Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, augustus 22, 2011

Kai's laatste dag thuis

Het is nota bene bijna koud, als ik de achterdeur open vanochtend. Heel ongewoon voor augustus is het maar 23 graden en helemaal niet vochtig. Echt schitterend weer, maar eigenlijk wil ik het hete zomerweer terug. Niet zozeer om dat weer, maar omdat weer als vandaag laat zien, dat de herfst in aantocht is. Niet dat de herfst hier niet prachtig is, maar we weten allemaal, waar die toe leidt. Brrrrr!!!

Enfin, als we iets niet onder controle hebben is het het weer wel. Dat laat orkaan Irene, die nu huishoudt in het Caribisch gebied, wel zien. Grote kans, dat "zij" hier dit weekend roet in ons leuke QBP feest komt gooien. Dat feest is eigenlijk ter ere van Koninginnedag, maar moest toen al uitgesteld worden door het weer. Irene is niet welkom, maar als ze dan moet komen liever zondag pas.

Saskia heeft geen zin om personal training te doen vandaag, dus ga ik alleen naar Anytime Fitness. Halverwege realiseer ik me, dat ik mijn waterfles ben vergeten. Zonder water kan ik echt niet sporten, dus ik ga gauw terug. Ik sms Sharon, dat ik wat later zal zijn.

Zij doet de deur van de sportschool al voor me open, als ik aankom. Ze heeft een nieuwe routine van vier keer hetzelfde rondje voor me. Nou, dat wordt afzien! Ik heb weleens vaker met vrouwelijke personal trainers gewerkt en hield daar dan al gauw mee op, want dat werd meer een kletsuurtje, dan echt trainen. Sharon en ik kletsen ook wat af, maar ze is geen zachte heelmeester!

Mijn spieren werken een paar keer niet mee en Sharon draagt me op morgen een rustdag te nemen. Ik zal Kai's verhuizing wel als mijn sporten zien, dan. Na het uur trainen met Sharon ga ik nog een half uur op de crosstrainer, want ik zit weer helemaal in mijn boek over Jaine Austen en haar poes Prozac.

Thuis is Kai bezig met inpakken. Rick heeft gevraagd of we met hem willen komen lunchen, want hij kan morgen niet mee om Kai te verhuizen. Kai en ik rijden naar het gezellige Reston Town Center, waar steeds meer leuke restaurants bijkomen.

Rick had het over burgers, dus ik nam vanzelfsprekend aan, dat we naar The Counter zouden gaan en parkeer daar dichtbij. Alleen zien we Rick in geen velden of wegen, dus ik bel hem maar even.

Er blijkt recentelijk nog een burgerrestaurant, BRB, geopend te zijn. Ook hier gaat men prat op het gezonde menu. Dat lijkt op het moment een rage te zijn, burgerrestaurants met vlees, dat organisch is en allerlei andere gezonde bijgerechten.

We vinden nog een tafeltje met precies drie stoelen onder de vrolijke oranje parasols. Het weer is te mooi om binnen te gaan zitten! Ik bestel de lobster rol, een broodje met kreeftsalade, dat erg lekker is. Rick heeft een sandwich met kipfilet en Kai de "Hangover" (kater in het Engels), een burger met van alles erop. Het smaakt allemaal prima.

Na afscheid van Rick te hebben genomen, rijden Kai en ik naar Rick's Tattoos in Arlington, zo'n 25 kilometer verderop. Toen Kai zijn tattoe liet zetten, zei Amy, de artieste, dat hij voor hij terug naar school ging nog langs moest komen, zodat zij de gemiste plekjes kon invullen.

Achteraf gezien had ik Kai moeten laten opbellen om te kijken, of Amy tijd had, maar daar had hij geen oren naar. Zij is namelijk bezig met een tattoe van een paar uur (dan vraag ik me meteen af, wat dat dan is, want al hoef ik er zelf geen, het fascineert me wel). Ze bekijkt Kai's tattoe en zegt, dat er niet veel aan gedaan hoeft te worden. We mogen over twee uur terugkomen.

Het is vreemd, hoe 29 graden koel kan aanvoelen! Op het deck wil ik in de zon zitten, want de schaduw is te "koud". Ik lees net mijn boek uit, als de telefoon gaat. Het is Saskia, die met twee vriendinnen wil worden opgehaald bij Tysons Corner. Oei, dat gaat krap worden met Kai's afspraak bij Rick's Tattoos!

