Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, augustus 24, 2011

2500ste Blog post! (en Flapjack)

Zo, dat had ik op 1 september 2003 echt niet verwacht. Bijna acht jaar later schrijf ik vanavond het 2500ste "verhaaltje", zoals mijn vriendin Petra ze zo leuk noemt, in dit blog.

Sinds ik dit blog begon zijn onze kinderen van kleintjes tot jong volwassenen gegroeid. Ik heb er enorm veel leuke contacten aan overgehouden en schrijf nog steeds (bijna) iedere avond met plezier. Dit blog heeft me meer bewust doen leven, want tenslotte "moet" ik 's avonds wel wat te schrijven hebben. Grote dank aan al mijn lezers en vooral voor de leuke reacties, die ik iedere ochtend mag lezen.

De wekker gaat weer vroeg voor Rick. Gisteren moest hij zijn auto in Washington achterlaten, dus vanochtend heeft hij extra tijd nodig om de metro te nemen. Hij heeft enorme zware tassen met veel electronica mee, omdat hij in het Reagan gebouw moet presenteren. Ik sta dus nog half in slaap op en rijd hem naar de metro.

Aangezien ik daarna nog terug naar bed wil, zet ik mijn (niet erg flatteuze) bril op en ga in pijama in de auto. Gelukkig zien we onderweg geen bekenden! Thuis duik ik nog een uurtje mijn bed in.

Denkelijk vanwege de drukke en rare dag gisteren, maar ik beweeg vandaag als stroop. Het neemt al mijn wilskracht om naar de sportschool te gaan. Daar doe ik een toch wel intensieve interval op de stairmaster. Een leuk boek helpt altijd.

Saskia is inmiddels ook op en samen gaan we naar Safeway voor wat boodschappen. Opvallend is, dat er al allerlei Halloweenspullen te koop zijn. Zouden mensen echt meer dan twee maanden van tevoren inslaan?

Na Saskia thuis te hebben gebracht ga ik de coupon voor een $2 salade van Sweet Leaf gebruiken. Die verloopt vrijdag en de komende paar dagen zal ik in Washington lunchen.

Sweet Leaf is een nieuw cafe in Vienna. Ze hebben salades, maar ook sandwiches, smoothies en ijs. Ik bestel hun "Positano" salade, waarin o.a. zongedroogde tomaten, olijven, artisjokken en verse mozzarella zit. Het is best lekker, maar of ik er de volle $7,50 voor over zou hebben weet ik niet. Er zitten bijvoorbeeld maar vijf balletjes mozzarella in die hele bak!

Intussen gaat het op de radio nog steeds over de aardbeving. Het Washington Monument heeft een scheur en blijft voorlopig dicht. Ook de National Cathedral is dusdanig beschadigd, dat hij gesloten is en de dienst voor Dr. Martin Luther King, die daar gehouden zou worden, naar elders is verplaatst. Ook hebben veel scholen schade en zijn dicht. Onze overburen hebben ook schade aan hun huis, dus wij hebben erg geluk gehad. Tot nu toe hebben we althans niets gevonden.

Langzaam ruim ik de rotzooi van de aardbeving op. Ik neem maar gelijk de gelegenheid waar om mijn al gelezen boeken uit te zoeken en die in de van te doen om naar Goodwill te brengen. Nu ik de Kindle heb zal die boekenkast zich niet snel weer opvullen.

Voor Saskia is dit een spannende dag, want haar wens, waar ze het de hele zomer al over heeft, zal in vervulling gaan. Eindelijk gaf Rick haar het groene licht om een kitten te krijgen. Een kennis van een vriendin van Saskia heeft een nestje en de poesjes zijn oud genoeg om opgehaald te worden. Dat gaan we vanavond doen.

Als ik net lekker buiten zit, komen Saskia en Laura vragen of ik ze naar Michaels wil brengen. Daar willen ze materialen kopen om een bed voor de kat te maken. Ook bij deze winkel is het al alles Halloween en zelfs Kerst! Dat is wel iets logischer, want als je iets wilt knutselen heb je daar wel wat tijd voor nodig. Ik moet aan beide feestdagen nog niet denken!

De meisjes maken een erg leuk kussen in de vorm van een walvis. Het kattenbeest zal als een koning slapen straks. Ik ben wel benieuwd of hij er ooit op zal gaan liggen. Anders is het ook een gezellig kussen voor op Saskia's kamer.

