Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, december 23, 2013

Kerstboodschappen

Het plenst van de regen als ik opsta, al is het nog steeds vreemd warm.  Ik heb Sharon gevraagd of we vandaag de personal training eerder konden zetten, zodat Rick en ik onze boodschappen op tijd kunnen gaan doen.  Gelukkig kon dat en na mijn ontbijt rijd ik dus naar Anytime Fitness.

Als eerste geef ik Sharon haar Kerstcadeautje, een leuk beschilderd wijnglas en een fles Sauvignon Blanc.  Ik weet dat dat haar favoriete wijn is, we delen die voorkeur.  Ze is er dan ook erg blij mee.

Het uur personal training gaat snel voorbij en dan haast ik me door een druk Vienna terug naar huis.  Rick en ik nemen de jaarlijkse boodschappenlijst voor het Kerstavondbuffet en de Kerstmaaltijd en nog een lijstje van Saskia mee en gaan op weg naar Wegmans.

Het is daar zo druk dat het verkeer er geregeld moet worden.  Wij gaan echter de overdekte parkeerplaats in waar vrijwel altijd nog plaats is en zo ook vandaag.  Op de parkeerplaats boven zagen we een file aan auto's zoekend naar een plekje.

We beginnen met onze lunch uit te zoeken.  Helaas hebben ze mijn favoriete baguette met tonijnsalade niet meer.  Die wordt nu op meergranen brood geserveerd, ook niet verkeerd, dus die kies ik met een bakje rode linzen chili.  We nemen een tafeltje boven met uitzicht over deze enorme winkel, althans op zijn hoogst een derde ervan.


Na het eten splitsen we op.  Rick begint aan de rechterkant van de winkel en ik aan de linkerkant.  Zo gaat het lekker snel, al is het enorm druk in de gangpaden.  Gelukkig is iedereen in een goed humeur en helpt elkaar spullen vinden, want het is hier wat onhandig gesorteerd vind ik altijd.

Het duurt een uurtje en dan zijn we bijna klaar.  We gaan alleen nog wat desserts uitzoeken.  We banen ons een weg door de menigte en dan zie ik zomaar een paar bekenden onze kant opkomen!

Het zijn Anja en Marcel, die ook nog net voor hun kinderen komen boodschappen doen.  Wat een toeval!  En zo maakt Rick in de supermarkt kennis met Marcel, grappig.  We hopen heel snel in het nieuwe jaar met zijn vieren uit eten te gaan.

Gelukkig zijn er zeker vijftien kassa's open en staan we al snel weer bij de van.  Thuis helpen Kai en Saskia alles wegleggen en dan vertrekt Rick naar de mall.  Dat is volgens hem zijn traditie, nou hij liever dan ik, want het is mij overal veel te druk!

UPS komt en brengt mijn grote cadeau voor Rick.  Nu is het nog steeds wachten op een paar cadeautjes voor de meisjes uit het Verenigd Koninkrijk en Singapore.  Ik had niet door dat ze van zover kwamen toen ik ze bestelde. Het maakt niet veel uit, we kunnen die altijd nog later geven.

Vooral voor Saskia zitten daar een aantal dingen tussen en ik besluit het centrum van Vienna in te gaan om te kijken of ik iets voor haar kan vinden bij Terra Christa.  Dit is echt zo'n winkel, die Rick "zweverig" noemt, maar Saskia houdt daar erg van. Ik vind er dan ook een paar leuke dingetjes.

Hier ben ik ook vrijwel naast Pure Pasty waar Rick voor morgenavond mini pasties heeft besteld.  Die was hij van plan morgenochtend op te halen, maar dat kan ik nu dan net zo goed doen.  Ik koop ook meteen een handje vol Britse chocoladerepen voor Rick's stocking.

Thuis pak ik mijn laatste cadeautjes in, al verwacht ik nog een kleinigheid voor Rick.  Wat is deze Kersttijd toch weer snel gegaan!  Morgen en overmorgen vieren we het alweer!

Beneden liggen Kai en Saskia dubbel.  Ze hebben een Kersthoed voor Cosmo gekocht, die hem heel lief gewoon ophoudt.   Naturlijk moet ik daar een paar foto's van maken. 

