Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juni 08, 2020

Over maandag

Gisteravond waren we laat op, maar toch speelt Rick het klaar om om zeven uur op te staan. Ik ben een stuk langzamer. Met moeite kom ik om acht uur mijn bed uit. Rick stelt voor naar Starbucks te gaan en daar stem ik graag mee in. 


Na de nitro brew en egg bites moet ik aan mijn dagelijkse beweging geloven. Ik ga beneden in het gras mijn stappen bijeen krijgen en daarna doe ik boven een gewichten routine. Rick is intussen een conference call in zijn auto aan het doen. Hij wordt soms gek van de vier muren van ons kleine kantoortje.


We maken onze lunchsalades vroeg want Rick heeft weer een conference call en ik heb een kappersafspraak. Die zou eigenlijk de 15e zijn, maar gisteravond vertelde ik Mona dat Dad voor die tijd waarschijnlijk zal overlijden en zij beloofde me vandaag in te passen.

Om kwart over twaalf loop ik de nieuwe Lofty Salon locatie binnen. De oude locatie werd Mona teveel. Ze was al voor de coronatijd van plan om te verhuizen, maar doordat ze toch bijna drie maanden dicht moest zijn werd het versneld. Ik moet zeggen dat het een veel gezelligere salon is dan de enorme vorige.

Natuurlijk hebben we allemaal mondkapjes op en mogen er maar twee kapsters en klanten tegelijk zijn. Carmen kleurt mijn haar weer bekwaam bij en ik vertel haar over hoe Rick en ik daar zo mee stuntelden. Ik heb hernieuwd respect voor Carmens bekwaamheid!

Terwijl ik daar zit schiet het opeens door mijn hoofd: "Wat als Dad overlijdt terwijl ik hier zit?"  Ik bedenk me dat Rick en ik eigenlijk constant samen zijn. Dit is een van de weinige keren dat ik alleen erop uit ben.
Als mijn haar en wenkbrauwen weer bijgekleurd zijn ga ik onder een soort droogmachine. Ze foehnen niet, maar zo vertrek ik niet met kleddernat haar. Mona brengt er wat volume in en dan ga ik huiswaarts. 

Daar weet ik meteen dat Rick het verwachte, maar toch nog gevreesde telefoontje heeft gekregen. Dad is vredig ingeslapen precies rond de tijd dat ik aan hem dacht. Ondanks dat we wisten dat dit ieder moment kon gebeuren is het toch een schok. De wereld is een bijzonder mens armer. Rick heeft de kinderen al ingelicht en gaat wat andere familieleden op de hoogte stellen. 

Intussen hebben we hier voor het eerst in drie maanden ook de schoonmaakploeg weer aan de slag. Met alle pijnen, die ik op het moment heb, vind ik het een crime om zelf te poetsen. De ploeg heeft mondkapjes en handschoenen aan en doet vandaag grondig werk want ze blijven maar liefst vijf uur!

Al die tijd zit ik met Orion in de achtertuin, zodat hij niet tegen de dames blaft. Het is alweer heerlijk weer en zo tussen al het groen zitten doet me goed. Alleen vinden de muggen me weer zeer appetijtelijk, vooral later in de middag. Ik ben dan ook blij als we weer naar binnen kunnen. 

Voor het avondeten maken we bloemkoolrijst nasi met varkensvlees en komkommersalade. Het smaakt echt heel erg lekker, ik snap niet dat we die kruiden niet al eerder hebben geprobeerd. 

Als we klaar zijn gaat Rick aan de buren vertellen dat we woensdag zullen vertrekken. Andere buren zijn ook buiten en we stellen hen ook op de hoogte. Altijd goed om meerdere paren ogen op je huis te laten letten. Een van de buren offert haar zonen op om in onze afwezigheid ons gras te maaien. Zo aardig!
Hij brengt altijd weer troost



Meestal zet ik een link naar dit blog op Facebook, maar niet iedereen, die Dad kende, weet nog van zijn dood. Als je op Facebook vrienden met mij bent, zet dan ook alsjeblieft geen condoleance berichtjes daar. 