De dames maken hun avondeten en als ze klaar zijn met dineren is het eindelijk tijd om naar Centreville te rijden. Ik ben niet zo blij, dat het daar is, want het verkeer in die richting is meestal verschrikkelijk in het spitsuur. Gelukkig zijn we met meer dan twee en kunnen dus in de HOV banen rijden, dat scheelt wel.

We worden al verwacht en de poesjes worden naar boven gehaald. Het zijn er vijf, vier zwarte en een rood katertje. Saskia weet meteen, welke zij graag wil: het rode katertje. Beide ouders zijn langharig en het ziet ernaar uit, dat de kittens dat ook zijn. Na een tijdje spelen met de knuffeltjes gaat Flapjack, zoals Saskia hem heeft gedoopt, in de drager mee naar huis.

Flapjack heeft nog geen prikken gehad, dus hij moet voorlopig in quarantaine van de andere dieren. Hij is sowieso veel te klein om los in het huis te laten. Het is goed, dat Saskia nog even vakantie heeft, zo kan ze veel tijd met hem besteden. En zo zijn we weer een huisgenootje rijker.

De eerste foto's van Flapjack staan hier.





42 reacties:

Vita zei

Ik ben de eerste vandaag om je te feliciteren! Hoera! Niet zo gek, want ik zit in dezelfde time zone, wederom in ons inmiddels vertrouwde ruilhuis in NY.

Superstoer dat je het al acht jaar volhoudt, dat lukt mij alleen op mijn hobbyblog. Privé ben ik het steeds na een paar maanden, of paar jaar, zat. Ik lees hier al heel lang mee en hopelijk blijf je nog lang doorgaan!

Annemiek zei

Gefeliciteerd! Dat zijn er een heleboel!

naomi zei

Hallo petra

Van harte met je 2500 ste verhaaltje. Ik geniet er iedere dag van is echt een onderdeel van mijn dag geworoden. Ik vindt het soms bijna een boek en je maakt genoeg mee iedere dag. En je schrijft erg leuk.

Ben blij dat je mijn reacties ook erg waardeerd. En leuk dat we het allebei meestal bij het ontbijt lezen.

Zonde van zo'n mooi monument dat het nu in onderhoud moet. En ook van de Cathedral zonde.

Gelukkig heeft je huis geen schade wel balen voor de buren.

Wat een schatje het kiten en leuk een rode. Zo weer een dier erbij en dan maar weer kijken hoe gaat met de andere dieren.

Groetjes Naomi

Sally zei

Gefelicicteerd met je 2500 posting. Wat een mijlpaal weer.Knap dat je het volhoud iedere dag wat (en vooral interessants) te schrjven. Ik doe het je niet na.
En die Flapjack....wat een scheetje.

Pascale zei

Gefeliciteerd met de 2500ste! Ik lees je echt met veel plezier elke dag. En die Flapjack - wat een schatje! Ik zou haast overwegen om ook een katje in huis te nemen...

Elke zei

2500 al weer... Dat heb je al goed volgehouden!

Wat een schattig poesje heeft Saskia gekozen.

En die Halloween spullen: ik schreef er net ook nog wat over op mijn blog. Het is zo "herfst", dan dat wil ik nog niet!!!!

Margreet zei

2500 alweer, gefeliciteerd. Ook voor mij is het zo'n beetje een onderdeel van mijn dag geworden, even bij Petra kijken.
Wat een scheetje, die Flapjack. Hier wordt mij ook de kop gek gezeurd om nog een poes, wie weet...

Marion2 zei

Van harte, Petra, met je 2500ste post. Wat een discipline dat je al zo lang elke dag een verhaaltje schrijft.

Ik weet niet hoe lang ik je blog al volg, het enige blog dat ik volg trouwens, maar het zijn ook al weer heel wat jaartjes. Ik vind het altijd weer heel gezellig om te lezen, leer er veel van over de VS en herken er ook veel in, omdat we kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd hebben. Ik hoop dat je nog heel lang doorgaat!

Wat een ontzettend leuk katje en wat heeft hij een grappige naam! Wat betekent het eigenlijk?

Becs zei

Oh ik wou dat ik dat kon, iedere avond een boeiend verhaal schrijven over de dag. Hartelijk gefeliciteerd met je 2500ste blog!

Wat een scheetje is Flapjack!