Zo snel mogelijk rijd ik naar de mall en haal de meisjes op. Saskia heeft een paar leuke kledingstukken gescoord en haar vriendinnen zijn ook tevreden. Ik rijd gauw terug naar huis, waar ik Kai meteen ophaal om door te gaan naar de tattoeshop.

Het is inmiddels spitsuur en dat betekent allerlei verkeer. Ik maneuvreer me van file naar file en we komen een kwartier later dan afgesproken aan. Gelukkig is dat geen probleem, want iedereen in dit gebied heeft weleens een afspraak gemist door het verkeer. Bekwaam vult Amy Kai's tattoe verder in. Hij moet nu weer even het regime, om hem gezond te houden, volgen.

Rick komt vroeg thuis en we gaan de Cheesecake Factory nog eens proberen. Op maandagavond hebben we geen probleem om een tafel te krijgen. We zijn zo benieuwd naar hun SkinnyLicious menu!

Online vind ik alleen maar kritiek op dit menu en daar ben ik best boos over. Ok, natuurlijk gaan veel mensen bij dit restaurant eten om hun zeer calorierijke cheesecake. Maar dat betekent niet, dat diegenen onder ons, die wel gezond willen eten, daar dan ook maar onderhevig aan moeten zijn, toch? Vaak genoeg gaan grote groepen mensen hier uit eten en dan is een gezonder menu als optie wel erg fijn.

Wij bestellen in ieder geval allemaal van dat Skinnylicious menu. Een paar voorafjes om te delen, die allemaal lekker zijn, maar geen duizend of meer calorieen hebben. Mijn hoofdgerecht is ook een voorgerecht op hun menu. De sla taco's met een Aziatische tint en mijn hemel, ik smul! Ze zijn voortreffelijk!!!

Thuis gaat Kai verder met inpakken. Ons doel is voor de lunch in Richmond te zijn en daar te eten. Ik ben heel benieuwd naar zijn nieuwe onderkomen. Rick en Kai duiken de basement in om op de X-Box te spelen. Saskia gaat naar bed, want ze kon vannacht niet slapen. Dat laat de tv hier aan mij en het wordt een twee uur lange episode van Hell's Kitchen. Ik weet niet waarom, maar Gordon Ramsey's programma's vind ik super!

13 reacties:

Marion2 zei

Moeilijk, hoor, als je twee van je drie kinderen na een leuke zomer weer een tijd moet missen.
Ook mij staat dat te wachten: nog een week en dan zal ik mijn oudste dochter vier maanden niet zien.

Jou verhaal over tatoeages laatst heeft me wel aan het denken gezet. Eigenlijk kwam dat precies op tijd. Mijn jongste wil al een aantal jaren heel graag een lippiercing. Ik heb me er al die tijd tegen verzet, maar nu was het niet meer tegen te houden. Door jouw verhaal kan ik het nu toch accepteren. Dank daarvoor!

Ik was door vakantie een tijdje achter met lezen, maar leuke vriend heeft Katja. Wat ziet ze er trouwens ineens volwassen uit.

Marion2 zei

Jou verhaal moet natuurlijk jouW verhaal zijn.

Annemiek zei

Hier rook ik vanmorgen de herfst in de lucht. Wel lekker voor een lange wandeling. Zo begint dit routine van school weer.
Dei chef Ramsey weet koken wel tot entertainment te verheffen (en kan mensen goed afkraken).

Petr@ zei

Grappig hoe temperaturen soms verschillend kunnen aanvoelen. Zondag was het hier 28 graden en vreselijk benauwd en plakkerig. Terwijl in Griekenland de 34 graden heerlijk aanvoelden met een lekker briesje erbij. Bij jullie zal dat niet anders zijn, denk ik.
Hier in NL zal 29 graden niet gauw als 'koud' bestempeld worden.

Succes met het verhuizen van Kai. Dan is er nog maar één tiener over in huis. Wat vliegt de zomer voorbij.

Heerlijk eten bij de Cheesecake Factory. Inderdaad ook de cheesecake, maar dat is veel te machtig. Ik hoop dat hun slanke menu blijft bestaan, want ik wil dit volgend jaar, als we in Amerika zijn, zeker proberen.

Frans zei

goedemorgen,

Wat zul je blij zijn dat je zon hebt zeg...ik ben heel jaloers haha...het is hier ronduit bagger.

