Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, augustus 29, 2011

Rijbewijs vernieuwen

Vanochtend word ik wakker met een gevoel van dankbaarheid. Voor Irene kwam verwachtte ik echt na haar komst een paar dagen zonder electriciteit te zitten. Dat we nu gewoon met onze fan aan kunnen slapen is heerlijk! Vooral omdat zo heel dichtbij wel een heel aantal mensen zonder stroom zit.

Sharon wacht me bij Anytime Fitness al op. Zij heeft een aantal nieuwe gewichtenroutines en vandaag is de concentratie op mijn benen. Die voelen na afloop dan ook echt als rubber aan! We doen nog wat arm- en buikspieroefeningen en dan is het uur alweer voorbij.

Na nog een half uur cardio op de crosstrainer, ga ik huiswaarts. Saskia is intussen ook op. Ik zal haar nog gaan missen straks! Langzaam proberen we de dieren aan Flapjack te laten wennen. Het is een heel rustig katje, die gewoon in mijn armen blijft kijken, maar als Cosmo of Snickers te dichtbij komt, komt er een indrukwekkend geblaas uit dat kleine lijfje!

Mijn zusje belt uit Massachusetts. Zij kwamen zaterdag terug van vakantie in Nederland en hadden gisteren meteen bezoek van Irene. Zij wonen dicht bij de kust, dus ik maakte me zorgen om hen. Gelukkig is alles goed met ze. Zij hebben ook stroom, terwijl veel mensen om hen heen dat niet hebben. Het is ook heel fijn haar stem weer te horen.

Het is vandaag heerlijk weer. Zo'n 26 graden en droge lucht, wel fijn voor de mensen zonder stroom, na Isabel was het snikheet en vochtig. Saskia en ik eten lunch op het deck, nadat ik daar alle tuinmeubelen terug heb gezet.

Mijn rijbewijs verloopt op mijn verjaardag (alle rijbewijzen hier in Virginia verlopen op de verjaardag van de houder). Omdat dit mijn vijftigste verjaardag zal zijn, moet ik in persoon naar het DMV om een ogentest te doen.

Vandaag heb ik de tijd om daar te wachten, dus ga er na de lunch heen met Kindle en al. Bij binnenkomst staat er al een rij voor de ene persoon, die je een bonnetje met een letter en een nummer geeft. Het gaat vrij snel, ik ben zo aan de beurt.

Op mijn melding, dat ik hier ben om mijn rijbewijs te vernieuwen, volgt de vraag waarom, want ik kan dat online doen, tenzij het is verlopen. Ik zeg, dat ik vijftig wordt volgende maand en vraag me nu af, of ik het misschien verkeerd heb begrepen. Ze kijkt me nog eens aan, kijkt op mijn rijbewijs en zegt: "Really?" Ja, helaas, "really"!

Mijn bonnetje zegt B91 en van de B's is nummer 85 aan de beurt. Dat lijkt snel te zullen gaan. Maar er komen allerlei letters en nummers langs en nauwelijks B's. Gelukkig heb ik mijn boek. Opeens, na een uurtje, worden B90 en B91 vlak na elkaar omgeroepen. Ik had het bijna gemist!

Bij het loket word ik vriendelijk verwelkomd, dat is weleens anders bij het DMV! Ik vertel mijn verhaal en alweer kijkt de medewerkster verbaasd en zegt, voor zover ik het kan inschatten, heel serieus: "Really? You're turning fifty? You look way younger!" Jee, ik moet vaker naar dit DMV, goed voor mijn ego!

Het lezen van rij 1 voor de ogentest gaat zonder problemen. Dan moet de foto genomen worden. Ik mag glimlachen, maar geen tanden laten zien. Het zal vast een fantastische foto zijn, maar niet heus. Dat zal ik over een dag of tien te zien krijgen. Als ik mijn $37 heb betaald krijg ik een papier mee als tijdelijk rijbewijs. Dat is ook weer voor vijf jaar gedaan.

Saskia wil graag wat speeltjes voor Flapjack gaan kopen, want op het moment is zij zijn speeltje en heeft overal krasjes op haar armen en benen. We gaan naar Petsmart, waar zij een paar leuke speeltjes uitkiest. Daar zie ik voor het eerst Halloween kostuums voor poezen! Het moet toch niet gekker worden!



Mijn nagels zien er weer niet uit, dus ik ga naar Pro Nails. Thu is op maandag helaas vrij, dat moet ik onthouden, want zij is mijn favoriete styliste. Phuong is gelukkig wel beschikbaar, zij is ook goed. Een uurtje later zien mijn nagels er weer keurig uit.

Als ik thuiskom staan Rick en Saskia al te koken. Waarschijnlijk door de storm en verschillende luchtdrukken heb ik de afgelopen dagen veel pijn. Ik word met een glas wijn in mijn stoel gepland, zo lief! Het worden lekkere taco's met kalkoengehakt. We smullen er alle drie van.

