Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, december 17, 2020

Over donderdag

Gisteravond lagen we er wat later in dan gewoonlijk en staan daardoor na achten pas op. Buiten zien we een winter wonderland. Het vriest en de sneeuw maakt het een mooi gezicht. Gelukkig zal het weer gauw weg zijn. In Binghamton, New York, is meer dan een meter sneeuw gevallen en mijn zus bij Boston heeft meer dan 30 cm. Nou, dat mogen ze houden, ik vind het even sfeervol en daarna mag het snel weer dooien. 

We eten ontbijt en halen dan gewoonte getrouw koffies van Starbucks. Een paar weken geleden is er een Wegmans supermarkt geopend in Tysons vlakbij en die gaan we bekijken. Dit is onze favoriete supermarktketen, maar degene waar we gewoonlijk heen gaan is net te ver weg om er vaak boodschappen te doen. 

Deze nieuwe winkel is beduidend kleiner. We lopen er doorheen en zien een aantal lekker dingen, maar onze jaarlijkse Kerst en Oud en Nieuw boodschappen gaan we toch maar bij het grotere filiaal doen. Hopelijk vinden we een tijd wanneer het er niet, zoals andere jaren, idioot druk is. 
Nu we toch hier in Tysons zijn, gaan we ook maar meteen onze wijn-, champagne- en biervoorraad aanvullen bij Total Wine & More. Rick ziet er een gigantische fles met een van zijn favorieten, St. Bernardus bier, bijna $200 dus die gaat niet mee. Ik heb nog nooit zo'n grote met bier gezien, alleen met champagne. 

Zo vliegt de ochtend voorbij en ik doe nog snel even wat stappen op de plaats om wat goede beweging te krijgen. Dan ga ik me opfrissen en is het alweer tijd om lunch te gaan halen. Voor mij wordt het de bloemkoolrijst bowl met zalm van Zoe's Kitchen en Rick haalt chili van Potbelly ernaast.

Na het eten ga ik Vienna in om mijn lijstje af te werken. Ik wil de chocolaatjes en likeurtjes voor de sokken kopen en Ricks strips, die ik traditioneel in zijn sok doe, ophalen. Vol goede moed ga ik op pad, maar zoals altijd gaat het allemaal niet zo gesmeerd als ik had gehoopt.

Als eerste rijd ik naar Bed, Bath and Beyond, waar een World Market met allerlei Europese chocola was. Je leest het goed: "was". Ik baal zo! Er is niets over van die World Market. Rick vindt Europese chocolade lekker en dan vooral een witte chocolade Toblerone. Ze hebben Lindt, maar daar heb ik al wat van. 

Niets aan te doen en ik ga verder mijn lijstje afwerken. Bij de ABC winkel haal ik traditie getrouw mini flesjes met verschillende alcoholische drankjes. Vlakbij is Big Planet Comics. De winkel is niet open, ze doen alleen ophalen. Ik ben blij dat Rick er een abonnement heeft, anders zou ik niet weten wat te kopen. Er zitten een aantal strips in zijn vak nummer 120, die ik allemaal meeneem. 

Die witte Toblerone is gewoonweg nergens te bekennen, terwijl die een paar jaar geleden makkelijk te vinden was. Ik kijk bij The Fresh Market, waar ze wel Tony Chocolonely hebben, maar die hebben we nog nooit geprobeerd. Ik krijg nul op het rekest bij de Giant en de CVS. De laatste stop is Walgreens en aangezien ze daar ook geen witte chocolade hebben, neem ik de gewone Toblerone maar mee. 

Het is intussen bijna drie uur en tijd voor mijn kappersafspraak. Ik kom tot de realisatie dat ik straal vergeten ben de cadeautjes voor Mona en Carmen mee te nemen. Rick komt ze lief brengen en ik overhandig de stroopwafels en kaarten met $50 cadeaubonnen aan de dames. Ze zijn er heel erg blij mee.

