dinsdag, september 08, 2020

Over dinsdag

Rick heeft kennelijk geen zin om om zeven uur op staan, want we verlaten tegelijkertijd ons bed net voor achten. Ik maak mijn ontbijt van een ei en in reepjes gesneden kleine paprikaatjes. Het is heerlijk om het op het deck te eten.

Als ik dat opheb begin ik vast aan mijn stappen, terwijl Rick zich klaarmaakt. Dan maken we onze dagelijkse rit naar Starbucks, waar ik dit keer een grande nitro brew neem, omdat ik thuis geen koffie heb gedronken.

Rick wil nog een aantal dingen van de Giant tegenover Starbucks kopen. Vervolgens rijden we naar Whole Foods, zodat ik wat gisteren vergeten dingen voor ons avondeten kan kopen. Daar koop ik ook de laatste twee flesjes gazpacho van Souper Girl. Die had ik gisteren en wauw, zo lekker! Kennelijk ben ik niet de enige, ik hoop dat ze meer in voorraad zullen krijgen.

Om tien voor half elf rijd ik naar Sharon. Zij had verwacht me op de fiets te zien, want het is maar een kilometer van mijn huis naar dat van haar. Daar heb ik dus niet eens aan gedacht! Vrijdag ga ik dat wel doen, tenzij het stortregent.

Na het halve uur met gewichten wandel ik een stuk door de buurt om de rest van mijn stappen bijeen te krijgen. Dan is de ochtend voorbij en haal ik gauw een salade van Subway. Dinsdag is mijn virtuele lunch met Judith in Maine.

Zoals altijd hebben we meer dan genoeg gesprekstof en ik mag zelfs getuige zijn van een succesvol eigen gebakken brood. Het ziet er professioneel uit! Tegen half twee nemen we afscheid en maak ik me klaar om naar het zwembad te gaan.

Dit keer niet naar ons buurtzwembad, maar naar het zwembad van Dineke. Zij nodigde me uit te komen zwemmen en daar ben ik zeer dankbaar voor op de dag, nadat ons zwembad sloot. We kletsen eerst even en dan ga ik het ietwat koude water in. Dineke gaat terug naar binnen, want het is haar te koud.

Voor mij is het perfect om baantjes te trekken. Ik stel mijn Fitbit in op zwemmen en zwem een half uur heen en weer. Ik heb geen idee hoeveel meter dit zwembad is, maar ik schat in ieder geval vijftien. Na een half uur vind ik het welletjes, want ik begin mijn schouders te voelen.

Fitbit vertelt me dat ik 1613 yards (1475 meter) heb gezwommen. Jee, dat is meer dan ik dit hele seizoen in een keer in ons zwembad heb gezwommen. Het was dan ook heel erg lekker zo!

Dineke komt nog even verder praten en dan moet ik huiswaarts. Ik heb namelijk om vijf uur met Chris afgesproken voor happy hour. We missen het samen op reis gaan en gaan bedenken waar we heen kunnen binnen rijafstand.

Chris komt me ophalen en we rijden naar Bear Branch Tavern. Om de regels te volgen dragen we beiden een mondkapje in de auto, al weten we dat de kans dat wij besmet zijn maar heel klein is. Bear Branch Tavern is een nieuw restaurant voor Chris.

We krijgen een tafeltje beneden op de parkeerplaats in plaats van op hun deck. Dat is prima, de omgeving is mooi groen. Dinsdag is $1 oester dag dus ik kan het niet laten er een half dozijn van te bestellen.

Voor mij wordt de cocktail een bloody Mary en Chris neemt een drankje dat in een tiki mok geserveerd wordt. Het klinkt lekker, maar mij te zoet. Chris bestelt hier avondeten, de boerenkool met Israelische couscous salade.

Terwijl zij eet bespreken we onze reismogelijkheden voor deze herfst. We zouden naar het noorden kunnen gaan waar de herfstkleuren prachtig zijn. Alleen moeten we voor Maine, waar ik vooral graag naar Acadia National Park zou gaan, een COVID test doen en daar hebben we geen zin in.

De herfst begint in die contreien ook veel eerder en wij willen liever later op pad. Onze keuze valt uiteindelijk op de Great Smoky Mountains. Daar ben ik nog nooit geweest en Chris maar heel kort. We zullen binnenkort gaan zoeken naar een Bed & Breakfast of een Airbnb. Met weer iets leuks in de planning zet Chris mij thuis af.

Eerder vandaag maakte ik de tomaat, augurk en olijven salade voor het avondeten al. Rick grilt een  viertal garnalenburgers, ieder twee dus, en bakt bloemkool tots in de oven. Het wordt een heel smakelijk maal, al is een garnalenburger meer dan genoeg voor mij. Ik heb echt weleens dat mijn ogen groter zijn dan mijn maag.

