Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, december 06, 2013

Shoppen op een regenachtige dag

Charles, de verwarmingsman, vertelde gisteren dat twee van zijn collega's vanochtend tussen acht en tien zouden komen om de verwarming voor eens en altijd (nou ja, voorlopig althans)  te maken.  Voor mijn doen sta ik dus vroeg op, want ik wil het risico niet nemen in mijn pijama de deur open te moeten.

Het weer is helemaal omgeslagen.  Het regent en is een stuk kouder dan gisteren.  Logisch natuurlijk, het is tenslotte december.  Rick vertrekt gauw naar zijn werk, anders had ik hem gevraagd Cosmo even uit te laten. 

Dit weer is funest voor mijn spieren, maar het arme dier moet natuurlijk naar buiten en in de achtertuin is met de modder geen optie.  Rillend loop ik dus door de koude regen.  Gelukkig houdt Cosmo ook helemaal niet van nat weer.  Hij doet gauw zijn behoeftes en trekt dan weer terug naar huis.

Saskia smeekt om thuis te mogen blijven.  Ze is niet voorbereid voor haar proefwerk biologie, ondanks herhaalde aanmaningen van mij gedurende de week.  Ze wil werken aan haar college essays, die ook heel binnenkort klaar moeten zijn, maar waar Saskia nog niet aan is begonnen.  Ik maak me zorgen om haar, zou het allemaal wel voor haar willen doen, maar ja, zo werkt het natuurlijk niet. 

Na Saskia weer eens ziek gemeld te hebben begint het wachten op de monteurs.  Om tien over negen bel ik eens op of ze ueberhaupt wel komen en dat is wel het geval.  Om twee minuten voor tien gaat eindelijk de bel!  Ik had een stuk langer in mijn warme bedje kunnen blijven liggen.

Een uurtje later hebben ze de verwarming gemaakt.  Hopelijk gaat hij nu niet meer uit als het waait.  Ik heb nog even tijd om te sporten en doe drie kwartier op de elliptical.  Dan gauw onder de douche, want ik heb met Lea Ann bij Tysons Corner afgesproken.

Ondanks mijn gehaast ben ik toch een paar minuten te laat en Lea Ann zit al op me te wachten.  We gaan eerst lunchen bij Seasons 52.  Het is maar goed dat Lea Ann gereserveerd heeft, want er staat een flinke rij wachtenden.  Het is ook drukker dan ik zou verwachten op een vrijdagmiddag in de mall.

Wij krijgen in ieder geval meteen een tafel.  Ik ben nog altijd blij dat de Facebook conversaties met Lea Ann leidden tot een gezellige lunch samen vorig jaar.  We hebben zoveel gemeen met elkaar en willen graag onze mannen ook bij elkaar krijgen, want die lijken ook veel overeenkomsten te hebben. 

We kletsen dan ook vandaag weer aardig wat af.  De serveerster moet zelfs drie keer terugkomen, omdat we nog niet naar het menu hebben gekeken.  Uiteindelijk bestel ik een superlekkere bisonburger met blauwe kaas en Lea Ann de mahi mahi taco's.  Al het eten in dit restaurant is vers en geen enkele maaltijd heeft meer dan 475 calorieen.  Het is een van mijn favoriete restaurants, ik zou er wel dagelijks kunnen eten!

Na de lunch hebben we ieder een lijstje van winkels waar we heen willen.  Ik begin met Barnes & Noble.  Hier vind ik een boek over het schrijven van college essays voor Saskia.  Hopelijk kan ze hier wat tips uit halen.

Ook de tweede stop is voor mij, Urban Outfitters, voor een cadeaubon voor Saskia's verjaardag.  Lea Ann koopt bij Victoria's Secret ondergoed voor haar dochters.   Dan lopen we naar Nordstrom waar Lea Ann een hele lijst voor heeft.

Als eerste wat make up voor familieleden en broeken voor haar man.  Dan neemt zij mij mee naar de Jo Malone balie.  Lea Ann koopt een doos met mini flesjes parfum voor haarzelf.  Ik probeer een paar geuren en wauw, ik vind ze heerlijk! Maar oh, wat duur!  Ik ben dan ook heel erg blij met de paar proefflesjes, die we gratis meekrijgen.

Omdat ik nog graag iets voor Saskia's verjaardag zou vinden, gaan we bij de sierradenafdeling van Macy's.  Daar vind ik niets leuks, maar bij de Disney Store ernaast wel.  Saskia is dol op olifanten en Disney, dus een pluche Dumbo is helemaal perfect.

Nu hebben Lea Ann en ik onze lijstjes afgewerkt.  We gaan terug naar de parkeergarage en nemen daar afscheid.  Ik rijd naar Whole Foods voor wat boodschappen.  Ook daar is het druk, misschien om alvast inkopen te doen voor het weekend, er wordt ijzig weer voorspeld, vooral voor zondag.

Kerstboom gezelligheid
 
Thuis neem ik een deken en kijk lui tv.  Ik zou het liefst ergens in bed kruipen, zo moe ben ik.  Rick is ook moe als hij thuiskomt en stelt voor naar Pazzo Pomodoro te gaan voor "comfort food".  Inderdaad is dat een perfect restaurant op een koude regenachtige dag, heel gezellig en super eten.

