Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, december 22, 2013

Echt? Het is winter? Je zou het niet zeggen hier!

Zaterdag

Saskia is twee dagen geleden haar iPhone verloren en dat is zo ongeveer het einde van de wereld voor een tiener tegenwoordig.  Ze kan wel even een Windows Phone van Rick gebruiken, maar er moet een vervangende iPhone komen. 

Rick heeft, zijn kinderen kennend, een verzekering genomen op de telefoon, maar die blijkt waardeloos te zijn.  Verizon zou de iPhone 5 met een iPhone 5C vervangen en ook nog eens bijna $200 rekenen!

Boos neemt Rick Saskia mee naar AT&T en koopt daar voor een stuk minder een nieuwe iPhone 5.  Dit alles duurt veel langer dan gedacht, want het is overal superdruk.  Ik ben blij dat ik niet meehoefde, want het is schitterend lenteachtig weer met een temperatuur van 18 graden!

Natuurlijk kan ik met zulk weer niet binnen gaan sporten.  Ik lijn Cosmo aan voor een heel lange wandeling door de buurt.  Ik doe nog voorzichtig een jasje aan, maar ik heb nog geen blok gelopen als ik het al te warm heb en in korte mouwen doorloop!  Op 21 december nog wel, het is vandaag officieel winter, onvoorstelbaar, maar dit gebeurt vrij vaak hier rond de Kerst.

Onderweg neem ik foto's van verschillende versierde huizen.  Het is 's avonds echt een genot door de wijk te rijden nu, maar overdag is er ook veel te zien, zowel smaakvol als niet.  Met dit weer is vrijwel iedereen buiten en ik zie dan ook heel wat bekenden.

Deze kerst Yoda maakt me altijd weer aan het lachen!
 
Na acht kilometer en ongeveer anderhalf uur ben ik weer thuis.  Het is inmiddels lunchtijd en Rick belt dat zij nog lang niet klaar zijn.  Kai vraagt of ik lunch kan halen bij Panera en dat vind ik prima. 

Als ik de cul de sac uitrijd, zie ik Mary Ellen ook net langs rijden.  We zwaaien en ik denk dan dat zij ergens wel af zal slaan, maar ik rijd de hele weg achter haar aan tot we dezelfde parkeerplaats opdraaien. 

Er zijn nogal wat winkels in dat winkelcentrum, maar als ik naar Panera loop, gaat Mary Ellen er net naar binnen.  We lachen om het toeval en sluiten aan in de rij, al bijkletsend.  Haar man is ziek en heeft haar gevraagd een bak kippensoep hier te halen.  Ik neem ook soep, maar de cheddar broccoli, en haal voor Kai een panini en uiensoep.

Op het trapje voor het huis eet ik mijn lunch in het zonnetje.  Daarna blijf ik lekker buiten lezen.  Intussen hoor ik de sirenes van de historische brandweerwagen van Vienna de hele tijd.  Vandaag komt Santa langs op die wagen en gewoonlijk ook door onze straat.  Maar dit keer slaat hij ons helaas over, al kan ik nog wel een foto nemen als hij de straat achter ons bezoekt.

Pas tegen vieren komen Rick en Saskia terug van hun iPhone nachtmerrie.  Rick natuurlijk helemaal in een slecht humeur, want hij vond Apple's service erbarmelijk en hij vindt het toch al maar zo zo dat Saskia een iPhone heeft.

We hadden plannen om naar de bioscoop te gaan, maar daar hebben we geen zin meer in.  Ik geniet ook liefst zo lang mogelijk van deze heerlijke temperaturen.  Gelukkig is Rick in de zon ook al snel zijn ergernissen vergeten.

Voor het avondeten gaan we naar Alegria, het Mexicaanse restaurant in Vienna.  Daar hebben ze ook een klein terrasje wat vanavond open is.  Hoe bijzonder is het om op 21 december, weliswaar met een verwarmingspaal naast ons, buiten te eten? 

