Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, december 16, 2013

Pakjes kopen en inpakken

Om zes uur sta ik op om Saskia te wekken, maar zij vraagt of ze tot zeven uur mag blijven liggen.  Officieel heeft ze het eerste uur geen school vandaag, maar het plan was dat ze toch zou gaan om haar achterstallige werk wat in te halen.  Maar ja, een doodmoe brein werkt ook niet goed, dus ik sta toe dat ze wat langer blijft liggen.

Na een uur woelen ga ik nog maar eens kijken en dit keer staat Saskia wel op.  Rick trouwens ook, maar ik ga nog wat langer proberen te slapen.  Het is mij nog veel te vroeg en mijn spieren zijn sowieso al niet blij met deze kou telkens. 

Saskia is natuurlijk allang naar school als ik opsta, maar Rick is nog hard aan het studeren voor zijn presentatie in St. Louis morgen.  Ik wil eigenlijk nog gezellig bij hem blijven tot ik naar personal training en hij naar het vliegveld moet.

Maar dan sms-t Saskia of ik haar lunch wil brengen.  Met al de stress in haar leven wil ik haar wel een beetje in de watten leggen.  Ik neem afscheid van Rick, neem mijn spullen voor de sportschool vast mee en vertrek naar Whole Foods

Daar aangekomen realiseer ik me dat ik mijn tas vergeten ben!  Tijd om terug naar huis te gaan en ook nog op tijd voor personal training te zijn heb ik niet.  Wat nu?  Dan kijk ik op de stoel naast me en zie de envelop met geld van mijn rondleidingen, die ik op de bank wil gaan zetten vandaag.

Hoera, daar is de oplossing.  Ik haal er een $20 biljet uit en ga Saskia's sandwich met groentes en hummus bestellen.  Dat duurt een stuk langer dan verwacht, want ze kunnen het juiste brood niet vinden.  Gauw reken ik af en race naar Madison high school.  Ik sms Sharon dat ik iets laat ga zijn.

Na de zak met lunch afgezet te hebben rijd ik gauw naar Anytime Fitness.   Sharon wacht me al op voor een rigoureus uur gewichten.  Naderhand doe ik nog een half uur cardio en ga dan weer snel huiswaarts. 

Kai is inmiddels ook op.  Ik maak me klaar en we gaan naar Manhattan Bagel om lunch te halen.  Daar ziet Kai een paar van zijn vroegere high school klasgenoten en ze kletsen even bij.  Een paar dagen geleden ging hij ook al naar het huis van een vroegere vriend.  Erg leuk om Kai zo sociaal bezig te zien.

Na de lunch neem ik Cosmo mee naar Petsmart.  Daar krijgt hij de nodige aandacht van de medewerkers, die hem snoepjes geven en ik laat zien wat voor kunstjes Cosmo daarvoor kan doen.  Onze dieren hebben dus ook sokken bij de haard hangen en die worden natuurlijk straks ook gevuld door "Santa".

Voor de katten koop ik een zakje met snoepjes en een aantal speeltjes met catnip.  Later thuis moet ik enorm lachen om Snickers en Flapjack.  Ik heb de tas op ons bed gelegd en prompt vinden die twee de speeltjes en gaan helemaal los ermee.  Ze worden echt boos als ik ze afpak.

Cosmo en Django krijgen een Kong bal als speeltje en ik kies wat lekkernijen voor hun.  Cosmo helpt altijd goed mee daarbij, want waar hij langer blijft snuffelen vindt hij duidelijk interessant.  Met een tas vol huisdier Kerstcadeautjes, een gigantische 40 lbs zak met Cosmo eten en een grote doos Milk-bones vertrek ik weer. 

Volgende stop is Bed, Bath and Beyond waar ook de World Market in is gevestigd.  Hier ga ik ook op zoek naar "stocking stuffers", dit keer chocolade voor Rick en de kinderen.  Al zoekend zie ik ook een rij met Venco dropzakjes.  Ik heb nog potten vol drop, maar neem er toch een foto van, want dit zien we hier niet vaak.  Later zie ik ook Wilhelmina pepermunt en een paar andere Nederlandse produkten.


Thuis kan ik er niet meer onderuit.  Onze kast ziet eruit als een pakhuis en ik kan me er nauwelijks meer veroeren.  Inpaktijd, dus.  Dit is mijn minst favoriete bezigheid van de Kersttijd.  Rick vindt het heerlijk om pakjes zo netjes mogelijk in te pakken, voor mij moet het allemaal zo snel mogelijk. 