46 reacties:

Margreet zei

Gecondoleerd. Ik wens jullie heel veel sterkte vandaag en de komende tijd. Veel liefs. O en je haar zit prachtig! Margreet

Irene zei

Gecondoleerd.
Sterkte en kracht wens ik jullie in deze zware tijd.

AntoinetteU zei

Gecondoleerd voor jou, Rick en familieleden.

Bente zei

Gecondoleerd. Fijn dat dad wel vredig is ingeslapen. Heel veel sterkte de komende tijd.

mink zei

Veel sterkte!Dat de mooie herinneringen troost kunnen geven ...

naomi zei

Gecondoleerd met het verlies van Dad. Fijn dat hij nu rust heeft. Jullie heel veel sterkte met de reis die kant op. En met het opruimen van het huis. Emotioneel ook zwaar komen veel herinneringen langs. Ik begrijp uit je reacties dat je ook een oplossing voor Orion hebt.

En wat fijn dat de schoonmaakdames weer kamen hoef je je daar ook niet druk om t maken.

Wij gaan maandag 15/6 even 1 week naar Duitsland op vakantie. Helaas uitgesteld zouden eerst 6/6 voor 2 weken zijn gegaan. Maar 15/6 gaan de grenzen pas open/ word negatief reisadvies opgeheven. En ga je wel op reis tijdens een negatief reisadvies dan ben je niet verzekerd. Dus wel een dingetje. Ach zijn blij en dankbaar dat we toch ff 1 week weg kunnen.

Liefs Naomi

monica lemmens zei

Gecondoleerd met het overlijden van je schoonvader. Ik wens jullie veel troost in jullie warme herinneringen ��

Ineke zei

Ook van mij gecondoleerd met het verlies van je schoonvader. Heel veel sterkte de komende weken.

groetjes, Ineke

Anoniem zei

Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte de volgende dagen. Jullie stonden dit overlijden van dad te verwachten, het is toch beter dat hij is kunnen sterven dan nog verder te moeten pijn lijden.
Rouwgroeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Heel veel sterkte met dit verlies!
Hartelijke groeten, Marieke

Anoniem zei

Petra en Rick,Gecondoleerd met het overlijden van Dad..
Altijd erg verdrietig,iemand moeten te verliezen,die je zo dierbaar is.
Wens jullie veel kracht en sterkte toe.
In gedachten ,zal hij altijd bij jullie zijn.

liefs Joke

Nel zei

Gecondoleerd Petra en Rick. Heel veel sterkte de komende tijd!

Anoniem zei

Gecondoleerd met het verlies Petra, Rick en kinderen. Heel veel sterkte de komende tijd!

Liefs Marja

syl zei

Gecondoleerd en veel sterkte de komende tijd!

Caro zei

Gecondoleerd met het verlies van jullie Dad, wat een verdrietig bericht. We wensen jullie héél veel sterkte en hopelijk bieden de mooie herinneringen een beetje houvast.

Sonja zei

Gecondoleerd met het verlies van (grand) Dad. Heel veel sterkte de komende moeilijke tijd.

Susan zei

Van harte gecondoleerd voor jullie allemaal. Heel veel sterkte om dit verlies een plekje te geven ❤️❤️

Anoniem zei

Gecondoleerd Petra (ook voor Rick en de rest van jullie familie), uiteindelijk is het toch nog snel gegaan. Als het einde toch onvermijdelijk is, is het het beste voor iedereen dat het niet te lang duurt. Ik hoop dat jullie goede opvang vinden voor Orion en wens jullie veel sterkte de komende periode. Groetjes, Maria

Petr@ zei

Lieve Petra en Rick, en dan komt het nieuws wat je verwachtte én vreesde. Heel veel sterkte voor jullie en iedereen die jullie (schoon)vader lief had.
Liefs, Petra

Anoniem zei

Gecondoleerd met het verlies van jullie (schoon)vader.
Veel sterkte de komende tijd.

Karin.

Jeanny zei

Gecondoleerd en veel sterkte toegewenst in deze moeilijke tijd. Denk aan jullie!!

Nancy zei

Gecondoleerd met het overlijden van Ricks vader. Heel veel sterkte voor jullie!