Het eten is ontzettend lekker.  Ik bestel drie verschillende taco's, een met varkensvlees, een vegetarische met champignons en een met gegrilde vis.  Rick heeft biefstuk en Kai een quesadilla, allemaal erg lekker. 

We blijven nog een tijdje nakletsen en van het weer genieten.  Dan wordt het verder een rustig avondje thuis.
 
Nog maar een paar dagen voor Kerst en het is om half tien nog achttien graden buiten!  Uitgerekend nu zou ik wel sneeuw willen hebben, maar ik klaag geen moment, want ik voel me met dit weer zoveel beter dan met die kou! En morgen zal het alweer omslaan, maar we hebben er met volle teugen van genoten.
Dit mag dus helemaal niet, maar is te schattig om niet te fotograferen!
 


Zondag

Het plenst van de regen als we opstaan.  Ben ik even blij dat ik gisteren van iedere minuut lekker weer heb genoten!  De temperatuur is nog wel idioot warm, als we naar Starbucks rijden is het al 17 graden!

Na ons gebruikelijke zondagse Starbucks ontbijt ga ik naar boven om te sporten.  Ik vind drie kwartier op de elliptical voor vandaag wel voldoende.  Daarna maken Rick en ik ons gauw klaar om op pad te gaan.  We willen een gedeelte van onze Kerstavond en Kerstdag maaltijden vandaag al kopen.

Kai en Saskia gaan gezellig samen Kerstcadeautjes kopen.  Heel leuk van die volwassen kinderen.  Ik ben heel benieuwd waar ze mee terug gaan komen! 

Rick en ik gaan eerst op zoek naar een plek om snel te lunchen.  Die vinden we in Fairfax bij een bagel deli.  De auto naast ons heeft een NL sticker erop en er is een ouder stel in het restaurant dat ik er Nederlands uit vindt zien, maar ik kan niet horen of ze een accent hebben. 

Als Rick later zijn jas uit de auto gaat halen, beaamt hij dat hij hen inderdaad in die auto weg heeft zien rijden.  Toch grappig dat mensen er op de een of andere manier "Nederlands" uitzien.  Hun kleding was het niet, want de vrouw had een heel Amerikaanse "ugly Christmas sweater" aan.

Buiten op hun terrasje, want het is nog steeds lekker warm en de regen is intussen opgehouden, eten we onze lunch.  Voor mij een spinaziewrap met hummus en groentes en voor Rick een bagel met pastrami.  Dat laatste is een van die dingen in de VS, die ik nooit lekker heb gevonden.

Na het eten rijden we eerst naar de Russian Gourmet.  Rick koopt hier een paar biertjes en ik zalm en osetra caviaar.  Die laatste is hier onvoorstelbaar goedkoop vergeleken bij andere winkels.  Ik ben er heel erg dol op en sta mezelf die traktatie eens per jaar toe.

Volgende stop is Total Wine & More.  Hier kopen we, behalve allerlei Belgische bieren voor Rick, ook vast wat "champagne" voor Oud en Nieuw.  Als laatste lopen we de Trader Joe's binnen.  Hier vinden we wat lekkere hapjes voor ons Kerstavond buffet.

Thuis begin ik meteen aan het maken van "peppermint bark" om rond te brengen naar de buren.  Ieder jaar brengt iedereen wat zelfgemaakte lekkernijen en ik vind dat een erg leuke traditie.  Rick helpt me met het "pellen" van het plastic van de candy canes.  Dat is het vervelendste werkje aan het maken van deze lekkernij.

Rick en ik wisselen af met de candy canes hameren tot ze heel fijn zijn.  Dat is altijd leuk om te doen, ons even uitleven met de hamer.  Dan smelt ik de witte chocolade chips in de magnetron, meng ze met de candy canes en wat pepermuntolie en spreid ze op een bakblad. 

