Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, december 10, 2013

Sneeuwdag

Om zes uur gaat mijn telefoon en ik herken het nummer van Dominion Power, onze electriciteitsmaaatschappij.  Het berichtje is enkel dat onze stroom voor middernacht weer aan zal gaan.  Iets waar ik niet zo vroeg voor gewekt hoefde te worden!

Dat krijg ik er nu van als ik zeg dat ze me dag en nacht mogen bellen met updates.  Ik ben er nog skeptisch over ook, want die belofte hebben we al vaker gehoord en dan moesten we toch nog een paar dagen wachten.

Na nog een paar uurtjes geslapen te hebben, sta ik tegen negenen op.  Buiten hoor ik een sneeuwschuiver en inderdaad ligt er een vers laagje en sneeuwt het nog.  Ik kleed me aan en ga beneden ontbijten.  Het Hyatt House biedt gratis ontbijt en ik ben aangenaam verrast dat daar ook een op maat gemaakt omelet bij hoort.  Ik bestel er een met lekker veel groentes erin.

Intussen is er een email conversatie gaande tussen de verschillende buren.  Zij zijn net zo wantrouwig dat we stroom terug zullen krijgen vandaag als ik.  Op weg terug naar boven besluit ik toch nog maar een nachtje bij te boeken in het hotel.  Ze hebben een heel aantal stormslachtoffers en een speciale lage prijs daarvoor, heel aardig.

Boven in de kamer haal ik mijn Kindle en ga dan op zoek naar de fitness ruimte.  Ze hebben ook een zwembad, maar dat is een buitenbad, dus nu helemaal besneeuwd.  De fitnessapparaten zijn natuurlijk net zo nieuw als het hotel.  Ik doe iets meer dan een uur op de Life Fitness elliptical.

Net als ik klaar ben sms-t Rick opeens dat de stroom terug is.  Gisteravond bespraken buurvrouw Lorraine en ik al dat we het eng vonden, die kabel zo in de straat, terwijl er zo iemand tegenaan kon lopen.

Aangezien het electriciteitsbedrijf zo lauw reageerde op onze telefoontjes heeft zij de politie gebeld, die inderdaad beaamde dat er electriciteit op de kabel stond.  Zij hebben toen Dominion Power gesommeerd en daardoor kregen wij voorrang.

Nu heb ik alleen een dilemma, want ik heb die hotelkamer al geboekt en ik wil eigenlijk toch wel graag naar huis.  Gelukkig is het nog voor twaalven en ik probeer of ik de nacht nog kan annuleren.  De heel vriendelijke receptioniste heeft daar geen problemen mee.  Ik vind dit werkelijk een super hotel en zal het aanraden aan mensen, die in deze buurt willen logeren.

Gauw neem ik een douche, pak in en check uit.  Ik doe de bagage in de van en ga dan toch mijn oorspronkelijke plan voor vanmiddag uitvoeren.  Het is precies lunchtijd en ik ga die bij Le Pain Quotidien eten.

Met deze kou heb ik zin in hun pot de feu, hartige kippensoep met groentes en quinoa.  Alleen komt de manager na een minuut of tien vertellen dat de pot au feu nog niet klaar is.  Grote verontschuldigingen en ik krijg een gratis kop van hun ontzettend lekkere wortelsoep.  Natuurlijk kan ik het dan niet laten om de zalm tartine te bestellen, zo lekker!


Na het eten loop ik naar de overkant naar het Angelika Film Center.  Dat is dus ook het leuke van de lokatie van het Hyatt House.  Er zijn allerlei restaurants, winkels, waaronder ook Target, en zelfs een bioscoop op loopafstand.

Perfect op tijd neem ik plaats in de zaal voor Catching Fire.  Rick heeft geen interesse in deze film, maar ik heb de boeken gelezen en ben benieuwd.  Saskia heeft al gezegd dat het een goede film is en daar heeft ze helemaal gelijk in.  Het boek is prachtig verfilmd.  Nu ben ik wel benieuwd wat ze met het derde boek gaan doen, want dat is nogal donker.

Intussen is de sneeuw gestopt en schijnt de zon zelfs in een staalblauwe lucht.  Gelukkig is er niet zoveel sneeuw gevallen als voorspeld, want ik ben wel weer even klaar met winters weer!  Thuis is het fijn om ons huis weer met licht en verwarming aan te treffen.
De sneeuwmannen zien weer eens echte sneeuw!