12 reacties:

Elke zei

Ik begrijp ook niet waarom sommigen nu zeuren dat de overheid overdreven gereageerd heeft, vooral in New York! Ze zouden potverdorie blij en dankbaar moeten zijn dat het allemaal niet zo erg geworden is dan wat het wel had kunnen zijn! (daar waar de schade beperkt is gebleven)
Zoals jullie, die blij zijn dat ze nog elektriciteit hebben. En geen schade. (en dat is trouwens ook veel beter voor je hart dan zeuren, dus misschien zie je er daarom nog een stuk jonger uit. ;-) )

Flapjack... telkens als ik die naam lees, moet ik lachen. Zeker als ik dat schattige snoetje dan zie.

Becs zei

Wat ontzettend leuk dat iedereen zo verbaasd stond te kijken dat je volgende maand 50 wordt. Dat is nog eens een mooi compliment heh?

Kristel Holsbeek zei

Ha wel leuk zo naar het DMV gaan, dat is wel al anders geweest hé!!
Goed voor het moraal;-)))

Petr@ zei

Fijn dat je je zus hebt gesproken en weet dat alles daar ook goed is.

Wat een leuke complimenten bij de DMV. Altijd leuk om te horen dat je jonger geschat wordt (behalve als je een tiener bent dan, ha ha).

Lief dat Saskia en Rick zo goed voor je zorgen als je je minder goed voelt.

marianne zei

Ha, dat zijn nog eens complimenten, voortaan bij elke dip even naar de DMV ;-)!
Best veel schade trouwens, bij jullie in de omgeving. Vooral al die bomen, je zal er toch maar één net naast je bed krijgen! Wij hebben er in de achtertuin ook een stuk of 5 en met storm word ik altijd een beetje onrustig van dat idee. Gelukkig hebben we ze afgelopen voorjaar een stuk ingekort, hopelijk halen ze het huis nu niet meer :).

Nina zei

Wat heerlijk dat Rick en Saskia aan het koken waren en jij even lekker niks 'mocht' doen! Dat is lekker thuiskomen.

Dat rijbewijs vernieuwen is nu wel een leuk uitstapje. ;-) Het niet-goed op foto's staan, ken ik wel. Ergens op mijn nieuwe werkplek (groot ziekenhuis...) zwerft een ontzettend lelijke badgefoto van mij rond, ik hoop dat ik de kans krijg een nieuwe te laten maken, omdat ik nu geen 'student' maar 'verpleegkundige' ben.

Ik hoop dat het natuurgeweld jullie voorlopig weer even met rust laat, gelukkig is het voor jullie nu ook meegevallen, maar jullie hebben je portie ook wel weer gehad voorlopig.

Hebben jullie een leuk Halloweenkostuum voor Flapjack uitgezocht?! (-:

Sterkte met je pijnen, ik hoop dat ze gauw afnemen!

Anja zei

Dat zijn nog een leuke complimenten! Fijn dat bij je zus ook alles goed is na Irenen.

Jasmino zei

Dat zijn pas complimenten! Geniet ervan, heerlijk toch?!

Wilma Loeffen zei

Heerlijk toch dat ze je jonger schatten.We roepen(als we 50 worden,ik over 2 jaar) wel "ja helaas"
Maar we zouden toch eigelijk dankbaar moeten zijn dat we het mogen halen.
Heel fijn dat bij je zus ook alles goed was, en wat lief die verwennerij van Rick en Saskia.

Even terug komen op je zus!
Woont er van jou broers, zus of ouders nog iemand in nederland?

Groetjes Wilma

Petra zei

@Elke - Inderdaad, zo helemaal mee eens! Flapjack is echt zo schattig, ik heb moeite hem niet de hele tijd mee te dragen.

@Becs - Zeker een mooi compliment.

@Kristel - Meestal is de DMV verschrikkelijk, maar misschien werken ze aan hun klantvriendelijkheid.

@Petra - Dat vond ik ook zo lief! Rick doet dat wel vaak, maar dit was Saskia's initiatief.

@Marianne - De bomen worden hier om de een of andere reden ontzettend hoog, dus als er een omvalt ben je niet gelukkig.

@Nina - Nee, geen Halloweencostuums voor onze katten. Cosmo is tot daaraan toe, maar poezen vinden dat helemaal vreselijk.

@Anja - Ja, heel blij, dat zij het er goed vanaf hebben gebracht.

@Jasmino - Inderdaad, zulke complimentjes doen goed.

@Wilma - Mijn jongste broer en ouders wonen in Nederland.

Petra zei

@Wilma - Oh, en je hebt helemaal gelijk, dat we dankbaar mogen zijn deze leeftijd in gezondheid te mogen bereiken.

Sally zei

Welja, als er Halloween pakjes voor honden zijn waarom niet voor katten? Ik zie ze daar bij jullie rustig nog het konijn of 'n fret aankleden -_-.
Altijd leuk die complimenten, toch een eer dat men je jonger schat.
Ook fijn dat de gevolgen mbt Irene bij julie meegevallen zijn.