zondag, juni 30, 2024

Over een leuk weekend

Zaterdag

Door het vroege naar bed gaan ben ik om kwart over zeven wakker. Rick ligt nog te ronken en ik doe  mijn Connections en Wordle puzzels. Om tien over half acht is Rick ook wakker en dan is het nog steeds vroeg voor ons doen.

Voor de verandering laat ik Orion uit en Rick geeft Zorro zijn snacks. Dan gaan we op pad. Als eerste rijden we naar de bank om mijn verdiensten van gisteren op de rekening te zetten. Als we daar aankomen zien we een schattige chipmunk. Hij blijft goed zitten voor een paar foto's.

Bij Starbucks krijgen we onze koffies en Ricks ontbijt bij de drive thru. Ik heb van Panera besteld. Vervolgens gaan we langs Greenheart waar ik twee flesjes groentensap koop. Ik hoop maar dat het goed met deze winkel gaat, want ik ben bijna altijd de enige klant.

Mijn ontbijt is inmiddels klaar bij Panera en het meergranen broodje met eiwit, kaas en tomaat smaakt me weer prima. Als laatste gaan we naar de markt in Vienna. Iedere keer wil ik er graag iets kopen, maar de boeren hier zijn zoveel duurder dan die op de Mosaic markt morgen.

Het is nog niet eens negen uur als ik aan mijn elliptische machine training begin. Als die volbracht is buig ik me eindelijk eens over onze reis naar Griekenland. We gaan eind september voor twee weken en moeten nodig beginnen met vluchten en hotels boeken. Als eerste moeten we dan kiezen welke data en welke eilanden en hoe lang.

Tegen lunchtijd denk ik dat ik het uitgevogeld heb. Ik heb enorme trek in een poke bowl van Poki DC en dus gaan we naar The Boro. Rick heeft nog eten over van donderdagavond en daar maakt hij zijn lunch van. We eten op het deck al is het vandaag wel flink vochtig en wat bewolkt.

Na nog wat verder aan de Griekse reis gesleuteld te hebben bellen we United en boeken de vluchten. Het scheelt enorm dat ik $1000 vluchtkrediet heb vanwege de geannuleerde vlucht in Zurich. Dat is gedaan, nu hotels, veerboten e.d. nog.

Onze Amerikaanse vlag is helemaal verweerd en de stok waar die aan hangt ook. We gaan naar Abe Flags hier niet ver vandaan. Eigenlijk wil ik deze man geen klandizie geven, want hij is duidelijk een enorme Trump fan. Rick vindt dat echter niet zo belangrijk, want de man is erg aardig. Hij zet inderdaad alles in elkaar voor Rick.

Hierna is Trader Joe's aan de beurt. We hebben Delice de Bourgogne en Cotswold kaas "nodig". Verder zijn de mini komkommers hier maar liefst $1,50 goedkoper dan bij zelfs H Mart! Ze hebben ook weer hun "sprinkles", mini mini tomaatjes.

Bij Total Wine ernaast koop ik nieuwe "tequila" en "aperitif". Die eerste vind ik erg lekker met margarita mix en de andere met suikervrije ginger ale. Rick vindt wat van zijn favoriete bieren en dan zijn we klaar.

De middag vordert snel en het loopt al bij vijven als we naar het zwembad lopen. Alleen is dat net gesloten, want een kind heeft in het bad gepoept. Misschien ben ik wel heel onaardig, maar ik snap echt niet dat je als ouder niet zorgt dat je kind een zwemluier aanheeft.

Het valt me nogal eens op dat dat niet zo is, al is dat wel een zwembadregel voor onzindelijke kinderen,  en dan vraag je om zoiets. Ik zou me flink generen als mijn kind de aanleiding zou zijn van het sluiten van het hele zwembad!

Het zwembad gaat dus niet door en ik voel me zo plakkerig dat ik een tweede douche neem vandaag. Daarna kleed ik me wat netter, want we hebben met Martijn en Linda afgesproken om te gaan eten bij Yard House.

Door wat verkeer zijn wij precies op tijd en Linda en Martijn wachten al in het restaurant. Niet veel later krijgen we een "booth", twee banken met een tafel ertussen, heel Amerikaans. Het is meteen als vanouds.

Rick herinnert het zich niet, maar hij heeft Martijn en Linda bijna twintig jaar geleden al een keer ontmoet. Alleen hadden we toen net een nachtvlucht achter de rug en waren allemaal heel erg moe. Ik heb hen vaker gezien en ook in de stad rondgeleid.

De anderen nemen een biertje en ik probeer eerst een drankje met komkommer en mint dat net zo goed gewoon mineraalwater zou kunnen zijn. Dan besluit ik mezelf te trakteren op een Aperol Spritz.