In de ijskast wordt het geheel snel stijf.  Ik breek het in stukjes en vul er de doosjes, die ik eergisteren bij Just $1 mee.  Een kind kan de was doen, maar het is oh zo lekker!  Als alle negen doosjes vol zijn, breng ik ze rond en wens iedereen een vrolijk Kerstfeest. 
 

Het is nog steeds heel warm en de achterdeur staat open.  Helaas regent het inmiddels wel weer en wordt het levende stalletje bij de kerk achter ons huis dit jaar dus niet opgevoerd.  Erg jammer, want ook dat is een traditie, die er inmiddels bijhoort.  Maar ach, er zijn nog zat andere tradities om van te genieten.

Voor het avondeten bestellen we makkelijk Zpizza.  We bedenken dat dat langzamerhand ook een wekelijkse traditie is geworden.  Vanavond is er geen Once Upon A Time dus het worden weer leuke Kerstfilms. 

Kai en zijn team van Duolingo.com zijn bijna klaar met het Nederlands-Engelse gedeelte van de site.  Ik doe een paar lessen en het ziet er goed uit.  Morgen of overmorgen gaat het online en zal ik de link hier plaatsen voor geinteresseerden.

PS: Beide weekenddagen zijn er warmterecords verbroken, het oudste van 1889!

Foto's van onze Kerstbuurt staan hier.

11 reacties:

Anja zei

Onvoorstelbaar zo warm het was dit weekend, we hebben de verwarming niet aan gehad.
Jammer van de regen vandaag. Wat een toestand met die iPhone, ik kan me voorstellen dat Rick in een slecht humeur terug kwam. Die"peppermint bark" lijkt me erg lekker, leuke traditie.

Ineke zei

Heerlijk zo'n paar warme dagen. In Nl ook geen winterweer, maar die warmte van jullie halen we hier niet. Je hebt ooit eens het recept van je peppermint bark doorgegeven, zou je dat nog eens willen doen?

Anoniem zei

Hopelijk gaat Saskia voor haar nieuwe iPhone wat meer zorg dragen. Hoe kun je nu een iPhone zo maar verliezen? tenzij hij zou gestolen zijn?
Zij mag ook blij zijn en jullie speciaal bedanken dat zij zo vlug al een nieuwe krijgt van jullie.
Dat het bij jullie zo uitzonderlijk warm is rond Kerstmis is hier bij ons ook al in de nieuwsberichten.
Hier in België is het ook helemaal geen winterweer qua temperaturen, wél nat en winderig.
Groeten van Hilde uit B. en succes met de voorbereidingen voor Kerstmis.

Marion2 zei

Zo, Saskia boft ontzettend met zulke ouders!

Wat een leuke online kaart trouwens! Ik wens jullie ook heel fijne feestdagen. Gezellig even met zijn allen samen (hier helaas, op het laatste moment, toch weer niet).

Jurgen de Bruin zei

Hahahaha, en Microsoft man in een Apple store... Ja, dat kan niet goed gaan natuurlijk. Heeft Saskia geen "Find my iPhone"?? Je kan dan precies zien waar hij is en zonder Apple ID kan je dit niet uitzetten. Een ugly Christmas sweater is trouwens helemaal in in Nederland zag ik pas op TV (Bij SBS6 dus zoveel waarde zou ik er niet aan hechten)

Ik ben erg benieuwd naar Duolingo in het Engels, en ik kan niet wavchten om het uit te gaan proberen!!

Fijne feestdagen!