Gelukkig hebben we een heel aantal van de dozen en tasjes van vorig jaar bewaard, want die kunnen makkelijk hergebruikt worden.  Het duurt toch nog een paar uur voor ik alles georganiseerd heb en ingepakt wat ingepakt kan worden.  De eerste pakjes liggen dus onder de bomen (onze eigen cadeautjes onder de boom hier in de family room, die van de rest van de familie onder de boom in de living room).

Blij dat ik vandaag zoveel klaar heb gekregen leg ik alles weer op zijn plaats.  Saskia is hard aan het studeren voor haar proefwerken om haar cijfers omhoog te halen.  Hopelijk gaat dat morgen lukken.  Ze heeft helaas wel weer hoofdpijn door de spanning. 

Er zijn zoveel overeenkomsten met hoe ik me de laatste jaren middelbare school en op de universiteit voelde.  Ik herinner me ook te proberen te leren en die hoofdpijn was er altijd maar om dat te vermoeilijken.  Het is een wonder dat ik met goede cijfers mijn gymnasiumdiploma haalde.  Maar op de universtiteit werd het een groot probleem.  Studeren met constante hoofdpijn gaat gewoon niet.

Daarom vind ik het zo belangrijk dat Saskia hulp krijgt bij het verwerken van de stress, die in haar leven komt.  Als dat niet gebeurt ben ik bang dat het de komende vier jaar ook erg moeilijk gaat worden voor haar op college. 
Altijd zo gezellig, die kerstlichtjes!

Kai en ik halen Japans eten van Yama, want Rick is dus tot laat morgenavond op reis in St. Louis.  Voor mij sushi en sashimi en voor hem kip katsu, het smaakt allemaal prima.  Moe van de dag kijken we Kerstshows op tv.  Nog vier dagen en dan is het Kerstvakantie (behalve voor Katja, helaas).

Het jaarlijkse filmpje van ons pleintje met Kerstverlichting

6 reacties:

Anoniem zei

Wat een mooi filmpje van de kerstverlichting op jullie pleintje. Zo te zien werkt iedereen van de buren mee om er een gezellige sfeer te creëren.
Spijtig dat Saskia altijd maar hoofdpijn blijft hebben, hopelijk werkt de therapie die ze gaat beginnen volgen wel, zodat haar spanningen verdwijnen en zo stilaan haar hoofdpijn ook. Sowieso, bij jou Petra is de hoofdpijn toch ook verdwenen. Met ouder worden verdwijnen sommige problemen maar komen er andere gezondheidsproblemen in de plaats.
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Fijn dat de pakjes bijna ingepakt zijn. Voor mij ook altijd iets waar je 'even' voor moet gaan zitten.
Morgen de kaarten nog.
Sterkte voor Saskia, stress hoofdpijnen zijn vreselijk.
Groet, Bea

Anja zei

Naar die hoofdpijnen van Saskia, ik heb er ook jaren last van gehad weet dus wat het is.
Leuk dat de sokken voor de dieren ook gevuld worden.

Anoniem zei

Gezellige verlichting op jullie pleintje.
Hoofdpijn is mij ook bekend. Dat had meer met de maandelijkse cyclus te maken. Gelukkig is dit alles verleden tijd.Inderdaad komt er weer wat anders voor terug.Artrose b.v.
Hoop voor Saskia dat ze baat heeft met die therapie want dat is op dit moment en voor de komende jaren heel belangrijk.
Sterkte voor haar.
Leuke bezigheid cadeautjes inpakken.Ben daar altijd voor te vinden en het moet ook zo mooi mogelijk. Helaas doen we er dit jaar niets aan.
Misschien weer het volgend jaar als ik weer eens in Las Vegas ben met deze dagen. Daar pakken ze altijd uit en Cathy is daar een meester in.
Groetjes Wil

Ineke zei

Hoop zo voor Saskia dat die therapie gaat helpen. Ik heb er ook geen probleem mee om pakjes in te pakken, maar waarschijnlijk heb ik er nooit zoveel hoeven in te pakken als jij moet doen :-)

Petra zei

@Hilde - Helaas heb ik vrijwel iedere dag hoofdpijn, nog steeds. Bij mij is het chronisch en fibromyalgie geworden en als ik meer stress voel wordt het ook meteen erger. Dat hoop ik bij Saskia dus te kunnen voorkomen.

@Bea - Bijna klaar met inpakken, pf pf. Maar het blijft een leuke tijd van het jaar.

@Anja - Ja, he? Grote business trouwens, die dieren cadeautjes e.d.!

@Wil - Jammer inderdaad dat jullie er niets aan doen. Hopelijk toch gezelligheid in deze tijd ondanks het gemis van geliefden.

@Ineke - LOL, inderdaad en meestal heeft Rick er pas op het laatst tijd voor om te helpen, dus doe ik maar alvast zoveel mogelijk