zaterdag, februari 05, 2022

Dag 8 Aruba: Over regen en relaxen

Rick heeft zijn wekker voor kwart over zeven gezet. We worden beiden uit een droom wakker en hebben even tijd nodig, maar om kwart voor acht zijn we klaar om erop uit te gaan.

We gaan naar The Bread Basket lopen en zien als we buiten komen een zeer dreigende lucht. Gelukkig kunnen we in een  onbestemd hokje schuilen, want het komt al gauw met bakken naar beneden.

Het duurt niet lang voor de zon weer schijnt en op het strand worden we getrakteerd op een prachtige regenboog. Nu vind ik regenbogen sowieso prachtig, maar zo met strand, zee en palmbomen zien we ze niet vaak.

We halen onze koffies en huren dezelfde palapa als gisteren van Sandra. Dan lopen we naar Hadicurari voor ons ontbijt.

Daar bestelt Rick de ontbijt burrito en ik de spinazie sla met twee gepocheerde eieren, champignons, zongedroogde verse tomaatjes en knapperig spek. Het is gezond en lekker!

Na het eten gaan we dit keer naar het noorden lopen. Na de Marriott en Ritz Carlton is de rij hotels afgelopen. In dit gebied wordt er veel gekitesurft. Altijd zo knap hoe mensen daarmee uit het water "vliegen".

Dan komen we bij een stuk onbegaanbaar strand en gaan naar het pad dat hier loopt. Rechts van ons komt er een zwarte lucht aan en we zijn best ver van ons hotel. We lopen zo snel als we kunnen terug en het begint net te druppelen als we de lobby inlopen en we halen ons gebouw nog voor het noodweer losbarst.

We maken ons klaar voor het strand, maar het regent nog steeds als we met onze spullen beneden komen en het is nogal fris. Geen strandweer dus en we besluiten naar Intertoys en Superfood te gaan.

Eerst denk ik dat er bij Intertoys niet veel leuks is en dan zie ik de Nijntje afdeling. Nou vind het moeilijk kiezen. Het wordt een speeltje waar vormpjes in gedaan moeten worden.

Bij Superfood hebben we alleen wijn, bier en frisdranken nodig. We worden met inpakken geholpen door dezelfde jongen als vorige week. Het is echt een aardige knul.

Het weer knapt wat op en we besluiten vroeg te gaan lunchen bij Bugaloe. We vinden een tafel aan het water en Rick bestelt een broodje met grouper. Voor mij wordt het weer de saté, dit keer met salade en frietjes, want ik heb zin in een paar met pindasaus.

Tegen de tijd dat we klaar zijn met eten is het volop zonnig en tijd om onze palapa op te zoeken. We maken onderweg wat foto's van Palm Beach en ik zoek mijn Patronen thema foto.

De kleuren vanaf onze stoelen zijn zo mooi! Al dat blauw, mijn lievelingskleur, ik kan er geen genoeg van krijgen! We lezen wat en ik zwem naar de boeien en terug, ongeveer 250 meter. Morgen of zo wil met mijn board en vinnen meer zwemmen. De temperatuur van het water is zo lekker!

Tegen drieën krijg ik dorsten trek in groentensap. Bij Kadushi, de gezondste bar op het eiland, bestel ik weer de "Cool Vibes". Zonder yoghurt en met wortel en gember is het weer een genot op mijn tong en mijn vloeibare groentehap.

Voor we het weten is het half vijf en komt Sandra ons vertellen dat zij de stoelen op gaan ruimen. Niet getreurd, wij lopen naar Bugaloe voor een drankje, of in Ricks geval drie Amstel Bright biertjes. Ook bestellen we wat calamari, die hier erg lekker is.

Een van de Nederlandse serveersters zingt een aantal liedjes en de sfeer zit er goed in. Ik moet zeggen dat ze een goede stem heeft. Al genietend gaat de tijd snel en opeens loopt het tegen zessen.

We besluiten de zonsondergang vanaf ons balkon te gaan zien. Dat is weer mooi en de foto's zouden schilderijen kunnen zijn.

We hebben besloten de komende avonden nog eens naar de restaurants te gaan, waar we aten toen Rick zich zo naar voelde. Nu kan hij daar ook van genieten.

Als eerste wordt dat Bohemian. Toen we daar dinsdag aten had Rick zijn slechtste dag en stuurde ik hem naar de dokter. Die avond at Rick slechts wat van de charcuterie, die we bestelden. Vanavond is dat gelukkig helemaal anders.

We delen een kaasplankje en Rick heeft een voorafje van een pittig lamsworstje. Als hoofdgerecht neem ik een combinatie van de voortreffelijk smakende bloemkool soep en de vitello tonato, die ik een beetje droog vind.

Rick heeft een filet mignon met groentes, waar hij smakelijk van eet. Ik ben zo blij dat de medicijnen nu echt helpen!

Terug in het hotel zetten we de Olympische Spelen aan. Het is hier een uur later en alles begint pas om negen uur. Veel krijgen we er dus niet van mee, maar we zullen thuis nog meer dan genoeg Olympische Spelen meemaken. We zijn het erover eens dat de Winterspelen onze favoriet zijn.

We willen weer op tijd naar bed en vroeg op. We beginnen aan de laatste dagen van deze vakantie en dan is het zaak zoveel mogelijk te genieten.

Reny zei

Die foto's van de regenboog met strand, zee en palmbomen zijn inderdaad schitterend.

Ik vind het heerlijk voor jullie dat Rick zich beter voelt en meer kan genieten van al het moois en het lekkere eten.
Kan me voorstellen dat het extra fijn is om daar te zijn nu het in de USA zo koud is en er zoveel sneeuw was gevallen.

Geniet ervan !

PS: ik zit al klaar voor de 5000 meter mannen :). Vind ook de winterspelen leuker om naar te kijken dan de zomerspelen.

Wat fijn dat Rick zich beter voelt. Voel jij je hier nu veel beter dan thuis?
Gelukkig werd het droog. Wat een mooie foto’s weer. Die blauwe lucht,zo mooi!
Ik heb net Sven Kramer gezien, ik denk niet dat hij een medaille gaat halen.
Ik kan veel kijken vandaag want het is verschrikkelijk weer, regen en harde wind.
Fijne zondag.

Goed idee om de restaurants nog een aan te doen zodat Rick er nu ook van kan genieten.

Prachtige foto's van de regenboog. Die gaan we hier vandaag niet zien, het is hier grijs en donker en nat. Niks aan.

Prachtige foto's. Compliment. Goed dat Rick zich beter voelt, zodat jullie optimaal genieten. Kun je ook eens wat foto's nemen van het assortiment van Superfoods?

@Reny - ik hoop ook nog wat schaatsen mee te krijgen thuis, maar misschien is het dan al afgelopen.

@Anja - Ja, ik voel me stukken beter. Om die reden zie ik er wel tegenop om naar huis te gaan, maar het grootste deel van de winter zit erop denk ik maar.

@Petra - bij ons thuis is het nog steeds ijzig koud. Ik zou hier nog wel even willen blijven.

@Anoniem - ik zal het proberen.