We delen twee voorafjes met zijn vieren, de tonijn nachos met wonton chips en de spinazie dip met vier verschillende kazen. Het is allemaal erg lekker.

Onze hoofdgerechten zien er heerlijk uit. Dit restaurant had vroeger een menu waarvan ik niet wilde eten, maar tegenwoordig zijn er veel gezonde keuzes. Rick en ik hebben de Thaise varkenskarbonade, die met bloemkoolrijst en heel veel groente wordt geserveerd. Die gaat op het lijstje van vaker te bestellen.

Het is al na negenen als we afrekenen. We brengen Martijn en Linda even naar hun hotel dat tegenover de mall ligt. Daar nemen we afscheid na een heel gezellige maaltijd.

Morgen vliegen Linda en Martijn weer terug naar Nederland en wij wensen hen een goede vlucht (als ze dit lezen)!

Zondag

Om kwart voor zeven hoor ik Rick opstaan en ik vraag me af waarom. We lagen er gisteravond later in dan gewoonlijk dus ik slaap lekker door. Tegen achten vind ik het tijd om naar beneden te gaan.

Rick heeft intussen zijn Connections puzzel gedaan en schreef daar "Happy Monday!" bij. Wat blijkt? Hij was ervan overtuigd dat het maandag is. Hij heeft zelfs koffie gemaakt voor mij en kwam er pas net voor ik naar beneden kwam achter dat het zondag is. We moeten er smakelijk om lachen.

Als er dan toch koffie is drink ik daar graag een mok van. Rick laat intussen Orion uit. Daarna beginnen we aan onze zondagse boodschappen. Natuurlijk is Starbucks eerst aan de beurt en daarna haal ik mijn broodje op van Panera.

Bij H Mart hebben ze mijn geliefde zwarte oorzwammen en enoki paddenstoelen. Ik verheug me nu al op het ontbijt morgen.

Op de Mosaic markt is het al heel druk ondanks het vroege tijdstip. Helaas mag de man van wie ik wilde bloemen honing wilde kopen die niet meer voor zijn vriend verkopen. Die honing smaakte zo lekker!

Een boerenkraam later zie ik dat die ook wilde bloemen honing verkopen en ik neem een beertje ervan mee. Opeens vraag ik me af waarom honing vaak in plastic beertjes verkocht wordt (hij smaakt trouwens net zo lekker als van de andere kraam).

Vandaag is de laatste dag van de Pride maand

Vlaggen alvast voor 4 juli

Bij de opa en kleinzoon kraam koop ik bakjes met bramen en frambozen. Ik moet me inhouden geen perziken te kopen, want die ruik je al van verre. Van King Mushroom neem ik een zakje maitake paddenstoelen mee en dan zijn we klaar met de markt.

Via Booking.com kijk ik, terwijl ik mijn cardio doe, naar hotels in Griekenland. Die leg ik aan Rick voor en na een paar uur zijn we het erover eens welke het gaan worden. We boeken meteen, want kennelijk is het eind september, begin oktober ook nog heel druk op de eilanden.

Rick heeft enorme trek, want hij heeft zijn ontbijt heel vroeg gegeten. We gaan dus lunch halen. Rick neemt een Cava salade en ik een ham en geitenkaas groentewrap van Sweet Leaf. We eten in de auto zodat we daarna meteen naar de Giant kunnen.

Daar werken we ons boodschappenlijstje af. Veel hebben we niet nodig. Andere mensen hebben karretjes vol met proviand voor 4 juli. Wij zijn maar met zijn tweeen en bovendien geen hot dog, hamburger of maiskolf eters. Wat dat betreft ben ik nog allerminst Amerikaans.

Het is snikheet buiten en thuis kleden we ons gauw in badkleding. We lopen naar de overkant en vinden ligstoelen in de schaduw. Iedere kinderpauze gaan we het water in en tijdens een ervan ren/zwem ik tien baantjes. Zo heb ik vandaag toch nog wat "gezwommen".

Na een drietal uren lopen we terug naar huis. Daar doet Rick nog wat klusjes, waaronder mijn schommelende feetje aan het deck hangen. Dat heeft mijn broer mij gegeven en ik vind het erg schattig.

Natuurlijk gaan Rick en de buurmannen met 4 juli vuurwerk afsteken. We rijden naar de verkoopplaats in het Pan Am Center. Wat is dat spul duur, zeg! Eigenlijk vind ik het zonde, maar donderdagavond wordt het dan wel gezellig en mooi met zijn allen.

Voor ons avondeten gaan we naar Ometeo. Daar is het heel rustig en we vinden met gemak twee krukken aan de bar. Ik bestel een virgin mojito en Rick een margarita. We krijgen gratis tortilla chips en twee verschillende salsa's om in te dippen.