Zo eindigt een heel sociale en actieve dag. Chris houdt ook van fietsen en had het al over een of andere rit in Virginia, die alleen heuvel af gaat. Dat is mijn soort rit! Wie weet gaan we die ook nog doen. Nu ik een lichte fiets heb zijn er allerlei mogelijkheden.
Onze logees zijn niet dol op Orion

Allemaal een fijne woensdag gewenst!

(PS: mijn blog wordt overspoeld door een spammer Febe Anouk. De afgelopen drie dagen heeft die tientallen blogs gespamd. Als dat morgen weer zo is zie ik mijn genoodzaakt tijdelijk om een captcha te vragen voor je het blog kunt lezen.)

Reny zei

Wat heerlijk dat je toch nog kon zwemmen, mooi zwembad !

Die cocktail van Chris is meer een drankje voor mij :).

The Great Smoky Montains is écht een mooi park, ongetwijfeld weet je dat wel maar het is er ook erg druk, zeker in de herfst en zeker tijdens de weekenden. Mocht je de kans hebben zou ik het park door de week bezoeken. Vooral Cades Cove is erg mooi en de kans om beren te zien is heel groot.
Het plaatsje Townsend is veel minder druk (en toeristisch) dan Gatlinburg of Pigeon Forge. Helaas heb ik geen air B&B tip voor je, we hebben in hotels gelogeerd.

Fijne woensdag.

Groetjes,
Reny

Geweldig, die foto van de katten!
Lekker dat je toch nog lekker kunt zwemmen nu, het lijkt me heelijk om een zwembad te hebben.
Wat fijn dat je weer plannen kunt maken om met Chris op pad te gaan, alleen de voorpret al.
Fijne woensdag.

Marieke zei

De Great Smokey Mountains zijn fantastisch! Wij zijn daar geweest in 2016 nadat we in Washington met jou gewandeld hebben. Via Chalet Village hadden we een huis gehuurd met een hot tub op de veranda. Het is ook mogelijk om in de GSM te fietsen. Op bepaalde dagen wordt de loop bij Cades Cove vroeg in de ochtend een aantal uren afgesloten voor auto’s en dan mag er alleen gefietst en gewandeld worden. Erg leuk om te doen. We kwamen toen diverse keren beren tegen. Het is ook leuk om met de auto The Tail of the Dragon te rijden. Dit is een hele mooie weg met veel haarspeldbochten.
Leuk vooruitzicht!
Groetjes, Marieke S

Wat een fijn vooruitzicht, je vakantie met Chris. The Smokey Mountains moeten erg mooi zijn. Ik kijk nu al uit naar je foto's er van!

Wat heerlijk om een zwembad in je tuin te hebben! Maar ja, ook veel onderhoud vrees ik.

Gezellig om plannen voor een reisje te maken. Ik zou ook nog graag eens de herfstkleuren in het noorden van de VS willen zien, het lijkt me zo prachtig. Ooit komt het ervan!

Wat zijn dat toch voor mensen die spammen? Ik kan me niet voorstellen dat als je niets te doen hebt, je dan maar zoiets gaan doen. Moet je toch een kronkel in je hoofd hebben.

BiancaMA zei

Fijn dat je een leuk alternatief hebt om te kunnen zwemmen ;-)

Wat vervelend die spammer, ik hoop dat je er snel vanaf bent.

Leuk vooruitzicht om de The Great Smoky Montains te bezoeken. Voor ons 5 jaar geleden dat we daar waren, een heel mooi park.
Ik heb 2 weken geleden een COVID test laten doen. Het viel me erg mee maar ik hoor ook andere verhalen.

Elke zei

Wat leuk dat Dineke je haar zwembad aanbood om te komen zwemmen!
Ik heb een covid test moeten doen in Maart, en eerlijk gezegd was het geen pretje, zo'n lange staaf in je neus. :-(

@Reny - Dank voor de tips!

@Anja - Inderdaad, iets leuks om naar uit te kijken.

@Marieke - Goede tip! We zullen onze fietsen meenemen.

@Petra - Eerst moeten we nog een geschikte datum vinden.

@Marion - De herfstkleuren zijn hier ook erg mooi, dus ik heb nooit zo'n behoefte gehad de drukte in New England te trotseren.

@Bianca - Het komt om de zoveel keren opdagen met een belachelijk lang verhaal.

@Anja - Ik heb in april een test laten doen en dat viel mij ook alles mee, maar hier zijn ze als je er niet per se een nodig hebt heel duur.

@Elke - Ja, ik heb die test ook gehad, viel me wel mee, maar het kost heel veel als er geen specifieke reden is om hem te krijgen.