Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, december 21, 2013

Kerstvakantie begonnen!

Gisteravond vroeg Saskia of ze vandaag al thuis mocht blijven.  Op school zouden er toch alleen maar concerten en prijsuitreikingen zijn.  Dat vonden wij goed en dus is voor Saskia de broodnodige Kerstvakantie begonnen.  Alleen Rick moet dus nog naar zijn werk en de rest van ons slaapt lekker uit.

Tijdens mijn ontbijt maak ik de balans op van mijn bestelde Kerstcadeautjes.  Een paar moeten uit het buitenland komen en zijn er nog niet.  Gelukkig zijn er nog een paar bezorgdagen.  Maar ook een trui van PacSun, die ik al meer dan een week geleden heb besteld, is nog niet aangekomen.

Aangezien de andere spullen van hen, die ik op dezelfde dag had besteld, er wel al zijn, besluit ik er een telefoontje aan te wagen.  Waar de trui is weet ook de vriendelijke dame van PacSun niet, maar niet getreurd, ze sturen er nog een met FedEx, die maandag zal worden bezorgd.  De extra kosten van de verzending nemen zij op zich.  Heel netjes opgelost!

Na een half uur interval op de elliptical maken Kai en ik ons klaar om naar Great Falls te gaan.  We nemen Cosmo natuurlijk mee.  Onderweg halen we lunch bij Starbucks om bij de watervallen op te eten.

Het is alweer heerlijk weer met zo'n zeventien graden.  Onvoorstelbaar dat het morgen officieel winter is.  De watervallen zitten mooi vol en het is zoals altijd een genot om hier te zijn.  Ver onder ons zien we iemand op een paddleboard in het kolkende water.  Dat lijkt me echt doodeng!


We lopen een flink stuk van het River Trail met een heel happy hond.  We komen onderweg nog een aantal andere wandelaars tegen, die duidelijk ook genieten van het lenteachtige weer.  Het is zo'n vreemd gevoel om op 20 december zonder jas te wandelen!

Als we bijna terug zijn bij de auto zie ik opeens witte staarten in het struikgewas.  Er staan vier herten, waarvan er een ons nieuwsgierig blijft aanstaren.  Pas als Cosmo ze doorheeft en begint te blaffen rennen ze weg. 

Na Cosmo en Kai thuis afgezet te hebben ga ik nog even Vienna in.  Bij de Giant haal ik wat boodschappen waaronder ingredienten voor "peppermint bark" wat ik dit weekend traditiegetrouw voor de buren en onszelf ga maken. 

Bij Michaels ga ik kijken of ze nog leuke Kerstdoosjes of -bakjes hebben om die in te doen.  Ik vind er niets echt leuks en er staat een gigantische rij voor de kassa's, dus met lege handen vertrek ik weer.  Bij Just $1 heb ik meer succes.  Daar vind ik tien vrolijke ronde Kerstdoosjes en ik neem ook maar gelijk nog een paar tasjes mee om de laatste cadeautjes in te pakken.

Net als ik weer de van instap belt Rick.  Hij heeft een borrel van zijn team op kantoor bij The Range in Washington.  Rick zegt dat hij en Shadi er een tafeltje hebben besproken en dat Shadi's man Frank op weg is om mij op te halen.

Gauw haast ik me naar huis en doe wat nettere kleding aan, want de plunje waarmee ik bij Great Falls wandelde is geen geschikt ensemble voor een restaurant.  Een kwartier later belt Frank aan en we rijden samen via sluipwegen naar Washington.

Bij The Range zien we Rick en Shadi meteen met nog een aantal van hun collega's.  We bestellen een interessante cocktail met scotch, cayenne peper en bouillonijsblokjes, heel lekker.  Er staan ook schotels met charcuterie, enorme garnalen en oesters.  Het is meteen gezellig en we kletsen nog een uurtje met iedereen.

Dan is ons tafeltje vrij en nemen de anderen afscheid.  De gerechten op het menu zijn bedoeld om te delen en dat doen we dan ook graag.  Ik smul van de caesar salad van boerenkool, de gefrituurde spruitjes (die zelfs Rick, gewoonlijk een spruitjeshater, lekker vindt!) en de gegrilde octopus.  Alles is even lekker en het gesprek geanimeerd.  Een leuk begin van de Kerstvakantie, zo!

Na het eten gaan Shadi en Frank nog wat Kerstinkopen doen, maar Rick en ik zijn moe en gaan huiswaarts.  Daar treffen we Saskia met een hele groep vrienden en vriendinnen aan, een spontaan feestje nog voor haar 18e verjaardag.
Struiken versierd als kerstballen

4 reacties:

Margreet zei

Heerlijk genieten nu van de kerstvakantie! Prettige feestdagen!

Tineke zei

wat een lieve kerst en nieuwjaarswensen. Fijne dagen toegewenst en een inspirerend en gezond 2014.
Als alles goed gaat , brent 2014 ons een 'amerikaans'kleinkind
Wij krijgen vandaag mijn ouders op de koffie en het eten; als aftrap van de kerstfeestelijkheden.

naomi zei

Wat een heerlijke dag even de natuur in. Goede service van pacsun de trui nasturen. Ik hoop voor je dat alles kado's op tijd binnen komen. Maar komt vast goed.

Wat leuk dat je met collega's van Rick bent gaan eten in DC. Een interessant menu hebben ze daar

Liefs Naomi

jolanda zei

Prettige feestdagen! Leuk, een spontaan etentje en feestje.