donderdag, februari 03, 2022

Dag 6 Aruba: Over De Palm Island

Tegen achten staan we op. Rick heeft niet zo goed geslapen, maar bij het opstaan is zijn pijn gelukkig minder. We maken ontbijt en eten op het balkon. Dit uitzicht op zee blijft zo mooi! De kaas met peper en die met brandnetels smaken goed met wat kerstomaatjes en mini komkommers.

Dan maken we ons klaar voor een dagje uit. Alle snorkelspullen gaan mee, want we gaan met papegaaienvissen zwemmen. Eerst halen we onze ijskoffies van The Bread Basket. Dat ze langs het strand liggen doet de koffie beter smaken.

Onderweg stoppen we bij Aqua Windie's, onze favoriete duikwinkel. Ricks snorkel masker beslaat constant. Daar weet de vriendelijke Nederlandse eigenaar wel raad op.

Er blijkt een protectie laagje aan de binnenkant van de maskers te zitten dat Rick er nooit af heeft gehaald. Dat kan verholpen worden met een nacht in tandpasta weken, maar Rick wil zijn masker vandaag gebruiken.

Nou, dan branden we het er toch af zegt de man kordaat. Hij neemt een aansteker en brandt het laagje eraf. Inderdaad had Rick vandaag geen last van een beslagen masker.

Om tien voor half elf komen we bij de parkeerplaats voor De Palm Island aan. Met het bootje worden we naar het eiland gebracht. We komen hier al sinds ons eerste bezoek aan Aruba en het is van een plaats om te snorkelen uitgegroeid tot een hele onderneming.

Er zijn privé cabana's met eigen trap om het water in te gaan om te snorkelen. Daar willen we onszelf wel op trakteren. Maar wij worden helemaal naar een afgelegen strandje gebracht. De cabana's, die wij wilden, zijn allemaal al verhuurd. Dit is absoluut niet naar onze zin, veel te ver van alles. Gelukkig kunnen we ons geld terug krijgen.

Terwijl Rick dat regelt vind ik een prima paar stoelen onder een palapa en met zicht op zee. Het is veel minder druk dan wij gewend zijn. Die cabana hadden we achteraf gezien helemaal niet nodig.

Nieuw op het eiland is een groepje flamingo's. Daar wordt goed op gepast, maar gelukkig zijn foto's toegestaan. Ik zie ook nog een flinke krab lopen.

We hebben gezien dat het mogelijk is om een fles Cava te bestellen. Dat doen we en hebben zo een feestelijke lunch. Die van Rick bestaat uit een hamburger en eten van het buffet. Ik vind hun gegrilde grouper heerlijk en heb daar een aantal stukken van met heel veel warme en koude groente.

Lunch uitzicht

Er lopen flinke heremiet krabben op de rotsen

Na het eten gaan we snorkelen. Ik doe mijn shortie aan, maar het water blijkt veel warmer dan we gedacht hadden. Rick heeft vissenvoer gekocht en daar wordt gretig van gegeten. We fotograferen erop los, hopelijk zijn er een aantal gelukt.

Op een gegeven moment heb ik een tube voer vast en een brutale gele snapper hapt zo de helft eraf. Dat niet alleen, hij komt terug voor de rest en neemt daarbij mijn vingers mee. Het bloedt tot mijn verbazing flink. Ik ben nog nooit door een vis gebeten, dus als ik het water uit ben was ik mijn handen en doe er hand sanitizer op.

Omdat Katja en een Riekje, beiden verpleegkundigen, het nogal serieus nemen lees ik wat online. Kennelijk kunnen vissen gemene bacteriën bij zich dragen. Het heeft goed gebloed en ik heb het gedesinfecteerd.

Na nog een uurtje relaxen doen we droge kleding aan en nemen het pontje terug naar Aruba. We gaan eerst even langs de vishandel voor een haring voor mij en paling om binnenkort te delen.

Dan rijden we naar de apotheek, die we gisteren bezochten. Daar vraag ik om antibiotische zalf, want dat raadde Riekje voor de zekerheid aan voor mijn wondjes. Bij deze hebben ze alleen poeder, maar bij de Santa Anna apotheek in Noord hebben ze BNT wel in zalf vorm. Ik koop er een tubetje van en smeer het maar meteen op mijn hand.

In het appartement nemen we onze douches, zo fijn om twee badkamers te hebben! Vandaag zijn we vroeger bij Bugaloe en vinden nog een tafel vrij. De sfeer zit er helemaal in met een live zangeres. Wij bestellen Amstel Bright en een portie bitterballen. Wat zou het leuk zijn dit voor ons happy hour bij de bar thuis te hebben!

We nemen foto's van de zonsondergang en gaan dan naar ons restaurant van vanavond, Papiamento. Daar krijgen we een tafel bij het zwembad van de cunucu uit 1886. We bestellen voorafjes, voor mij escargots en Rick heeft een Arubaans gerecht.

Als hoofdgerecht nemen we beiden een op een hete steen bereid maal. Rick heeft de Neptune met garnalen, kreeft en mahi mahi. Ik geniet van de surf en turf, kreeftenstaart (een grote!) en filet mignon. Het is werkelijk verrukkelijk! Alles is perfect bereid.

Vandaag is er zeker geen plaats voor een toetje! We rekenen af en rijden terug naar het hotel. De hele dag al communiceer ik met Katja. Fiona ging maandag voor het eerst naar de kinderopvang en is nu al ziek!

Het arme kleintje hoest en heeft koorts. De kinderarts wil het tot morgen aankijken, maar als Fiona niet genoeg drinkt zal ze naar de ER moeten on uitdroging te voorkomen. Zo zielig dat ze al zo snel ziek werd. Denk allemaal helende gedachten voor Fiona als jullie blieft!