Anoniem zei

Wat een deugniet toch die Cosmo.Heeft wel een hele leuke foto opgeleverd.
Cathy maakt ook ieder jaar iets voor de buren.Dit keer werden het mini bondcakes.Zij is onze keukenprinses. En jouw doosjes zijn enig voor deze traktatie.
Wat mis ik dit toch dit jaar.
Wanneer komt Katja naar huis?
Maandagmiddag en we zitten alweer in een storm.Echte winter is ver weg, voor de Alpen wordt er wel 1 meter sneeuw verwacht.
Ook in Las Vegas voelt het met 15 gr, nog steeds erg lekker.
Leuk jullie kerstwensen op die on line kaart.
Ik wens jou, Rick, Katja,Kai en Saskia . hele fijne kerstdagen.( avond en dag )
Hart. Groeten Wil

naomi zei

Hallo

Ik hoop dat Sakia meteen een nieuw nummer heeft en die niet aan haar ex geeft heeft ze meteen geen last meer van hem. En voor $200,00 een iPhone 5 is een koopje. Oh arme Rick zolang in de Apple store zonde van je tijd. Ik hoop wel dat Saskia zich realiseerd dat ze erg mazzel heeft met zulke ouders. En echt niet ieder kind kan zulke dingen krijgen.

Wat zien jouw bakjes er erg leuk en feestelijk uit. Ik ben benieuwd hoe jouw peppermint bark smaakt. Ik houdt dus helemaal niet van de combi peppermunt en chocolade. Ik proefde vorig jaar iets in SF in de chocolade winkel en was niet lekker. Maar misschien is het met wit anders.

Heerlijke temperaturen heb je gehad. Hier weer windkracht 8 vanavond en vannacht.

Liefs Naomi

naomi zei

Vergeet te zeggen dat ik me verheug op de duolingo lessen en zekers NL naar engels. Ik ben zeker geinterresseerd in de link.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Anja - Het is lekker en makkelijk!

@Ineke - Het is heel simpel: smelt witte chocolade chips in de magnetron, maak candy canes of rood-witte pepermuntjes fijn (ik weet niet of je in Nederland die rood met witte pepermunt kunt krijgen?) en roer een paar druppels pepermuntolie en de candy canes door de chocolade. Spreid het geheel op een bakblik en laat afkoelen. Breek in hapgroote stukjes.

@Hilde - Ze had niet gemerkt dat hij uit haar tas was gevallen en toen ze terugging om hem weer te vinden was hij nergens te bekennen

@Marion - He, wat jammer voor jullie :(. Hopelijk wordt het toch nog een fijne Kerst

@Jurgen - Saskia's batterij was leeg. Ik heb ook een aantal ugly christmas sweaters, ha ha, heb er vandaag een aan.

@Wil - Katja komt hopelijk vanavond laat thuis. Jij ook heel fijne feestdagen!

@Naomi - Nee, nummer is hetzelfde. Ik zal het schrijven als Duolingo online is

Bente zei

Klinkt alsof Rick dezelfde verzekering heeft als ik had. Onlangs deed mijn Blackberry het niet meer. Bellen met verzekering: $100 eigen risico en ik kreeg een minder toestel opgestuurd want de mijne is uit productie. Lekker dan want die 'vervanger' kost in de winkel ook $100. Meteen verzekering stopgezet. Stelletje uitzuigers!

En Saskia mag zeker in haar handjes knijpen met zulke ouders. Onze zoon stelde dat hij volgend jaar toch echt een iPhone voor z'n verjaardag wil. Ik heb hem heel hard uitgelachen en meteen maar medegedeeld dat hij nooit zo'n dure telefoon van ons zal krijgen. Daar mag hij zelf voor gaan werken.

Lekker dat het bij jullie zo warm is. Ik zit hier met koude voeten aan tafel. :-)

Tink zei

Degene die de phone gevonden heeft zal hem zeker weer op laden en of zelf houden of verkopen. Het is zaak constant te checken waar hij is, hem op slot zetten en/of hem schoonvegen. Ook al is je batterij leeg dan nog kan Verizon(bleh) de phone pingen waar hij het laatst geweest is. Ik zou het niet zo gauw opgeven, het is toch een apparaat wat zo'n $600/$700 waard is. Op eBay brengt een iPhone 5 al gauw $500 op als het niet meer is.