Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, april 22, 2024

Over een heerlijke rustdag

Vandaag staat er niets in mijn agenda en dat is alweer even geleden. Ik word wakker door de zon en het belooft een prachtige dag te worden. 

Rick heeft mijn koffie al klaar staan en ik maak mijn paddenstoelen, spinazie, ei en kaas ontbijt. Terwijl ik dat eet doucht Rick en laat daarna Orion uit. Zorro ziet dan even zijn kans om aanhalig te zijn. Hij heeft ons duidelijk ook gemist. 


Wij gaan onze koffies ophalen bij Starbucks en steken dan over naar de Giant. Het is overal heel rustig, terwijl het geen vakantie is. We zijn bijna de enigen in de supermarkt. We vinden alles op ons lijstje snel. 

Met alle kleuren in de tuinen jeuken mijn handen om foto's te gaan maken. Maar eerst doe ik drie kwartier op de elliptische machine en dan twintig minuten onderlichaam krachttraining. Ik wil wat sporten betreft weer zo snel mogelijk de draad oppakken. 

Als ik met alles klaar ben ga ik een wandeling maken. Het is moeilijk de pracht van de azalea's op de foto te krijgen. Het zijn zulke grote struiken. Een man wandelt met wat ik aanneem is zijn kleinzoontje. Hij vraagt me of ik weet wat al die bloeiende struiken zijn. Iedereen weet hier dat dat azalea's zijn, maar hij komt uit Nebraska en daar is het klimaat te koud voor de struiken. Hij heeft ze dan ook nog nooit gezien en de dogwoods ook niet. 










Gevallen bloesems zijn ook mooi











Tegen twaalven ben ik weer thuis en neem mijn douche. Rick gaat zijn lunch van Yalla Pita halen en ik zie dat ze een shawarma salade hebben. Die lijkt mij wel wat en hij is heerlijk! Die ga ik vaker eten. 

Het is inmiddels warm genoeg om buiten te zitten zolang ik uit de wind blijf. Het is heerlijk om niets te hoeven en gewoon een aantal uren doen waar ik zin in heb. Als Rick een korte wandeling maakt ga ik mee en ik speel Upwords met Katja, die ons goed op de hoogte houdt van Nico's vooruitgang.

Vanochtend mocht zijn infuus eruit en hij krijgt minder zuurstof. Ze gaan morgen proberen hem een flesje te geven. Dat is spannend, want het schijnt dat eten het moeilijkst is voor te vroeg geboren baby's. Hopelijk vindt Nico een flesje veel lekkerder dan de voedingsbuis. 


Ondanks dat ik zeeen van tijd denk te hebben is het toch al snel etenstijd. We hebben een makkelijk maal van korstloze spinazie quiches en komkommersalade. Die quiches zijn zo lekker, we missen de korst nooit. 

En zo is deze mooie dag ook weer voorbij. Eens kijken wat voor leuke programma's ik kan vinden om te kijken. 

8 reacties:

Sonja zei

Ook weer eens lekker zo'n rustige dag na alle hectiek. Fijn dat Nico zo goed gaat. Leuke foto van die lieve Zorro.

Reny zei

Lekker, zo'n rustdag.
Gelukkig gaat het goed met Nico.

Anja L. zei

Heerlijk zo’n dag waarop niets hoeft maar alles mag.
Goed om te horen dat het goed gaat met Nico.
Fijne dinsdag.

Wil Perquin zei

Lieve foto van Nico.
Wat staat alles schitterend in bloei bij jullie. Door de harde wind van de laatste dagen is hier alle bloesem weg gewaaid. Wel zien je langzaam aĺles groen worden.
Lekker hoor een paar rustige dagen.

Anja zei

Zo mooi die azalea's, wij hadden ze in Reston ook in de tuin voor ons huis.
Wat een mooi, klein mannetje is Nico. Daar ben je toch meteen verliefd op!

Carla zei

Wat heerlijk, zo’n relaxed dagje thuis.
Hoe fijn kan dat af en toe zijn he.
Prachtige foto’s heb je gemaakt.
Groetjes

Petr@ zei

Heerlijk even bijkomen na een paar hectische weken!
Wat een lieve foto's van Nico. Zo fijn dat hij het goed doet. Hopelijk gaat het goed met het flesje.

Petra zei

@Sonja - Ik ben telkens zo moe, dus ik denk dat ik het hard nodig had even niets te hebben.

@Reny - Het is fijn om thuis te zijn, ik had niet verwacht hoe fijn.

@Anja - Zo'n dag heb ik af en toe echt nodig merk ik

@Wil - Wat jammer dat de wind de kleuren weg waaide. De natuur gaat hier enorm snel opeens.

@Anja - Die azalea's zijn iedere lente weer een genot.

@Carla - Het is zeker fijn dat af en toe niets hoeft.

@Petra - Het is ook heerlijk weer, dat scheelt ook na het slechte weer in New Jersey