:

Ineke zei

Te laat, maar alsnog gefeliciteerd met je, nu volwassen, dochter!
Op zich vind ik de tattoo erg mooi, maar iets aan de grote kant.

Ik vraag me altijd hoeveel mensen er achteraf (bij het ouder worden)spijt van zullen krijgen.
Het is wel iets wat je je hele leven bij je draagt.

Gelukkig dat jullie weer stroom hebben en het weer lekker warm in huis is.

Anoniem zei

Ik heb het zelf ook niet zo begrepen op tatoo's, maar deze is wel erg mooi, maar wel wat groot, kleiner had wel mooier geweest en fijner, vind ik. Maar goed ook dat ieder daar een andere mening over heeft en trouwens over kleuren en smaken valt niet te twisten.
Voor jullie is dit ook een nieuwe periode in jullie leven met 3 volwassen kinderen, waarbij de verantwoordelijkheid niet meer op jullie schouders komt te liggen als er een ernstig feit zich zou voordoen, wat ik jullie zeker niet toewens. Dat geeft toch wel een geruststelling.
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Nog van harte met Saskia.
Ik ben niet van de tattoos, maar het ziet er inderdaad smaakvol uit.
Groet, Bea

jolanda zei

Nog van harte, Saskia!

Tja, die tattoo. Ik vind deze wel mooi, maar zo groot op de onderarm zou niet mijn keuze zijn. In sommige beroepen is een te zichtbare tattoo in Nederland not done. En om nou de hele zomer met lange mouwen te lopen... Hoe denken ze in de VS over tattoo's?

Ron zei

Hi Petra (&Rick),

nog van harte gefeliciteerd met je (volwassen) dochter ! Tattoo's zijn ook niet mijn favoriet maar zoals je zegt beter accepteren dan t niet doen en dan niet weten waar ze hem laten zetten:-).... Mijn kleine meid is net 8 maanden maar hoop dat ik later net zo open met haar kan praten en niet achter mijn rug om dingen gaan doen ;-)

Enjoy deze tijd van het jaar....

Gr Ron

Anoniem zei

Nogmaals van harte met Saskia!! Ze heeft een leuke dag gehad zo te lezen en te zien.....
3 volwassen kinderen... volgende stap: oma worden ;-) ;-)
Groetjes,
Evelyn

Anja zei

Mooie tattoo heeft Saskia laten zetten al is het niet echt mijn ding. Volgens mij zijn tattoos hier in de VS veel meer de norm dan in Nederland.

Marjolijne zei

Te laat maar alsnog gefeliciteerd met Saskia. Zo te lezen heeft ze een leuke dag gehad. Ook al houd ik niet van tattoo's deze is erg mooi.
Marjolijne

naomi zei

Hallo

Het was een geslaagde verjaardags dag heeft ze gehad. En jouw standpunt over de begeleiding vindt ik heel goed en mooi. Ik moet je zeggen mijn zusjes hebben ook beide een tattoo en ook Roberto heeft er 2. Hij op zijn bovenarm en mijn zusje op hun buiken rond de navel. Dus ben ze wel gewend, maar niet mijn ding. Ben te bang dat ik later spijt krijg en kan geen keuze maak in plek. Wil het verstopt hebben, maar hem ook zelf kunnen zien. Ach ik vindt dit wel een heel mooi plaatje en betekenis.

Nou ouders van volwassenen niet zulke gekke gedachtes hebben hoor.

Liefs Naomi

Petra zei

@Ineke - Weten kan ik het natuurlijk niet, maar ik denk niet dat ze er spijt van krijgt. Tattoos zijn hier ook een stuk normaler dan in Nederland maak ik uit reacties op.

@Hilde - Ja, gek eigenlijk, he, opeens dacht ik daar gisteren aan en is het inderdaad toch een geruststelling. Een vriendin van mij krijgt binnenkort een vijftienjarige neef bij haar wonen wiens ouders beiden zijn overleden. Lijkt me een enorme overgang voor die jongen (en voor hen).

@Bea - Dank je!

@Jolanda - In de VS zijn ze wel meer geaccepteerd. Ik ken ontzettend veel mensen, die er een hebben. Qua moeten bedekken hangt het natuurlijk van het type werk af, maar zowel Kai als Saskia zijn zich natuurlijk ervan bewust dat dat nodig kan zijn en bereid dat dat ook te doen.

@Ron - Precies, dat is ook onze filosofie, vooral met zoiets wat best gevaarlijk kan zijn als je het niet bij een goed bedrijf laat doen.

@Evelyn - Nou, hopelijk wel eerst nog schoonkinderen krijgen ;)

@Anja - Ja, dat denk ik ook.

@Marjolijne - Dank je en ik vind hem ook mooi. Hij past bij Saskia, net als die van Kai bij hem past.

@Naomi - Ik heb dus dezelfde bedenkingen als jij. Vind sommige plaatjes, zoals die van Saskia, smaakvol, maar ik zie ze nergens op mijn lichaam komen.