Saskia had het zelfs zo koud dat ze de verwarming op 30 graden heeft gezet!  Oei, dat is nu weer een beetje teveel van het goede.  Ik zet de thermostaat gauw een aantal graden lager.
De nieuwe sokken voor de dieren zijn aangekomen

Rick heeft vannacht helemaal niet goed geslapen.  Voornamelijk omdat hij gewend is met het geluid van een fan te slapen en de stilte en de geluiden waar hij niet aan gewend was maakten dat hij veel wakker was.  Hij komt dus erg moe thuis.
Sneeuwerige zonsondergang

We laten een Thaise maaltijd bezorgen en besteden dan een rustige avond voor de tv. Het is ook onze laatste avond met een minderjarig kind ooit.  Toch een beetje een vreemd gevoel is het. Saskia mag morgen haar eigen collegeformulieren ondertekenen.

7 reacties:

Anja zei

Fijn dat je weer thuis in je eigen bed kunt slapen! Gelukkig is het vandaag meegevallen met de sneeuwval.
Alvast Felicitaties voor Saskia en jullie natuurlijk ook gefeliciteerd met jullie jarige dochter.

Bente zei

Fijn dat jullie weer stroom hebben. Wat een gedoe toch die lakse stroombedrijven. Bij ons noemde Entergy de 6 dagen geen stroom na Gustav een "inconvenience".

Mijn man is ook gek op z'n fan. Gelukkig is die nu wel uit en is ie ook niet zo afhankelijk van het geluid. Heb ik mazzel mee want ik haat geluid en houd van de stilte.

Tineke zei

Hartelijk gefeliciteerd met Saskia's 18e verjaardag; elke leeftijd heeft zijn charme en je blijft de herinneringen houden.
Gelukkig kunnen jullie de verjaardag in warmte vieren.
Fijne dag toegewenst
mijn kleindochter wordt vrijdag 5 ; let op met je kleinkids komt alles weer terug en geniet je er meer van omdat je weet hoe snel de tijd voorbij gaat.

Anoniem zei

Fijn dat je terug kunt komen in een warm huis en wat duurt het lang eer je terug elektriciteit hebt bij jullie.
Bij ons in België is de service van de elektriciteitsbedrijven toch beter vind ik.
Saskia wens ik een fijne 18de verjaardag voor vandaag. Wat een mooie leeftijd is dat, hopelijk beseft zij dat.
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Wat een heerlijke service hebben jullie toch in de US. Als er hier iets op de menukaart niet beschikbaar is krijg je ten eerste zeker geen verontschuldigingen en ten tweede wordt je dan gewoon gesommeerd om iets anders van de kaart te kiezen. En als iets niet lekker is en de serveerster vraagt: heeft het gesmaakt (terwijl je bord nog vol ligt omdat je er maar 2 happen van hebt genomen) en je zegt nee, trekt ze vervolgens haar schouders op en 9 van de 10 keer hoor je er helemaal niets meer over. Gelukkig ben ik assertief genoeg om ervoor te zorgen dat ik of iets anders krijg (waarvan je dan maar moet hopen dat er in de keuken niet in gespuugd is) of dat het van de rekening afgaat maar heel veel mensen zijn dat niet en moeten dan gewoon betalen voor iets wat ze niet hebben gegeten. Maar goed, alles uit de USA waait deze kant op dus zo ook hopelijk ooit een keer de geweldige service etc die jullie thans al ontvangen!

Van harte met Saskia!!!

Groetjes, Evelyn

Anoniem zei

Wat heerlijk voor je dat je weer snel naar kon en in je eigen bed kon slapen. Dat ligt toch het lekkerste. My home is my castle, en zo is het toch.
Gefeliciteerd met Saskia, wat zijn die 18 jaar vlug voorbij gegaan.Ze ziet er geweldig uit.
Groetjes Wil

Petra zei

@Anja - Ja, wel heel fijn weer thuis te zijn, moet ik zeggen!

@Bente - Ik moet toegeven dat ik nu ook aan die fan gewend ben :(.

@Tineke - Voor kleinkinderen is het hier nog te vroeg, maar het lijkt me fantastisch!

@Hilde - Maar in Belgie heb je toch ook geen bovengrondse electriciteitsdraden meer? Er waren 66000 huishoudens zonder stroom in onze provincie en veel ervan door omgevallen bomen of draden eraf zoals bij ons dus dan moet er ook fysiek een ploeg het komen maken. Niet dat ik het electriciteitsbedrijf goed wil praten, maar de bovengrondse bedrading is het grootste probleem

@Evelyn - Ja, en Le Pain Quotidien is nog wel een Europese keten ook.

@Wil - Ja, oost west thuis best is ook wel echt waar, inderdaad