Als hoofdgerecht neemt Rick de fajitas met garnalen. Ik ben dol op de heel ongewone quesadilla hier en bestel die met champignons en garnalen. Hij heeft zoveel smaak, heerlijk! Ik denk niet dat ik ooit wat anders van dit menu zal bestellen.

Om ons heen zien we allemaal onweerswolken maar de radar dichtbij ons blijft tot nu toe schoon. We kunnen wel regen gebruiken dus ik hoop eigenlijk dat de buien nog moeten komen.

Het was weer een heerlijk weekend! Allemaal een fijne week gewenst!

Reny zei

Goedemorgen,

zo te lezen hebben jullie een fijn weekend gehad.
Ik begrijp dat ook niet dat mensen hun (kleine) kinderen niet met een zwemluier laten zwemmen; ik zou me heel ongemakkelijk voelen als daardoor het zwembad dicht zou moeten.

Toevallig hebben we ons onlangs ook afgevraagd waarom honing in berenflesjes zit, misschien omdat het idee bestaat dat beren graag honing eten?

Wat hebben jullie die hotels snel geboekt! Geweldig ! Daar ben ik bijna jaloers op.
Ik ben al weken aan het zoeken naar een appartement in Oostenrijk waar we aan het einde van onze reis 6 nachten willen blijven. Ik ben een twijfelaar en kan de beslissing maar niet nemen, ha ha ha. (maar ik ben er bijna!)

Maak er een mooie week van.

Hè bah, nee dan wil je even niet zwemmen.
Lekker idee dat je het meeste hebt geregeld voor Griekenland. Wij moesten gisteren ineens op zoek naar een ander appartement in de buurt van Stockholm.. Gelukkig hebben een mooi appartement gevonden en nu hebben we zelfs een sauna maar het geeft wel even stress.
Die Rick, anderom was erger geweest.
Fijne maandag.

Balen dat je zaterdag niet kon zwemmen, zeker om die reden. Ik zou me als ouder ook schamen.
Leuk dat jullie naar Griekenland gaan! Welke eilanden gaan jullie bezoeken?
Ik vind vuurwerk ook altijd zonde van het geld maar ook wel weer mooi om te zien.

Wil zei

Heerlijk toch een vakantie naar Griekenland. Toen Cathy nog op de cruiseschepen werkte deden ze regelmatig de Griekse eilanden aan .Was er zeer over te spreken en nog.
En dat je nu die voucher daarvoor kan gebruiken scheelt natuurlijk weer.
Ik kreeg 800 euro terug voor mijn vertraagde vlucht van Las Vegas - Amsterdam.
Scheelt wel met die $ 1000 die jij ontving. Het is in ieder geval een compensatie voor het ongemak.
Fijne dag

Haha, die opmerkingen van de Trumpaanhanger! Maar wel zorgelijke situatie nu met Biden.Ik hoop maar
dat er een goede oplossing op tijd komt.

Smerig zeg, in het zwembad. Hoe moeilijk is het nu om een zwemluier om te doen?

Ik las Ome Theo voor Ometeo, LOL. Vond het al bijzonder.

Carla zei

Wat een heerlijk weekend hadden jullie.
Balen dat het zwembad dicht ging..ik snap zulke mensen echt niet… kleine moeite om je kind een zwemluier om te doen toch…
Vervelend is dit voor alle mensen!
Heerlijk vooruitzicht om naar Griekenland te gaan.
Naar welke eilanden gaan jullie?

@Reny - ik boek de accommodaties altijd wel dat we ze tot een bepaalde datum kunnen veranderen. Voor het geval we van gedachten veranderen

@Anja - die hotels kiezen geeft inderdaad stress

@Petra - Mykonos, Naxos en Santorini

@Wil - we hebben ook aan een cruise gedacht, maar willen meer tijd op elk eiland

@Marion - ik ga gewoon voor Biden stemmen, meer kan ik niet doen. Ik probeer mezelf een beetje van het nieuws weg te houden. Het is toch alleen maar speculeren

@Carla - Mykonos, Naxos en Santorini

Zulke leuke eilanden! Mijn eerste vliegvakantie ging naar Athene en vanaf daar hebben we o.a. die eilanden bezocht, dus het is heel lang geleden

Tineke zei

Heb je niet meer zin om bij het huis van Kai en Raquel te gaan kijken en mogelijk wat helpen?
Leuk dat ze zich kunnen settelen.

@Tineke - nee en dat zouden ze ook niet willen. Als we ze gaan zien willen we leuke dingen doen samen en niet klussen. Ze gaan er ook niet wonen.