Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, januari 14, 2021

Over donderdag

We hebben vannacht met een extra sherpa deken op ons bed geslapen. Rick zei gisteravond dat het vast te warm zou zijn voor hem, maar dat bleek niet het geval. Ik heb werkelijk heerlijk geslapen! Ik word dan ook uitgerust wakker.

Rick neemt zijn douche terwijl ik mijn ontbijt eet. Ik lees ook weer hoe gezond mijn portie nameko paddestoelen iedere ochtend voor me is. Voordat ik van deze paddestoelenboerderij begon te bestellen, had ik geen idee dat champignons en andere paddestoelen zoveel voedingswaarde hebben. 

We halen onze koffies van Starbucks en gaan dan onze respectievelijke dagelijkse wegen. Rick naar kantoor en ik aan mijn sporten. Ik heb ongeveer een uur voor ik naar personal training moet en besteed dat met op de plaats hardlopen. 

Eenmaal bij Sharon vertel ik haar dat de pilates oefeningen van maandag flink geholpen hebben. We besluiten wat lichte bovenlichaam gewichtenoefeningen te doen en daarna weer pilates. Ik vind dat fijner dan yoga, minder in allerlei verschillende bochten wringen. 

Op de terugweg rent er een prachtige vos net voor mijn auto uit. Ik ontwijk hem nog net. Eenmaal weer thuis doe ik de rest van mijn stappen in de zon voor het huis. Ik kan er zo van genieten! Tot nu toe hebben we een milde winter. Ik weet niet of ik liever ook nog wat sneeuw zou hebben of gewoon dit warmere.

Als ik op een gegeven moment naast me in de garage kijk, zie ik daar een pakket van Peters Gourmet Market, waar ik wat Nederlandse spullen heb besteld. Het staat precies naast de lege dozen voor recycling vanavond. Ik erger me eraan als bezorgers dat doen, je moet het maar net vinden. 

Het pakket bevat een bak met twee kilo scheepstouw drop! Ik ben dol op die drop en was zo blij toen een van mijn Facebook vrienden Peters aanraadde. Ik heb gelijk onze nasikruiden en koffie en thee voorraad ook aangevuld (de Pickwick thee was al opgeborgen voor de foto). 

Met dit bijna lenteachtige weer heb ik zin in een poke bowl, maar geen zin om helemaal naar The Boro te rijden. Ik laat het dus bezorgen, wat een luxe is dat toch. Voor het huis uit de wind eet ik het op. Het is altijd zo lekker en kleurrijk, iedere hap is anders. 

Daarna blijf ik buiten tot het te koel wordt. De lucht is mijn favoriete kleur blauw. Een paar buurvrouwen komen van verre een praatje maken en verder lees ik en speel woordspelletjes (okay, de waarheid is: ik ben veel te veel op Twitter, ik voel me als na 9/11 en de komende week baart me grote zorgen). 
Als het te koel wordt ga ik naar binnen en maak zeven wijnbedelsetjes. Ik vind het zo leuk om te doen, zou willen dat meer mensen bestelden. Ik ben verbaasd dat niemand geinteresseerd is in de medische bedels. De meesten willen reisbedels of bloemen. Een bestelde een strandsetje, onderstaand, en die vind ik ook zo leuk!
Tegen de tijd dat ik ze afheb is het al na vijven en tijd om ons klaar te maken voor ons wekelijkse happy hour met Chuck en Christine. Zoals altijd wordt dat heel gezellig. Zo erg dat we het een anderhalf uur happy hour maken. 

Rick en ik hebben zin in pizza en Oath heeft een bloemkoolbodem, die ik heel lekker vond de laatste keer. Ik bestel het met truffelsaus, feta en verschillende groentes. Ik heb een halve pizza en dat is genoeg en in mijn dieet qua koolhydraten. Super lekker is het en dit gaan we meer doen. 

We kijken wat sitcoms voor we naar bed gaan. Eindelijk zijn er wat nieuwe shows. Duidelijk opgenomen tijdens coronatijden, veel mondkapjes te zien. Allemaal een fijne vrijdag gewenst!
 

2 reacties:

Petr@ zei

Ik denk dat mensen liever bedels hebben die ze associƫren met leuke, gezellige dingen.

Fijn dat het zulk lekker weer is, zeker nu er zoveel dingen gaande zijn in Amerika. Nare dingen lijken beter te behappen als de zon schijnt.

Petra zei

@Petra - Ja, daar heb ik ook al aan gedacht. Ik zou echter denken dat die bedels leuk zijn om te geven aan iemand in een medisch beroep.