vrijdag, april 05, 2024

Dag 8 Zwitserland : de laatste volle dag

Gisteravond waren we wat bezorgd over hoe het zou zijn om in een bed te slapen, maar dat viel alles mee.

Ondanks dat ik nogal maalde over Katja heb ik toch redelijk geslapen. Maria is al wakker als ik mijn ogen opendoe. Hopelijk betekent dat dat ze deze vakantie goed is uitgerust.

We eten voor de laatste keer van het lekkere ontbijt en halen dan de bagage van de kamer. Het uitchecken gaat snel en we kunnen onze tassen in een afgesloten ruimte achterlaten.

Een laatste blik op het uizicht vanuit het hotel

We nemen de bus naar het Interlaken Ost station en lopen dan de rivier over naar de kabelbaan. De bloemen langs de rivier zijn heel mooi.

De Harder Kulm baan brengt ons in acht minuten naar ongeveer 1300 meter. Dit heet ook de top van Interlaken, want hier kunnen we over het hele gebied uitkijken.

Het is het beste weer van de vakantie en ook warm met 21 graden. Natuurlijk maken we ontzettend veel foto's.

Dan wil Maria naar beneden lopen, maar ik heb mijn klompen en het pad ziet er niet geschikt uit om daarmee te lopen (ze passen niet in mijn bagage).

Maria begint dus aan de afdaling en ik neem de kabelbaan weer naar beneden. Daar loopt een mooi pad langs de rivier en ik ga dat een stuk lopen.

Zo grappig!

Ook hier beneden is het uitzicht heel mooi. Wat hebben we deze week geluk gehad met het weer! Interlaken is een goede uitvalsbasis voor het Berner Oberland gebleken. Ik loop een stuk langs de rivier.

Na een uurtje is Maria afgedaald en lopen we langs de hoofdweg richting ons hotel. Onderweg gaan we wat souvenirwinkels in en Maria koopt een bladwijzer voor haar vriend.

Voor de lunch kiezen we het terras van Schuh. Hier hebben we zicht op het park en zien veel parachute springers landen.

We bestellen beiden soep, die super lekker is. Ook zijn we eensgezind en eten de gemengde salade. Die salades gaan we missen.

Lunch uitzicht

Na het eten lopen we rustig terug naar het hotel. Onze trein gaat pas om vijf over vier, dus we genieten nog even van het mooie weer.

En dan moeten we weer gaan slepen. Gelukkig hebben we een directe intercity. De treinrit verloopt soepel en dan zijn we weer terug in Zürich.

Met veel steunen en kreunen lukt het de bagage de heuvel op te krijgen. Mijn tas is werkelijk idioot zwaar. Maar we slagen erin en ik heb besloten Maria morgen op een taxi rit te trakteren. Dat gesleep geeft me teveel pijn.

We checken in het hotel en gaan dan al gauw terug naar het eerste restaurant van onze reis, Brasserie Johanniter.

Daar wil ik heel graag de Spätzli eten en die stellen niet teleur. Maria vindt ze ook erg lekker. Nu heb ik alle gerechten, die ik in Zwitserland wilde proberen gegeten.

We blijven nog een tijdje zitten op het gezellige terras. Dan is het tijd om afscheid te nemen van Zwitserland. We gaan terug naar het hotel en morgen na het ontbijt vertrekken we naar het vliegveld. Het was een schitterende reis!