Ja een tattoo kan lang duren. Ligt aan de hoeveelheid details die er in komen. Ik zelf heb een kleine op de schouder. half uurtje werk, dat was wat lijnen zetten en zwart inkleuren. Ook heb ik er 1 op mijn rug en daar is hij al met al bijna 20 uur mee bezig geweest. Gelukkig wel verspreid over een paar sessies. Daar zit heel veel detail in, veel verschillende technieken en zwart en grijstinten. Was geen pretje zo op je rug pfff. Ik heb nu nog 1 kleine sessie van een uur te gaan om de puntjes op de i te zetten.

En daarna waarschijnlijk nog 1 op mijn linker arm, een sleeve zoals het mooi heet. Van de schouder tot ongeveer een cm of 10 voorbij mijn elleboog. Nu is mijn vrouw druk bezig met een sleeve op haar arm, deze wordt ook erg mooi. Er is nu een jaar niets aan gedaan ivm de zwangerschap en inmiddels geboorte van Floris. Als ze klaar is met borstvoeding mag ze pas weer verder van de tattoo-man.

grt uit Amersfoort
Frans

Sandrah zei

En Irene is nog wel zo koninklijk! Maar ik kan me goed voorstellen dat je deze Irene niet op de bbq wilt hebben.

Oef, dat zal wel stil worden in huis, maar volgens mij went het ook wel, of niet?

Tattoos fascineren mij ook mateloos. Vooral de keuze waarom iemand een bepaalde tattoo laat zetten.

Sandra

Anoniem zei

Ik hoop dat alles ok is met jullie. Hoorde dat er een aardbeving is geweest in Washington! Take care!

Groet, Lauren

Anja zei

Wat gaat zo’n zomervakantie toch snel voorbij, het zal stil zijn als ook Kai weer weg is. Ik las ook over de aardbeving en hoop inderdaad dat alles goed met jullie is!

marianne zei

Las net dat er een aardbeving in Washington is geweest. Hopelijk gaat alles goed bij jullie?

naomi zei

Hallo

En dan is er nog maar 1 thuis. Ik snap wat je bedoeld met je maatje kwijt. Hij heeft je veel geholpen deze zomer. Succes met het afscheid en de verhuizing.

Wat leuk die BBQ en is toch lief als de zus van onze koningin op bezoek komt. Alleen moet ze de wind en regen thuis laten.

Ja tattoo's blijft een bijzonder iets. Ik vindt de tattoo's van de aboriginals zeer indrukwekkend.

Ik kijk ook graag naar Gordon Ramsey erg vermakelijke tv. Soms wel iets te beledigend.

Groetjes Naomi

Anoniem zei

He Petra,
Hoe is het, we hoorden hier net van de aardbeving op het nieuws en moest direct aan jullie denken. Hoop dat alles goed is en dat jullie met de schrik wegkomen. Ik wist niet dat de oostkust ook wel eens door aardbevingen getroffen werden.
Groetjes,
Jolanda

Petra zei

@Marion - Dat vind ik echt super, dat ik je daarmee kon helpen. Ik moet nog steeds slikken bij het zien van Kai's tattoe, hoor. Zo makkelijk is het ook weer niet.

@Annemiek - Dat lijkt mij nu zo moeilijk, om zo kritisch te zijn als Gordon.

@Petra - Heel raar, hoe temperaturen anders aanvoelen. Grappig over Zion, het omgekeerde hebben we hier met Kai.

@Frans - Erg leuk, jullie verhaal over tattoes te lezen. Het is toch altijd een heel prive gedachte en dat vind ik er mooi aan. Als borstvoedingsadvocate vind ik het ook mooi, dat je vrouw wacht om er verder mee te gaan.

@Sandra - Inderdaad, ik dacht er nog niet aan, dat Irene ook een Nederlandse koninklijke naam is.

@Lauren - We hebben hem zeker meegemaakt, maar zijn allemaal ok.

@Anja - Ja, alles goed hier, gelukkig.

@Marianne - Zeker meegemaakt, maar allemaal ok, gelukkig.

@Naomi - Ik stond er eigenlijk niet bij stil, dat er ook een prinses Irene is :O. Zoals het er nu uitziet, kan ze ons wel een bezoek brengen :(.

@Jolanda - Inderdaad, aardbevingen gebeuren hier niet, alleen maar iedere eeuw, wij hadden het "geluk", dat die eeuw voorbij was ;).

Petr@ zei

Spreken ze Kai dan hetzelfde uit als de naam Kay?