Kristel Holsbeek zei

Proficiat met je 2500ste verhaaltje en op naar de 5000 en meer hé;-)

Hihi geweldig, zo schattig die Flapjack;-)

Anoniem zei

2500 blogs, dat is bijna een "lifetime".
Toen wij in Amerika woonde heb ik ook een "logboek" bijgehouden voor onszelf dan. Maar het vergt wel wat disipline om elke avond de belevenissen op te schrijven. Terug in Nederland ben ik er weer mee gestopt, hier is alles zo "normaal" . Nu maak ik nog logboeken als we op vakantie gaan.
Dus Petra, petje af voor je leuke berichtjes over het Amerikaanse leven, ik lees ze met veel plezier en herkenning.
Groetjes Jolanda

Wilma zei

Van harte gefeliciteerd met je
2500ste blog.
Ook bij mij begint de dag met een ontbijtje en je verhalen.
Nooit saai, en we krijgen zo toch een heel ander beeld van de VS.
Tevens erg leerzaam. Respect dat je het al zo lang volhoudt.

Saskia heeft werkelijk een schatje van een kiten uitgezocht.

Groetjes Wilma

Suus zei

Hallo Petra,
Gefeliciteerd met je 2500ste blog. Ik lees nog niet zo lang mee, (heb wel je vakantieblogs teruggelezen).

En wat een droppie is Flapjack..... Ik wil ook al heel lang, maar er komt er geen als de verbouwing nog niet klaar is!!

Jasmino zei

Wauw, proficiat met je blog-jubileum! Knap hoor, dat je het al zo lang volhoudt.

Veel plezier met Flapjack ook! Ik ben wel heel benieuwd naar foto's!

Marie zei

Wat een schatje is Flapjack! Snoezig! En gefeliciteerd met je blog-mijlpaal!

Theo zei

Geen idee bij welke post ik ben gaan meelezen, zal ergens in 2003 geweest zijn, denk ik.

Gefeliciteerd in elk geval, en op naar de 5000! Hoe zou je gezin er dan voor staan? Jullie samen thuis, 3 kinderen, al afgestudeerd, en een eigen leven leidend. Alleen wonend, samenwonend, getrouwd, misschien wel kleinkinderen?

Groet,
Theo

HennyB. zei

Van Harte Gefeliciteerd met de 2500ste! Ik lees elke dag even je belevenissen en blijf het leuk vinden.
Wat een leuk beestje is Flapjack, daar gaat Saskia veel plezier aan beleven!

Angelika zei

Ook vanuit Twente mijn hartelijke felicitaties. Zonder jou had ik een heel ander beeld van het leven in de VS. Ga aub zo door.

De Gulle Aarde zei

Hoi Petra,
Ook van mij de felicitaties, ben jaloers op je discipline, zowel om te bloggen als om te bewegen! Leuk katertje, verheug me nu al op zijn avonturen en de foto's.

Anoniem zei

Gefeliciteerd Petra met je 2500ste blog! Ik lees al jaren met plezier mee, ik ben fan van jouw schrijfwijze, interpuncties etc, dat maakt het prettig om te lezen.....
Leuk katje (maar ben meer een hondenmens)...
Gr, Evelyn

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je 2500ste blog! Ik kijk er steeds weer naar uit om ze te lezen, dus ga zo door.

Wat schatje zeg, kleine Flapjack.

Groetjes,

Marieke

Petr@ zei

Je 2500ste blog, wat goed zeg. Congratulations!

Ook ik lees je blog elke dag met heel veel plezier. Je schrijfstijl leest lekker weg, net of je er zelf bij bent. En daarnaast maak je nog eens wat leuks mee (en soms wat minder leuks). Hopelijk kan ik nog lang genieten van je verhalen/avonturen.

Wat een schatje, die Flapjack. Wat zal Saskia happy met hem zijn.

Anoniem zei

Hallo Petra, gefeliciteerd met je 2500ste blog. Helemaal goed zeg. Ik lees het ook elke dag even en hoop dus dat je nog lang zult schrijven. Ook gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst. Erg leuk beestje Flapjack. Een rooie, daar zul je nog wat mee te stellen krijgen, die zijn zo lekker eigenwijs. Maar dat is ook wijs nietwaar! Op naar de 3000. Groetjes Tine.

Anja L. zei

Gefeliciteerd met je 2500ste blog. Ik lees het iedere dag met veel plezier.
Wat een scheetje is Flapjack en wat een grappige naam!
Groetjes Anja L.

