Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, december 05, 2013

Een lentedag op Sinterklaas!

Alweer slaap ik zo diep dat ik pas als Rick om half negen opstaat wakker word.  Ook Rick heeft zich verslapen en haast zich om naar zijn werk te gaan.  Saskia is al naar school om te helpen in de psychologieklas.

Rick komt nog even terug naar binnen om aan te kondigen hoe warm het buiten is, ondanks de bewolking.  Inderdaad zie ik dat het kwik vandaag maar liefst tot twintig graden op kan lopen!  En dat op vijf december!

Na mijn ontbijt en koffie besluit ik een dubbele Max Capacity training te doen.  Dat is altijd een goede manier om gewichten te doen en toch tv te kunnen kijken.  Een blik naar buiten na afloop laat zonneschijn zien!

Voor mij vandaag geen cardio training binnen, ik lijn Cosmo aan en we gaan erop uit voor een lange wandeling door de buurt.  Ik zet er flink de pas in en de heuvels helpen ook mee er toch echt wel een cardio workout van te maken.  Ik moet dan ook al snel mijn jasje uitdoen, het is gewoon te warm ervoor!

In deze tijd van het jaar vind ik het ook altijd erg leuk om door de buurt te lopen.  Zoveel huizen zijn versierd voor Kerst.  Velen hebben overdag vooral kransen en groene slingers met rode strikken, maar sommigen zijn gewoon grappig hoe lelijk ze zijn.  Een tuin heeft bijvoorbeeld een groot samenraapseltje van opblaasfiguren en een ander is net bezig met een soort Noordpool voor flamingo's.

Te veel opblaasfiguren!
 
Meer klassieke versieringen
 
Een werk in uitvoering, als het is als vorig jaar zullen er nog veel meer bijkomen

Precies als ik weer het huis binnenloop gaat mijn telefoon.  De verwarmingsmonteur is onderweg hierheen.  Ik eet mijn lunch buiten voor op de stoep in de zon en lees in mijn Kindle, wachtend op Charles van Airflow.

Die doet er toch nog bijna een uur over om hier te komen, maar ik geniet toch van de warme zon op mijn gezicht.  Ik voel me zelfs een beetje verbrand vanavond.  Als Charles dan eindelijk uit zijn truck komt valt me zijn gelijkenis met de Kerstman weer op, hij draagt ook Kerstbretels, alleen de witte baard ontbreekt.

Charles gaat naar binnen om naar de verwarmingsketel te kijken en Cosmo en ik blijven van het lekkere weer genieten.  Cosmo blijft altijd keurig bij mij in de buurt.  Met onze vorige hond Brynna, die een jachthond was, had ik beslist niet rustig buiten kunnen lezen, die was er als een pijl uit de boog vandoor gegaan.
We hebben er een sneeuwman bij op het bankje

Niet veel later komt Charles alweer naar boven met iets in keukenrolpapier.   Laat er nu toch weer een of ander diertje zich in die pijp hebben gewormd!  Wat het was is niet meer te herkennen.  Helaas is dat niet ons enige probleem, want de waakvlammen gaan telkens uit.  Morgenochtend komen ze terug om dat hopelijk te maken, want voor zondag wordt er zelfs sneeuw voorspeld.

Pas tegen vieren wordt het te koel voor mij om buiten te zitten.  In ieder geval heb ik alles uit deze bijzonder warme voor de tijd van het jaar gehaald.  Daar zal ik ook wel een tijdje op moeten teren, want de voorspellingen voor de komende week zijn een heel stuk kouder!

Rick komt thuis met kabobs van Friends, heerlijk hun zalm!  Vanavond neem ik me voor goed aan mijn Kerstinkopen te beginnen.  Natuurlijk onder het genot van chocolade pepernoten, ik heb speciaal een zakje overgelaten voor Sinterklaasavond. Wat een uitvinding is het internet toch, ik vind er van alles unieks.  Een tip voor leuke ideeen voor mensen, die hier in de VS meelezen, is Gifts.com.

4 reacties:

Anja zei

Inderdaad het leek wel lente vandaag zo heerlijk was het buiten. Hopelijk kunnen ze het probleem van je verwarming morgen oplossen. Ik ga zo een kijkje nemen bij gifts.com

Marion2 zei

Tjonge, wat een plotselinge en grote temperatuurverschillen zijn er toch mogelijk bij jullie. Het lijkt me heel vreemd om 20 graden te hebben in de winter.

Ik vind die kerstversieringen van de huizen zo leuk! De opblaasfiguren spreken me niet zo aan, maar vooral de klassieke en de lampjes vind ik mooi. Eindelijk gaat het ook hier beginnen. Ik ga zo eerst eens naar het tuincentrum :).

Heb je misschien ook de aflevering van Memories van afgelopen maandag gezien? Daarin gaat iemand terug naar een oude liefde in jullie gebied. De omgeving ziet er zo mooi uit! Ze hadden het over Tysons Corner en ze gingen naar een plek, die me aan Great Falls doet denken.

Anoniem zei

Wat een cadeautje zo een "warme"dag.
Sommige versieringen zijn wel over de top.
Fijn weekend, Bea

Petra zei

@Anja - Het lijkt erop dat de verwarming eindelijk gemaakt is

@Marion - Die Memories aflevering heb ik inderdaad gezien, erg leuk! Ik vind al die opblaasfiguren ook niet zo leuk, maar een enkeling staat 's avonds wel vrolijk.

@Bea - Inderdaad een cadeautje en een die alweer weg is ;)