Anja zei

Gecondoleerd met het verlies van Dad. Ik wens jullie veel sterkte, kracht en troost toe voor nu en de komende tijd.

Grietje zei

Gecondoleerd!!

Annie zei

Gecondoleerd, veel sterkte voor jullie allen.

Ron zei

Gecondoleerd allemaal met het overlijden van Dad. Ook als je het verwacht blijft het een schok. Sterkte en kracht toegewenst de komende tijd.

Ron

Anoniem zei

Gecondoleerd Petra met het overlijden van je schoonvader en natuurlijk vooral ook voor Rick. Hij heeft nu geen ouders meer, dat lijkt mij een vreemd gevoel. Ook voor de kinderen is het niet makkelijk, allemaal op zo'n afstand wonend. In ieder geval heeft Kai nog mooie herinneringen aan de reis die hij met z'n opa heeft gemaakt. Dat was toch wel bijzonder!
Veel sterkte de komende tijd! Annebep

Wendy M zei

Ach wat een verschrikkelijk triest nieuws, gecondoleerd petra, rick en kinderen en alle familie.
Ondanks dat jullie het verwachtte blijft het toch een schok.
We denken aan jullie xxx

Anja L. zei

Gecondoleerd met het verlies van Dad.
Je weet dat het komt en toch schrik je hiervan.
Maar wat fijn dat hij rustig is heengegaan, dat zal toch wat rust geven.
Heel erg veel sterkte met alles wat er op jullie gaat afkomen.

Marion2 zei

Gecondoleerd met het verlies van jullie geliefde vader, schoonvader en opa.
Heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd.

Greet zei

Gecondoleerd met het verlies. Heel vool sterkte voor jullie allen. Greet

Karla zei

Gecondoleerd beiden..veel sterkte!

Kriste zei

Veel sterkte voor jullie allemaal. Toch fijn dat hij vredig is ingeslapen.

Anoniem zei

Heel veel sterkte voor jullie allen in deze moeilijke tijd. Maar, uit het zicht is niet uit het hart. De fijne herinneringen blijven.
Tine.

Anoniem zei

Gecondoleerd met het verlies van jullie DAD. Ik wens jullie allemaal veel sterkte en troost in deze dagen en de komende tijd.
Veel liefs, Wil

Hester zei

Gecondoleerd! Heel veel sterkte voor jullie allemaal. Het blijft ontzettend verdrietig als iemand van wie je zoveel houdt overlijdt. Wat toevallig, precies op het moment dat jij eraan dacht. Bijzonder dat je dat zo hebt aangevoeld! Goede reis naar Michigan. Ik ben blij dat jullie samen gaan in deze moeilijke periode.

Reny zei

Gecondoleerd en heel veel sterkte.

Ik vind het heel mooi dat je aan jouw schoonvader dacht, net op het moment dat hij is overleden.

Goede reis en veel sterkte met alles, voor jullie allen.

Reny

Sophie zei

Gecondoleerd met Dad. Heel veel sterkte aan jou, aan Rick en de kinderen.

Lisanne zei

Gecondoleerd met dit grote verlies.

BiancaMA zei

Gecondoleerd en sterkte met het overlijden van Dad.
Fijn dat hij vredig is ingeslapen en wat mooi eigenlijk dat jij op dat moment aan hem dacht.
xxx Bianca

Anoniem zei

Gecondoleerd en sterkte in deze moeilijke tijd.
Wendy

Petra zei

@Allemaal - Heel veel dank voor alle condoleances. We zijn verdrietig, maar blij dat Dad uit zijn lijden is verlost.

Anoniem zei

Gecondoleerd en veel sterkte gewenst!

Ik weet nog niet zo goed hoe dit werkt allemaal en hoop toch, dat je dit bericht ziet.

Groetjes Inge

Nina zei

Wat bijzonder dat je aan hem dacht juist toen hij overleed. Had Rock iets soortgelijks? Nogmaals veel sterkte voor jullie allemaal. Zal gek zijn om daar te zijn zonder Dad.

Petra zei

Ja, hoor, dank je wel.

Petra zei

Nee, Rick had dat niet, het was een vreemde gewaarwording.