Na weer de prosciutto te hebben gedeeld en niet op te hebben gekund, dus een deel gaat mee naar huis, bestellen we onze hoofdgerechten.  Leuk is dat de eigenaren ons nu kennen en ieder even een praatje komen maken.

Mijn hoofdgerecht is een van de specials, de verse inktvis in een tomatensaus met erwten.  Het is hoe inktvis moet smaken, zo zacht, helemaal niet taai, werkelijk heerlijk!  Rick neemt een pizza, die er ook erg lekker uitziet.

Nu wachten we op Kai's thuiskomst.  Ik geniet er nog even erg van dat hij zo makkelijk in het weekend thuis kan komen.  Wie weet waar hij volgend jaar en daarna terecht zal komen.  Het zou zomaar kunnen dat we hem dan maar een keer per jaar zullen zien.  Nog maar even niet op de feiten vooruit lopen, want daar ben ik goed in.
Zij vochten nog een paar uur geleden!

Gisteren was er een flash mob bij het Air and Space Museum, dat had ik wel willen zien:

12 reacties:

Anja zei

Vervelend dat jij je zorgen maakt om Saskia maar het zal best allemaal goed komen.
Balen, je had gewoon nog zeker een uur langer in je warme bed kunnen blijven liggen.
Fijn dat Kai thuiskomt, geniet ervan!!
Fijn weekend!

Becs zei

Fijn dat de verwarming het weer doet. Hipelijk is het voor eens en voor altijd gemaakt nu.

naomi zei

Wat een prachtige musicale flash mob gewoon kippenvel met kijken. Erg mooi gedaan. Alleen dacht ik meteen aan dansen met flash mob. Arme Saskia ze krijgt ook wel veel op haar bordje en ik snap je zorgen maar ja je kan erop deze leeftijd niet meer helpen. Oh wat leuk een dombo knuffel hij is zo leuk altijd. Ik moest ook weer lachen om mijn dombo kerstornament.

Gezellig met een vriendin geshopt in de mall oh al die namen van die winkels ben ik ook geweest. Dat mis ik hier wel. Ging gister de stad in met de gedachte even kerstsfeer proeven maar geen kerstboom in de Bijenkorf, alleen kleintjes en buiten grote lichtnetten en ook in de passage geen kerstboom dit jaar alleen lichtversiering. Erg jammer. Gezellig dat Kai naar huis komt. Gaat hij mee de echte boom om zagen.

Liefs Naomu

Anoniem zei

Mooi die flashmop! Het klinkt ook erg mooi in die hal.
Saskia boft maar met jou als moeder.
Prettig weekend.
Anja L.

Nel zei

Jammer dat Saskia weer ziek is. Hoop dat ze nu al wat is opgeknapt. Maar wat een geweldige flash mob....ik ga hem delen op mijn pagina. Iederen moet die zien.

Fijn weekend !

Anoniem zei

Die flashmob is erg mooi!
Gezellig zo'n lunch.
Voor Saskia, hoe moeilijk het ook is, soms moeten ze een keer vallen voordat ze het doorhebben wat ze moeten doen om succes te hebben. Het is hard, maar in college moet ze nog meer op eigen pootjes staan.
Leuk dat Kai weer thuiskomt. Nog een paar weken en dan zijn we hier ook heel even compleet.

Annemiek

Tineke zei

Prachtig die flash mob, zo kom je helemaal in de kerststemming. Wij hebben de buitenlichtjes al vast opgehangen; openhaard aan ; maar verder eerst nog jarig worden en dan zaterdag kerstboom zagen bij staatsbosbeheer.
Ik ga morgenmiddag naar een kerstconcert.
Fijn dat Kai lekker vaak langs kan komen, zorgt zo voor wat afleiding bij jullie en bij Saskia.
prettig weekend

Petra zei

@Anja - Hopelijk komt het snel goed met Saskia. Dit is geen goed schooljaar om veel te verzuimen :(

@Becs - Nou, dat hoop ik ook, het kostte genoeg geld

@Naomi - Wat jammer dat er zo weinig kerstbomen zijn. Wat versiering en verlichting betreft is het hier inderdaad heel uitbundig

@Anja - Hopelijk vindt Saskia dat ook :)

@Nel - Ja, prachtig, he?

@Annemiek - Er spelen dingen met Saskia, die niet blogwaardig zijn. Als het alleen om school zou gaan ben ik het zeker met je eens.

@Tineke - Inderdaad is het goed om Kai thuis te hebben, ook voor Saskia. Veel leuker voor haar bij het uitkiezen van de boom bijvoorbeeld

Anoniem zei

Inderdaad verteld een blog maar een half verhaal :) Hopelijk komt het allemaal goed.

Annemiek

Anoniem zei

Hier is een oud gezegde van toepassing.
Kleine kinderen, kleine zorgen.
Grote kinderen, grote zorgen.
Sterkte met het los laten.
Groet, Bea

Ineke zei

Brr, wat ziet het er winters uit op jullie webcam. Echt om helemaal in kerstsfeer te komen.
Gelukkig dat jullie verwarming gerepareerd is, hopelijk nu voorgoed.
Sterkte met de kou!

Petra zei

@Bea - Inderdaad, gaat helaas te vaak op

@Ineke - Ja, opeens helemaal winter hier