Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, augustus 19, 2011

Luierdagje

De personal training van gisteren heeft kennelijk wel geholpen. Voor het eerst in meer dan een week heb ik niet zo'n erge pijn in mijn rechterbeen, dat ik er niet op kan liggen. Ik heb voor het eerst sinds we thuis zijn weer heerlijk geslapen.

Rick heeft al koffie gemaakt, heel lief, want hij drinkt alleen (Pickwick) thee. We eten samen ontbijt, de kinderen (nou ja, kinderen...dat zijn ze geen van allen meer eigenlijk, maar ik zou geen andere benaming weten) liggen nog in diepe rust.

Saskia bleef laat weg, want haar vriendjes Parker en Cameron twee deuren verderop zijn terug na een hele zomer op Cape Cod. Katja en Seth gingen uit naar Red Mango en Kai speelde waarschijnlijk laat X-Box. Rick en ik gingen als eersten naar bed, dat is ongewoon!

Kai en Saskia staan een uurtje later op. Na haar ontbijt vertrekken Sas en ik naar de sportschool. Daar gaat zij hardlopen op de loopband en ik neem de stairmaster voor mijn rekening. Misschien ga ik toch door met een soort Max Capacity, want ik voel me een stuk sterker, ook op de stairmaster. Het gewone programma is veel te acrobatisch voor mij, maar als ik het aanpas misschien toch wel erg goed.

Katja en Seth zijn inmiddels ook op en Katja maakt een picknick voor hen klaar. Ze vragen mijn National Parks pas en nemen dat Cosmo mee naar Great Falls. Eigenlijk wilde ik daar met hem heen vandaag, maar natuurlijk ben ik niet welkom met het paar, ha ha.

Nou ja, ook goed, ik ga wel de rest van mijn stripboeken lezen. Dat brengt mij op een groot "dank jullie wel" voor alle aanbiedingen om mij Suske en Wiskes te sturen! Ik heb vandaag gekeken en heb alle nummers tot en met 241 en nu vanuit Aruba 293, 295, 302 en 304.

Katja en Seth hebben beloofd vanavond te koken en alweer maakt Seth indruk. Hij heeft een heerlijk menu bedacht van asperges met kaas, kip met citroen en aardappelpuree met geraspte kaas er doorheen. Katja en hij werken hard aan de voorbereiding. Het is leuk ze zo bezig te zien en Seth voelt zich duidelijk thuis hier in ons gezin, altijd goed om te zien.

Net als Rick thuiskomt begint het te hozen! Dat niet alleen maar de bliksem en donderklappen vliegen ons om de oren. Dit is een van de ergste stormen van dit seizoen opeens. Cosmo is weer heel bang en Kai en ik zoeken overal naar zijn Thundershirt. Nergens te vinden, dus ik neem hem maar in mijn armen, hopend een soort menselijk Thundershirt te zijn.

Saskia is nog bij de buren en het is zo'n noodweer, dat ze niet even makkelijk terug naar huis loopt. Het eten is echter bijna klaar. Er zit echter niets anders op, dan de bui een beetje af te wachten. Het is lang geleden, dat ik me zo'n zwaar onweer recht over ons herinner.

Opeens begint Rick "Oh no!" te roepen. We schrikken allemaal en komen kijken waarom. Water druppelt gestaag van het plafond in de keuken! Duidelijk hebben we ergens een lek in het dak. Nu hebben we nogal wat dak, dus we zijn bang, dat we het lek niet gaan vinden voor het ophoudt met regenen. Dat zou erg zijn, want dan kijken we naar een flinke rekening om dat met droog weer te doen.

Rick gaat meteen de zolders op en komt gelukkig triomfantelijk van de hoogste naar beneden. Hij heeft een pijp gevonden, waar het water vanaf druipt. Duidelijk zit daar een lek. Hopelijk zit het op een plek in het dak, waar Rick bijkan, anders moeten we er toch een professioneel iemand bij roepen.

Intussen hebben Seth en Katja het eten klaar en de borden mooi opgemaakt. Kai haalt Saskia gauw met een paraplu, maar beiden komen nog steeds als verzopen ratten weer binnenlopen. En dat van twee deuren verderop! Ze gaan zich dus nog gauw even verkleden, want zo kleddernat eten is ook niet leuk.


Dat betekent wel, dat het eten een beetje is afgekoeld, als we eindelijk zitten. Dat doet gelukkig niets af aan de smaak, want die is voortreffelijk! We smullen allemaal, inclusief Saskia, die nog niet zo lang geleden absoluut zou hebben geweigerd asperges te eten! Kleine kinderen worden groot.

Het wordt een gezellige maaltijd. Na afloop ruimen "de kinderen" (opeens vind ik het zo vreemd dat te schrijven) de keuken op. Rick gaat naar Home Depot om een tijdelijke oplossing voor het lek te vinden.

Katja en Seth zijn moe en gaan rusten, want er staat nog meer op het programma vanavond, kennelijk. Saskia gaat terug naar de buren en Rick en Kai verdwijnen de basement in voor een X-Box sessie. Ik vermaak me met "Say Yes to the Dress" en "Four Weddings", heerlijk zonder commentaar van de mannelijke bevolking. Ik vind het superleuke series, persoonlijk (en Katja en Saskia gewoonlijk ook).