Rick komt met Thais eten van Natta Thai thuis.  Lekkere wild pork met verse groene peperkorrels voor mij.  En nu is het wachten tot Katja laat vanavond thuiskomt.  Dan kan de Kerstviering echt beginnen.

Intussen heeft Saskia hier een groepje van vrienden en vriendinnen en maken zij een gingerbread house.   Dat hoort inderdaad ook bij het Kerstfeest.  Ik vind het aan de ene kant leuk dat ze dat doen, maar aan de andere kant had ik net weer een schone keuken en die van al die andere ouders blijft dat.  Maar ach, ook wel erg leuk dat ze ons huis daarvoor kiezen.
Cosmo heeft zijn hoed nog steeds op, wat een lobbes is het toch!

Kai en zijn Duolingo team hebben de beta versie van Nederlands-Engels nu online staan.  Je kunt die dus gaan doen (en de foutjes in het Nederlands melden, ik heb er toch een paar gevonden, maar daar is het een beta voor).  Als je fouten vindt, klik dan op "Meld een probleem", klik het probleem aan en klik op "verstuur".  Kai en zijn team danken je, dit is allemaal vrijwilligerswerk, dus met vereende krachten gecreeerd.

Rest mij om iedereen hier nogmaals een heel fijne Kerst toe te wensen!

12 reacties:

Anja zei

Grappig, dat we jullie tegen kwamen bij de Wegmans. Wij zien er naar uit om een keer met z’n vieren te gaan uit eten. Ach, de lieve Cosmo, hij vindt ook alles goed.Ook voor jullie een fijne kerst!

Carine zei

Vertaal naar Engelse moet zijn vertaal naar het Engels.
Vul Engelse woord in : vul het Engels woord in.

Begin van de test : ik leer spreken Engels moet zijn :ik leer Engels spreken

Petra zei

@Anja - Veel plezier de komende week!

@Carine - Ik zal het doorgeven, ik vind ook nogal wat foutjes, maar daar is het een beta voor. Bedankt voor het meedenken!

Jurgne de Bruin zei

Ik ga gelijk aan de slag met Duolingo. Nogmaals fijne dagen en wat een pracht hond is die Cosmo toch!

Ron zei

Hi Petra,

Dank voor je leuke verhalen het hele jaar door... Krijg het idee af en toe toch bij jullie om de hoek te wonen :-). Het (dagelijks) leven in de US blijkt toch erg te verschillen als dat hier in NL. Maar het spreekt mij toch erg aan....

Ik wens jou en je gezin en alle dieren ( ;-) ) een hele fijne kerst en een mooi en gezond 2014 !!

Keep on writing...

Gr Ron

Anoniem zei

Ik wens jullie hele fijne kerstdagen....ik lees al heel lang mee, en geniet van je prachtige verhalen!

Anoniem zei

Fijne kerst samen!

Annemiek

Anoniem zei

Wat een goeie lobbes is Cosmo toch. Geweldig gezicht die muts!
Jullie ook hele fijne dagen.
Groetjes,
Anja L.

Anoniem zei

Wens jou Petra en je gezin ,heel mooie kerstdagen toe en de beste wensen en veel gezondheid voor 2014!

Groetjes Joke

Petr@ zei

Hele fijne kerstdagen met je gezin compleet!

Brin zei

Wat een leuke foto's van Cosmo, ik heb ook een kerstmuts voor mijn Jack Russell, maar ophouden is een ander verhaal...

Ben benieuwd hoe je keuken eruit zal zien nadat de meisjes klaar zijn...ik kan me voorstellen dat je graag je keuken netjes wil, maar aan de andere kant zo gezellig dat gekokkerel, en dat zullen de andere ouders dan weer missen!

Prettig Kerstfeest aan gans je familie en natuurlijk ook voor de dieren. Leuk dat ze ook geschenkjes krijgen, dat doen wij ook altijd, vinden ze zo leuk!

Ineke zei

Prachtig die foto's van Cosmo, wat een goedzak is het toch, hij laat ook alles met zich doen he?

Wat een verschil in temperatuur bij jullie, zag net dat het -1 is.

Fijne dagen met elkaar!