Anja zei

Gefeliciteerd met je 2500ste Blog post! Met veel plezier „volg” ik jullie leven.

Wat een lief katje, leuke naam ook!

Anja zei

Gefeliciteerd met je 2500ste blog! Wat een mijlpaal! Heel knap ook dat je elke dag weer een boeiend verhaal weet te schrijven. Hopelijk houd je het nog lang vol, want ik vind het heerlijk om te lezen!

Wat leuk voor Saskia, een kitten! En wat een lieve foto's. Veel plezier met Flapjack!

Gerda zei

Gefeliciteerd met je jubileum!!! En wat een schatje, dat katje. Wij hebben sinds een paar weken ook weer een kitten in huis. Een zwarte (hebben al een rode en een lapjespoes)en ze heet Winnie. Winnie de Poes. En wat een capriolen haalt ze uit...geweldig! Dus heel veel plezier met Flapjack!
Groetjes uit Harderwijk.

Petra zei

2500 Petra!! Dat is geweldig. Ik vind het een absolute prestatie dat je elke dag weer weet te verwoorden wat je gedaan hebt, hoe je je voelt, wat je plannen zijn etc. Gefeliciteerd.
Flapjack...wat een dotje!

Anoniem zei

Ten eerste gefeliciteerd met je 2500ste blog.Ik lees die meestal 's middags, met 'n kop thee naast me. 's Morgens de krant en dan staan er verder andere zaken op het programma.

Wat een leuk katje, inderdaad iets langer bij de moeder was misschien iets verstandiger geweest.Maar Saskia kan er nu nog veel tijd aan besteden.

Grappig dat van Halloween.M'n dochter stond bij Michael's in de rij met Halloween- en ik met kerstbenodigdheden.Ik kreeg te horen ; it's Halloween my dear.
I know but I'm going back to Holland. 't Was half oktober.

Groetjes Wil

Sil zei

Van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal!
Je schrijft bijzonder leuk: ik geniet erg van je 'verhaaltjes'!
Keep them coming, zou ik zeggen!

Wat een ontzettend leuk, lief, mooi beestje is Flapjack! Byond cute!

Hartelijke groet, Silvia.

Anoniem zei

Proficiat met je 2500ste! Knap dat je dat zo volhoudt!
Keep on blogging!
Gr,
Paul ,CA + MN

Wendy zei

Gefeliciteerd met dit super jubileum en met jullie nieuwe huisgenoot! Wat een schatje!

Petra, ik ben ook erg benieuwd naar de dorm van Kai. Je ziet het wel eens in de film, maar naar aanleiding van je verhaal ging ik erover nadenken en toen bleek dat ik nog best veel vragen heb :) Zou je me eens kunnen uitleggen hoe het nou precies werkt? Is er ook zo iets als een gezamelijke keuken?? Is het heel gebruikelijk om op een dorm te slapen? Kun je een voorkeur opgeven met wie je slaapt?

Ik realiseer me dat het voor mij als Nederlandse ongebruikelijk is en dat het voor jullie studenten waarschijnlijk heel normaal is om op een dorm te slapen! Als je een keer tijd hebt zou ik het dus erg leuk vinden om er meer over te lezen!!

Anoniem zei

Ik lees je dagelijkse verhaaltjes al jaren met heel veel plezier. Je hoort zo'n beetje bij mijn ochtend ;-)
Ik blijf het boeiend, interessant maar ook gezellig vinden hoe je over jouw leven in Amerika schrijft.
Groetjes,
Roos

Karin (dh) zei

Van harte gefeliciteerd met je blog mijlpaal, ik volg je nog steeds dagelijks met veel plezier, (ondanks dat ik niet zo vaak een reactie achterlaat).
Wat een schatje zeg, Flapjack! Mijn rode kater had ongeveer dezelfde tekening maar was niet langharig, die heette trouwens Pipo ;-).

xeadnl zei

Peter

Hallo een mooie blog


Xeadnl.blogspot.com

Anoniem zei

Hoi Petra,

Proficiat met je jubileum. Ik volg je avonturen al een tijd en het is echt leuk om te lezen. Op naar de 5000 dan maar!

Groetjes,
Jolanda aka jolanxyz

Sandrah zei

Wauw! 2500 posts.. Gefeliciteerd, want dat is niet niets. Het is zo leuk, omdat je iedere dag trouw schrijft.

En wat een schattig beestje is Flapjack! Ik kan me voorstellen waarom Saskia die wilde hebben.