12 reacties:

Petr@ zei

Je kinderen nog steeds kinderen noemen, is helemaal niet raar. Het blijven altijd je kinderen, hoe oud ze ook zijn. Tja, en hoe moet je ze anders noemen?

Ik zal voor je op zoek gaan naar Suske en Wiske's. Het is te hopen dat je geen dubbele krijgt van alle bloglezers. Of misschien kun je een ander er dan een plezier mee doen.

Wat leuk dat Katja en Seth zo heerlijk hebben gekookt. Het zag er lekker uit.

Getver, wat vervelend, een lek in het dak. Is het Rick gelukt het (tijdelijk) te repareren?
Een aantal jaren geleden hebben wij ook lekkage gehad. Vreselijk, maar het heeft me wel een nieuw behang op de slaapkamer opgeleverd!

HennyB. zei

Dat was een heerlijk 'dineetje' wat Seth heeft gemaakt, leuk hoor! Ik hoop dat het lek gemaakt kan worden door Rick, dan is het op een snelle manier verholpen, wel zo prettig, toch?
Prettig weekend gewenst.

Annemiek zei

Lekker zo'n kok in huis.
Maar goed dat je nu het lek ontdekt met zo'n harde regen. Als het wat minder lekt kan het langer schade doen voordat je het in de gaten hebt. We hebben in het voorjaar ook een lek gehad, rondom de schoorsteen en pijpen moet toch af en toe gerepareerd worden.

Jasmino zei

Ha, wel lekker dat Katja een vriendje heeft die het leuk vind om te koken. Even van genieten!

Fijn dat jullie het lek hebben gevonden, hopelijk kan Rick het goed repareren!

Nina zei

Ik ben het met Petra eens: je kinderen blijven je kinderen! Mijn 'schoonvader' heeft het altijd over zijn zonen en dochter, maar dat komt op hetzelfde neer.

Hopelijk hebben jullie niet al teveel last van dat lek...gelukkig dat Rick het wist te vinden.

Ik heb trouwens al een tijdje niet gereageerd omdat ik thuis geen internet heb, en reageren op mijn telefoon is wat lastig. (veel errors) Dus vandaar, maar over twee weken 'ben' ik er weer trouw. ;-)

Marjon zei

Zo, eindelijk weer bijgelezen.

Leuek jongen die Seth en hij kan nog koken ook. Houden die jongen Katja!

Ik hoop dat de lekkage snel verholpen kan worden, zo'n lek kan aardig wat schade veroorzaken.

Ineke zei

Gelukkig dat Rick snel ontdekte waar de lekkage vandaan kwam. Leuk dat Katja en Seth voor jullie gekookt hebben.

Anja zei

Fijn dat Rick het lek zo snel gevonden heeft.
Ik praat ook over "de kinderen” het blijven je kinderen ongeacht de leeftijd.

naomi zei

Hallo

Heerlijke dag heb je weer gehad. Wel balen van dat nood weer en dan lekkage ik hoop dat Rick het gerepareerd krijgt. Want de kosten zijn erg hoog. Verder niet te veel schade in huis of moet je nu gaan verven enzo.

De maaltijd die Seth heeft gemaakt ziet er god uit. Fijn hoor dat hij kan koken.

Ik probeer nog voor mijn vakantie de Suske en Wiske op te sturen en anders komt het erna.

Je kinderen blijven toch hun hele leven je kinderen hoe oud ze ook zijn. Er is geen andere naam voor.

Heerlijke programma's heb je gekeken heerlijk kan daar ook erg van genieten.

Groetjes Naomi

Becs zei

Wat grappig dat het ineens zo raar voelt om over "de kinderen" te spreken. Maar gewoon lekker blijven doen, het blijven ten slotte altijd je kinderen.

Die series vind ik ook er leuk om te kijken!

Corry zei

Wat is Saskia veranderd!!! Ze lijkt al veel ouder dan toen ik haar zag. Leuk hoor om ook het vriendje te zien van Katja.
En ja, het blijven je 'kinderen'. Altijd. Sterkte met de pijnen, toch weer heel vervelend voor je.
xoxo

Petra zei

@Petra - Ok, ik noem ze weer kinderen ;). Dubbele S & W's zijn niet erg, ik weet, dat mijn broer er al zeer blij mee zou zijn.

@Henny - Het lek zal ook nog door een professioneel moeten worden gemaakt.

@Annemiek - Inderdaad, het was feest, toen Rick de reden vond. Ik wil er niet aan denken, hoeveel het zou kosten voor een professioneel om het te vinden.

@Jasmino - Ik ben benieuwd hoe lang deze relatie gaat duren, je weet het maar niet.

@Nina - Leuk, hoor, als je reageert! Ik "miste" je al. Geniet nog van je vakantie.

@Marjon - Welkom terug :). Je weet het maar nooit met vriendjes, ik probeer maar niet aan ze gehecht te raken.

@Ineke - Kinderen, die voor ons koken, mag van mij dagelijks.

@Anja - Je hebt natuurlijk gelijk

@Naomi - Fijn, dat je straks vakantie hebt. Ik vind Suske en Wiskes echt super!

@Becs - Inderdaad, het blijven onze kinderen. Maar vroeger was dat zoveel meer vanzelfsprekend om ze zo te noemen.

@Corry - Dank je, ik baal ervan, dat ik in de zomer zoveel pijn heb, dat is ongewoon. Grrrr!!!