woensdag, september 04, 2019

Over een leuke stranddag

Gisteravond ging mijn licht al snel uit, maar Rick keek nog wat shows op zijn laptop. Om kwart voor zeven ben ik klaarwakker en lees dan maar op mijn telefoon. Ik maak me zo stil mogelijk alvast klaar en om acht uur zie ik Rick ook wakker worden.

Een half uurtje later zijn we klaar om uit te checken. Dan gaan we door de drive thru bij Starbucks en halen er onze koffies. Gelukkig heeft deze locatie ook nitro brew.

Gisteravond heb ik op Yelp gezocht naar een restaurant om te ontbijten en daar kwam Egg uit. Tot onze verbazing is daar een wachttijd van 20 minuten. Wij dachten dat het heel stil zou zijn overal nu alle kinderen weer naar school zijn.

We dachten natuurlijk niet aan de families met kleintjes en mensen van onze generatie. Daarvan zijn er nog genoeg om het toch druk te maken. We wachten geduldig en krijgen dan een tafeltje op hun terras.

Het menu heeft veel interessante, anders dan anders, keuze. Ik bestel een gepocheerd ei op een melange van roergebakken spinazie, kerstomaatjes en champignons. Ik kan het niet laten er de bloody Mary bij te bestellen. Hier komt die met een Old Bay gekruide garnaal en een stukje pittige bacon, lekker!
Rehoboth was de eerste badplaats in de VS waar ik heenging toen we hier 36 jaar geleden kwamen wonen. Het stadje is nog altijd mijn favoriete badplaats in onze omgeving. Het is kleiner en lieflijker dan het nabij gelegen Ocean City, met een leuke boardwalk en allerlei gezellige tentjes om te eten en winkelen.

Dat laatste doen we vandaag even want Rick is zijn zwembroek vergeten. Ja, je leest het goed, we gaan naar het strand en hij vergeet zijn zwembroek. Gelukkig weten we sinds New Jersey dat het een jongere ook kan overkomen want Justin vergat de zijne toen.

Bij Sunsations vindt Rick een zwembroek die hem past en die ook best leuk is. Van nu af aan gaat Rick die altijd in zijn koffer houden. Je weet maar nooit. Dan lopen we het strand op met onze stoelen en parasol. We hadden geluk een parkeerplaats vlakbij te vinden, die drie uur geldig is.
Heerlijk, weer mijn voeten in het warme zand!

Ook op het strand is het veel drukker dan we verwachtten.

Tegen enen loopt onze meter bijna af en hebben we ook weer trek gekregen. We laten onze stoelen en parasol op het strand en lopen terug naar de van. Die moeten we nu verzetten, maar inmiddels is het hartstikke druk. Als er aan de overkant een auto vertrekt ga ik dan ook gauw op die plek staan. Zo hoeven we alleen maar over te steken voor nog eens drie uur parkeren.

Er zijn hier een aantal erg leuke restaurants en onze keuze is tussen het Britse en het Hawaiaanse restaurant. Het wordt de laatste want Nalu's bar is helemaal open en met dit lekkere weer willen we "buiten" zitten. Het is een ontzettend leuk restaurant, je waant je in Hawaii.

Rick neemt een salade en ik een poke bowl en een "frose". Die laatste is bevroren rose, erg lekker! Ook de poke bowl smaakt me goed. Hij haalt niet bij die van Lei'd, maar die is ook moeilijk te evenaren.

Na het eten gaan we terug naar het strand. We lezen wat en gaan tot onze heupen het water in. Om drie uur loopt Rick terug naar de van om een conference call te doen. Ik blijf zitten lezen in mijn nieuwe boek van Barbara Freethy wat ik zoals altijd niet weg kan leggen.

Tegen vieren is Rick terug en pakken we alles weer in. In de toiletten verkleed ik me in gewone kleding. Rick doet gewoon zijn korte broek over zijn zwembroek, ook handig. Dan beginnen we aan de terugweg.

Rick wil nog even bij de winkel van de Dogfish Head brouwerij hier kijken, maar daar vindt hij niets van zijn gading. De winkel met 300 verschillende barstoelen is gesloten dus we stellen de GPS in op Kent Narrows waar we willen gaan dineren.

Het Narrows restaurant hier is heel goed, weten we. We krijgen een tafel met zicht op de baai en bekijken het menu. De serveerster komt ook met een lijst van specialiteiten van vandaag. Daarop staan gazpacho met verse krab en een salade met soft shell krab dus ik hoef niet meer na te denken.

Rick neemt mini krabcakejes en een combinatie van filet mignon en gefrituurde oesters (die laatste heb ik ook en zijn zo heerlijk! Ik at oesters altijd rauw, maar de laatste tijd heb ik ook gerookte en nu gefrituurde oesters geprobeerd en allemaal even smakelijk.

Dan is het tijd om het laatste uur naar huis te rijden. We worden getrakteerd op de prachtigste zonsondergang luchten. Ze zien er tropisch uit, misschien vanwege het naderen van Dorian? Zoals het er nu uitziet zullen wij nauwelijks wat meekrijgen van die orkaan.

De rest van de weg terug verloopt zonder oponthoud en zo is het strand eigenlijk helemaal niet zo ver weg. We deden het weleens in een dag, vroeg op en zo, maar zo'n nacht van tevoren in een hotel is ideaal.

Om half negen zijn we thuis en geven Orion de traktatie, die we voor hem meenamen. Hij is weer dolblij dat we terug zijn, ik heb mijn hondenzoentjes alweer gekregen. Rick en ik zijn het erover eens dat zo midden in de week een dag ertussenuit een echte minivakantie is.