Sandra

Petra zei

@Vita - Zijn jullie al aan het inslaan voor Irene? Bedankt voor de complimenten!

@Annemiek - Ik heb heel wat afgeschreven ;).

@Naomi - Wij zijn ook benieuwd hoe het met de andere dieren zal gaan, maar we wachten nog even met de introductie.

@Sally - Ik vind jouw blog ook altijd erg leuk, zo heel anders, dan hier!

@Pascale - Dat gevoel krijg ik ook altijd als ik kittenfoto's zie. Dit is ook echt een schatje.

@Elke - Konden we de zomer maar verlengen, inderdaad!!

@Margreet - Laat ze de foto's van Flapjack dan maar niet zien, mijn nichtje schreef al, dat haar kinderen meteen begonnen te zeuren ;).

@Marion - Flapjack is een ander woord voor pannenkoek hier.

@Becs - Toch vind ik het echt niet moeilijk om iedere avond weer wat te schrijven. Het is helemaal routine geworden.

@Kristel - Ja, nu naar de 5000 (of eigenlijk 3000 vind alweer leuk als mijlpaal).

@Jolanda - Dank je wel! Het schrijven doet me de details in het gewone leven apprecieren.

@Wilma - Leuk, dat ik jou "gezelschap houd" tijdens je ontbijt!

@Suus - Dat is dan iets leuks om naar uit te kijken.

@Jasmino - Ik zag op Facebook, dat je de foto's hebt gevonden :).

@Marie - Dank je wel!

@Theo - Dat jij al zo lang meeleest! Inderdaad, al die dingen, die jij schrijft zouden zomaar kunnen over nog eens 2500 blogs.

@Henny - Ja, ik denk ook, dat het een lief maatje voor haar wordt.

@Angelika - Wat leuk, dat mijn blog je een andere visie op het leven hier geeft.

@Hanneke - Dat bewegen vergt veel meer discipline, dan het schrijven, kan ik je vertellen ;).

@Evelyn - Bedankt voor je compliment over mijn schrijfstijl! Ik ben (stiekem, want met drie katten kun je dat niet openlijk zijn) ook meer een hondenmens.

@Marieke - Dank je!

@Petra - Saskia is helemaal weg van hem (ik ook, trouwens, het is echt een knuffeltje).

@Tine - Ik ben heel benieuwd naar zijn karaktertje. We hebben nog nooit een rood katertje gehad.

@Anja, Anja en Anja (jullie schreven alle drie achter elkaar!) - Bedankt voor de felicitaties en ik zal jullie vast nog veel vervelen met foto's en verhalen over Flapjack ;).

@Gerda - Wat een leuke naam ook voor jullie poes! Al Flapjacks broers en zus zijn zwart.

@Petra - Het is echt een dotje. Net een speelgoedbeest ;).

@Wil - Hi hi, grappig. Toch moet je met bijvoorbeeld Kerstsokken borduren ook wel ver van tevoren beginnen.

@Silvia - Bedankt voor het compliment en Flapjack is een knufje.

@Paul - Dank je wel!

@Wendy - Ik zal proberen vandaag of morgen over de dorms te schrijven.

@Roos - Dank je voor je reactie en je compliment!

@Karin - Ha ha, Pipo is de perfecte naam voor een rood katertje!

@Peter - Dank je

@Jolanda - Dank je wel.

@Sandra - Ik neem me voor ook zoveel mogelijk van zijn kittentijd te genieten.

Bente zei

Gefeliciteerd met je mijlpaal!

En wat een frummeltje is de nieuwe aanwinst.
Wil bijna zelf een kat.
Maar ik heb al genoeg om voor te zorgen om me heen. Misschien als het leven wat rustiger wordt.

Els zei

Proficiat met je 2500ste blog post!! Doe zo verder! Ik lees je berichten telkens met veel plezier.
Wat een schattig katje!

oneduts zei

Ik heb een poosje geen blogs meer gelezen, maar ben weer terug en zo als altijd, enjoy reading your blogs. Congratulations on your 2500ste Blog post. Ik heb het zelf niet echt lang uitgehouden met blogging en vind het echt ontzettend goed van je. And thank you for writing and sharing.

Nicole zei

Ooohhhh wat een snoepje die Flapjack! Prachtig kitten. Al zijn volgens mij alle kittens om op te vreten. Veel plezier met jullie nieuwe huisvriendje.