Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, december 05, 2013

Introductie van het Winterbock bier

Om de een of andere reden heb ik vannacht erg slecht geslapen.  Pas tegen de ochtend viel ik in een diepe slaap.  Ik hoorde dan ook nauwelijks dat Rick opstond of douchte en naar zijn werk vertrok.  Pas als Saskia om een uur of kwart over acht herhaalde malen mijn naam roept word ik wakker, vreemd!

Saskia is opgelucht, want ze heeft het toelatingskantoor van VCU gebeld en gevraagd over de vreemde talen, waarvan zij niet genoeg jaren gaat hebben.  Saskia hoopt naar dezelfde school als Kai te gaan volgend jaar en gelukkig hebben ze haar verteld dat die jaren vreemde taal geen vereiste zijn.

Na het ontbijt vertrekt Saskia naar school.  Ik schrijf gauw mijn blog van gisteren en neem mezelf dan mee naar boven voor een uur cardio.  Dit keer een ander programma op de elliptical, heuvels.  Nou, ik weet niet wat de mensen van Precor "heuvels" noemen, maar ik stel hem telkens hoger in, want heuvels zijn het niet met dat programma.

Onze nieuwe "stockings" met geborduurde namen werden vanochtend bezorgd

Mijn boek is spannend en de tijd gaat snel.  Ik ga maar snel meteen ook mijn douche nemen en maar goed ook, want mijn haren zijn nog nat als de schoonmaaksters komen.  Weer zo'n dag dat alles als een puzzel in elkaar past.  De dames zijn vroeg genoeg dat ze hopelijk voor Laura haar massages komt geven klaar zullen zijn.

Het is weer een heel milde dag, al is het bewolkt.  Ik kan Cosmo zonder jas uitlaten!  Daarna haal ik mijn lunch bij Manhattan Bagel, een dunne bagel met ei, kaas, asperge en champignons.  Eindelijk laten de Spaans sprekende dames daar ook een beetje merken dat ik een regelmatige klant ben door me ietwat vriendelijker te begroeten dan minder bekenden.

De schoonmaaksters zijn bijna klaar als Laura komt met haar massagetafel. We wachten even tot ze weg zijn en dan krijgt eerst Saskia haar massage.  Ze lijken haar wel te helpen, want de afgelopen paar weken heeft Saskia niet om hoofdpijn thuis hoeven blijven. 

Na mijn massage loop ik met Cosmo naar Chris' huis.  Zij komt net uit haar werk, ze is wiskundelerares bij de prive Katholieke high school in Fairfax, en is helemaal gestresst, want het verkeer was weer eens vreselijk.  Na haar golden retriever PJ aangelijnd te hebben, nemen we de honden mee voor een wandeling door de buurt.
Hornsby the red nosed reindeer
 
Het schemert al dus is leuk om de verschillende lichtjes aan te zien gaan.  Het is een beetje buurt afhankelijk hoeveel tuinen en huizen er versierd worden en Vienna is er erg goed in.  De meeste huizen hebben verlichting wat het natuurlijk allemaal zo gezellig maakt 's avonds.
Onze buren twee huizen verderop
 
Saskia gaat uit eten met haar vriendinnen en Rick haalt mij op voor weer eens een gratis maaltijd bij Gordon Biersch.  Daar wordt vanavond het Winterbock bier geintroduceerd en Rick is een belangrijk lid van de Stein Club en wordt altijd uitgenodigd als eerste te komen proeven.  Alle medewerkers van het restaurant dragen kersttruien of oorbellen of een serveerster zelfs een trui met echte kerstlichtjes.  Heel vrolijk allemaal!
Het "Kerst"plafond in de mall

Het eten dat wordt geserveerd verschilt iedere keer.  Vanavond is het allemaal Duits eten met vette worsten en dergelijke.  Rick is daar dol op, maar het is niets voor mij.  Gelukkig was er geen plaats meer in het kleine gedeelte waar het evenement plaatsvindt, dus wij zitten aan de gezellige bar.   Dan valt het minder op als ik iets anders eet.

Rick stelt voor dat ik gewoon bestel wat me lekker lijkt van het menu.  Dat laat ik me geen tweede keer zeggen, want ik weet allang wat ik graag wil.  Ik bestel de tonijn met boerenkool en quinoa pilaf, mijn absoluut favoriete gerecht ooit op hun menu.  Ook vandaag is weer ieder hapje een genot.
 
Na afloop gaan we nog even naar de Microsoft Store om een X-Box One te kopen voor Ricks neef in Japan.  Lucas zit in het leger en viert de feestdagen zonder zijn familie op het eiland Guam. 

Zijn vrouw en dochtertje logeren zolang bij mijn schoonzus en zwager en vieren daar ook Kerst en Oud en Nieuw.  De X-Box is Lucas' cadeau van de hele familie, maar in de buurt van Denver nergens meer te krijgen.  Gelukkig zijn er hier nog wel een paar voorradig.

Thuis kijken we naar de Kerstviering bij het Rockefeller Center in New York.  Daar wordt vanavond ook de kerstboom aangestoken.  Vorig jaar zag ik die boom nog live en Saskia verzucht dat ze ook graag met Kersttijd eens naar New York wil.  Wie weet volgend jaar als ze eerder Kerstvakantie krijgt.  Morgenavond is de ceremonie voor de boom bij het Witte Huis en dan schitteren alle officiele Kerstbomen.

4 reacties:

jolanda zei

Hier waait de wind stevig door de bomen. Past wel bij het sinterklaasliedje, maar prettig is anders. Rick zou zich in Noord-Limburg ook wel vermaken. Biercafés hebben we hier genoeg. De Hertog Jan brouwerij ligt hier ook nog vlakbij en er zijn verschillende microbrouwerijtjes. De kroeg waar ik het meest kom, heeft zelfs zijn eigen bier en bockbier. Ik dacht dat Saskia naar Virginia Tech wilde, wat maakt dat ze nu naar VCU wil?

naomi zei

Wat een drukke dag en fijn dat alles weer in elkaar paste.
Fijn dat de massage ook weer kwam. Ik zag vandaag op het ontbijt journaal beelden van de boom in NY en ontsteken van de lampjes en verder het gezin waar de boom uit de voortuin is gehaald. Stond er al 75 jaar.

Verder ook beelden van de kerstversieringen binnen in het white house samen met de honden.

Ik dacht van de week al met de kerst sokken he dat zijn nieuwe en klopt. Erg mooi

Anja zei

Mooi de nieuwe „stockings”. Hier zijn nog niet heel veel huizen versierd voor de kerst.
Fijn dat Saskia minder last van hoofdpijn heeft.

Petra zei

@Jolanda - Oh, Rick vindt Nederland absoluut super met alle verschillende bieren. Vreemd genoeg kunnen we daar hier maar een paar van krijgen, terwijl er allerlei soorten Belgisch bier te vinden is. Saskia gaat zich wel opgeven voor Virginia Tech, maar denkt dat het realistischer is dat ze bij VCU wordt aangenomen. VT hoort bij de top universiteiten in het land en daardoor is het er moeilijker binnenkomen.

@Naomi - Eigenlijk wel zonde om zo'n 75 jaar oude boom te kappen, denk ik dan toch stiekem. En ja, die beelden van de Obama hond die een tweejarig meisje omver springt hebben we hier natuurlijk ook al uitentreure mogen zien ;) (die hond heb ik trouwens een paar maanden geleden in de tuin van het Witte Huis gezien).

@Anja - Het verschilt erg per buurt en zelfs straat. Waarschijnlijk steken buren elkaar ook wel aan.