maandag, februari 03, 2020

Dag 3 Seattle: Over het Chihuly glas museum

Oef, dat was me het nachtje wel. Iets is niet goed gevallen of mijn interne stelsel kan niet tegen de verandering van eten. Ik heb daardoor heel erg slecht geslapen, maar ook door Ricks telefoon, die iedere keer als er iemand ons huis inging om met Orion te wandelen, heel hard tingelde.

Eigenlijk ben ik dus allang wakker als Rick om zeven uur opstaat, maar niet klaar om mijn bed uit te komen. Rick haalt ontbijt bij Starbucks wat ik in bed eet. Ik heb vandaag gelukkig met niemand afgesproken dus kan het gewoon rustig aan doen.

Na een half uurtje op de plaats hardgelopen te hebben douche ik en ga naar beneden. De lobby van het Sheraton is mooi vormgegeven en er staan allerlei comfortabele stoelen. Ik bestel een grote mint thee van Starbucks en probeer zo warm te worden. Het is hier overal zo koud!

Intussen bedenk ik me wat ik als lunch zal gaan eten want trek heb ik wel. Het moeilijke van mijn dieet is dat alles wat wordt aangeraden om je ingewanden tot rust te laten komen heel veel koolhydraten heeft. Ik ben er ook niet helemaal zeker van of ik dit te danken heb aan de crumpet van gisteren.
Uiteindelijk zie ik dat het restaurant hier in het hotel een soep op het menu heeft staan. Het is bouillon met groentes en stukjes vlees. Erg lekker en precies genoeg, nu maar hopen dat het licht genoeg was.

Intussen voel ik me in ieder geval goed genoeg om een bezoek aan het Chihuly Glass Museum & Garden te gaan brengen. Ik roep een Uber, die me bij de Space Needle naast het museum afzet.

Het is deze maand museummaand in Seattle en voor hotelgasten zijn ze halve prijs. Wij hebben zo'n kaart gekregen en het scheelt me maar liefst $16. Wel een hoge entree vind ik $32 voor dit museum, hoe mooi het ook is. Halve prijs is natuurlijk veel redelijker.

De grote glassculpturen worden het best weergegeven in foto's en dan nog is dat moeilijk te doen. Hieronder dus een heel aantal foto's om de kunstwerken te laten zien.

In het glazen gebouwtje zie ik dat het helemaal opgeklaard is. Het gebeurt niet vaak dat we hier in februari mooi weer hebben. Buiten in de tuin weerspiegelt de Space Needle ook mooi in de glazen ballen.

Omdat het zo mooi is en ook nog een aangename temperatuur in de zon blijf ik zo lang mogelijk buiten. Daarna ga ik de filmpjes over Chihuly's werk kijken. Hij is zo'n unieke kunstenaar!

Als ik weer buiten ben en langs de Space Needle loop zie ik dat de monorail er net aankomt. Voor $3 enkele reis brengt die me tot een paar blokken van mijn hotel. Zo handig!
Terug in het hotel spelen mijn darmen weer op en ik besluit bij de Walgreens probiotica te gaan halen. Ik hoop dat het morgen wel een stuk beter is want dan ga ik wel met een vriendin op pad (hopelijk).

Als Rick terugkomt uit zijn sessies bespreken we waar we willen gaan eten. Ik wil ergens met absoluut geen gekruid eten en dat is natuurlijk niet makkelijk te vinden. Uiteindelijk gaan we toch weer voor Loulay waar ik ook lunch at.

Daar hebben ze tong met selderij puree en dat is het minst gekruide wat ik kon vinden op alle menu's. Het smaakt erg lekker en Rick vindt gelukkig zijn St. Jacob schelpen ook zeer goed bereid. Hopelijk gaan we een betere nacht tegemoet, al werd vandaag toch nog leuk. Iets wat ik vanochtend niet verwacht had.