Met bijgekleurd haar, wat nog wel vochtig is, want er wordt niet gefoehnd, ga ik nog een paar winkels af. Ik parkeer langs de gezellige Church Street. Dit gedeelte van Vienna is het leukst. Het zijn kleine winkels en allemaal versierd voor Kerst. 
Bij Cocoa Vienna koop ik doosjes met bonbons voor de sokken. Het is verleidelijk, maar ik weerhoud me ervan meer te kopen. Ik heb geluk, want als ik vertrek staat de rij tot buiten. Heel fijn dat de kleine bedrijven hier zo in stand worden gehouden. De verkoopster vertelt dat de Vienna Foodies erg helpen met de vele goede berichten. Ik beloof haar er vanavond ook een te plaatsen (en gedaan). 
De zon gaat al onder als ik naar de Italian Gourmet rijd, mijn laatste hoop op die Toblerone. Die hebben ze niet, maar wel een aantal Italiaanse chocolaatjes. Die zijn dan eens wat nieuws in de sokken. De eigenaar kent me hier intussen en zegt ook dat de Vienna Foodies een grote bron van adverteren zijn. 
Thuis kan ik het niet laten om nog wat laatste foto's met sneeuw te nemen. Het is zo sfeervol! Zelfs met deze weinige sneeuw wordt er nog gesleed. Ik vrees dat dat de gazons geen goed gaat doen. Maar toen onze kinderen klein waren lieten wij dat ook toe van de heuvel in onze achtertuin. 


Rick is verbaasd hoe laat ik thuiskom. Hij beweert dat hij bijna een zoekactie was begonnen. En gie gelooft het, zoals mijn oma altijd zei. We maken een bordje met gerookte zalm en ik schenk een granaatappel wijnspritzer in. Die laatste heb ik vandaag gekocht en is super lekker! Rick geniet van een Duveltje.

Daarmee gaan we naar de bar voor ons happy hour met Chuck en Christine. Ondanks dat we zondag ook al met elkaar praatten, gaat het uur heel snel voorbij. Met hen raken we nooit uit geconverseerd, de onderwerpen zijn altijd weer interessant. 

Als we afscheid hebben genomen ben ik opeens doodmoe! Misschien heb ik teveel willen doen vandaag, ondanks mijn pijnen. Rick heeft, ongeacht het feit dat hij vakantie heeft, nog een nood telefoontje met collega's. Virtueel ben je nooit op vakantie blijkt maar weer. 

Intussen bestellen we Thais van Tom Yum Thai. Dat wordt bezorgd en we smullen ervan. Daarna gaat een heel leuke Hallmark film over iemand, die vijf jaar terug in de tijd heeft gereisd, aan. Wat zou jij anders doen als je vijf jaar terug in de tijd zou kunnen reizen? Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden. Ik heb wel een aantal ideeen daarvoor.

Het was een productieve dag, maar wel heel vermoeiend, dus ik ga op tijd mijn bed opzoeken.  Ik wens jullie allemaal een fijne vrijdag voor Kerst toe!

9 reacties:

Anja L. zei

Vijf jaar terug? Ik heb lang nagedacht maar ik zou denk niets anders doen. Ik ben eigenlijk heel tevreden.
Wat een pech dat je nergens witte Toblerone kon krijgen, dat is ook mijn favoriete chocolade.
Ik vind het niet zo gek dat je doodmoe was, je hebt aardig wat gedaan hoor😀.
Wij kijken nu ook vaak naar een Hallmark kerstfilm, heerlijk vermaak voor het slapen gaan.
Fijne vrijdag!

Marion2 zei

Leuk, al die aardigheidjes voor in de kerstsokken. Een hoop werk nog
om het verzameld te krijgen. Tony Chocelony is Nederlands en favoriet
bij velen (als ik het zo om me heen hoor). Het is Fair Trade en ze
hebben veel bijzondere smaken.

Anoniem zei

Ik bedenk me net dat ik ook nog stocking stuffers voor D moet kopen, maar dat dat met deze quarantine heel moeilijk gaat worden. Pfftt. Wat stom. En wat hebben jullie een heerlijke winkels daar, zeg. Echt geweldig.

En wat zou ik veranderen als ik vijf jaar terug in de tijd zou kunnen? Oei, dat is een goeie. Hm. Daar ga ik eens over nadenken!

Grts,
J

Susan zei

Ik was toen nog samen met mijn ex-man. Ik zou veel meer aan mezelf denken en mezelf niet meer wegcijferen voor een man die me aan de kant zette voor een ander. Gelukkig inmiddels met een man die me wel op waarde weet te schatten ����

Petr@ zei

Ik las over een sneeuwstorm in het noordoosten van de USA, heel heftig met veel ongelukken! Bij jullie gelukkig niet zo veel gevallen. Precies om het leuk te houden.

Zo frustrerend als je dingen niet kunt vinden en diverse winkels af moet. Daar heb ik zo'n hekel aan. Gelukkig heb ik dat probleem dit jaar niet;)

Tja, vijf jaar geleden...toen lag ik in scheiding. Ik geloof niet dat ik dat anders had willen/kunnen doen. Mijn ex en ik hebben dat op een goede manier gedaan en kunnen gelukkig nog steeds goed door een deur.

MarijkeO zei

Tony chocolony is heerlijke chocolade, echt een aanrader. Ken je het Zweedse merk Marabou (ook bij Ikea te koop), ook heerlijk vooral als je de chocolade in de koeling legt. Wat hebben jullie veel inkoop mogelijkheden. Maar het online kopen gaat hier in de lockdown ook heel goed. Online bestel ik bij de supermarkt en haal het dan op een pickup point ver weg van de drukte op. Top.

Nina zei

Vijf jaar geleden leefde mijn moeder nog...ik denk niet dat ik had kunnen voorkomen dat ze dood zou gaan en ik heb ook nergens spijt van wat dat betreft... Behalve dat ik vrij snel na haar overlijden ben vergeten hoe haar stem klonk. Ik heb de moed niet om filmpjes terug te gaan kijken om me het geluid weer te kunnen herinneren,maar ik vind het zo vreemd dat ik iets wat me zo vertrouwd was, zo snel ben vergeten. Maar als het kon zou ik ervoor zorgen dat ze er nu nog gewoon zou zijn.
Ehh...well...wat een verhaal.
Tony chocolonely, zeker een keer meenemen. Grappig dat het bij jullie ligt. Het is niet bijzonder lekkere chocolade - vind ik - (de gele met nougat is mijn favoriet) maar de vorm van de reep is grappig. Je kunt het niet in gelijke stukken breken en daar zit een idee achter.

Anja zei

Tony chocolony is echt lekkere chocolade.
Vijf jaar terug...dat was dus in 2015, toen woonden we nog in Amerika.
Wat hebben we daar genoten maar het was ook goed om terug naar Nederland te gaan.
Hier genieten we van onze (klein)kinderen. Soms heb ik wel heimwee.

Petra zei

@Anja - Ik had het niet geschreven, maar ik zou ook niet weten wat ik anders zou hebben gedaan.

@Marion - Ja, de sokken zullen weer goed gevuld zijn.

@J. - Inderdaad, je denkt daar gewoon niet aan! Hopelijk kun je nog online wat vinden of laten bezorgen.

@Susan - Heel fijn te lezen dat je nu gelukkig bent met je nieuwe partner

@Petra - Fijn dat jullie het amicabel hebben kunnen houden, zo vaak lees je andere verhalen.

@Marijke - Ik ben wel blij nu klaar te zijn, want ik voel me toch niet geheel veilig in al die winkels al zijn de gevallen hier relatief laag, houdt iedereen afstand en draagt mondkapjes. Je weet maar nooit.

@Nina - Katja stuurde net een filmpje van Dad op zijn 80e verjaardag. Zijn stem weer horen bracht even wat tranen, maar het helpt ook de persoon weer goed in je geheugen te hebben. Sterkte, verlies is altijd moeilijk tijdens de feestdagen.

@Anja - Ik mis jou hier ook, hoor! We deden zulke leuke dingen samen!