maandag, september 12, 2022

Dag 2 Wildwood: Over de zoo en zand en zee

Van Katja moesten wij vanochtend wat eerder opstaan. Rick gaat dus om zeven uur uit bed en ik mag van mezelf nog een half uurtje blijven liggen.

Als ik de kamer uitloop is Rick er niet. Hij is toch naar Starbucks gegaan, want toen hij opstond lag iedereen nog in diepe rust.

Heel ongewoon voor haar heeft Fiona de hele nacht doorgeslapen en werd pas om kwart over zeven wakker. Katja en Kevin zijn dat niet gewend en gingen om half zeven maar even polshoogte nemen of alles okay was.

Nog voor achten zijn we allemaal klaar om te gaan ontbijten. Dat doen we dit keer bij het Sun'z Up Cafe. Daar krijgen we een tafel buiten en kiezen van het uitgebreide en lekkere menu. Hier gaan we misschien nog eens heen deze week.

Na veel wikken en wegen kies ik uiteindelijk de "eggs florentine", twee gepocheerde eieren op een bed van spinazie met Provolone en knapperige bacon erop. Dat is een goede keuze, maar het Engelse ontbijt van Rick en Katja ziet er ook heerlijk uit. Kevin neemt een gerecht dat op het mijne lijkt.

Fiona is vrolijk en uitgerust

De zon moet vanmiddag doorkomen, maar vooralsnog is het bewolkt. We besluiten naar de Cape May Zoo te gaan. Die is gratis, maar donaties worden op prijs gesteld. Die geven wij dan ook.

Het is een erg leuke dierentuin en Fiona vindt het allemaal prachtig. Vooral de giraffen houden lang haar aandacht. Katja's en mijn favoriet is de rode panda, zo schattig! Als Fiona moe wordt lopen we terug naar de auto, maar dan hebben we het merendeel van de dieren gezien.

Tot hilariteit van iedereen wil Rick de Serengeti Cycloon meemaken

Katja en Kevin gaan direct terug naar het appartement om Fiona naar bed te brengen. Rick en ik gaan even langs het bezoekerscentrum en worden daar goed geholpen. Met een gids vol restaurant aanbevelingen en nog wat brochures vertrekken we.

Omdat Fiona slaapt halen we vandaag onze lunch. We kiezen de Dogtooth Bar & Grill en dat is goed gegokt. Rick heeft een lamsburger, Katja een avocado wrap en ik smul van een salade met o.a. garnalen, geitenkaas, spinazie en quinoa.

Het is intussen helemaal opgeklaard en na de lunch gaan Katja, Rick en ik naar het strand. Kevin blijft op Fiona passen en zal later komen.

Als we geinstalleerd zijn laat Rick de vlieger op. Een heel aardige man op het strand komt praten, want Rick heeft een speciaal ding om de vlieger op te laten.

Rond kwart voor vier komen Kevin en Fiona ook. We hebben strandspeeltjes van het appartement voor Fiona en het wordt een lekker geklieder in het zand. Fiona weet nu dat ze met een schepje zand in een emmertje kan doen en doet dat heel bekwaam.

Na een uurtje is het snacktijd, maar de meeuwen zijn interessanter. Katja en Kevin hebben 's werelds kleinste strandstoel voor Fiona. Veel gaat er niet in Fiona's mond, want ze heeft door dat de meeuwen ook graag kaas eten.

Dan ruimen we op en lopen terug naar het appartement. Iedereen doucht en kleedt zich voor het avondeten. We drinken nog even een cocktail of mocktail en gaan dan op weg naar Urie's. Ook dit restaurant ligt aan de baai met zicht op het water.

Als we er aankomen zien we dat er een grote bus is. Dat betekent 40 minuten wachttijd en ook bij The Boathouse ernaast is de rij te lang. Wie had dat gedacht op een maandag buiten het seizoen, wij zeker niet. Met Fiona kunnen we niet zo lang op een tafel wachten.

Dan zien we aan de overkant Santorini's. Online blijkt dat een Grieks restaurant te zijn. We vragen een tafel op hun dakterras, waar we ook mooi uitzicht op het water hebben. Bij veel restaurants in New Jersey moet je je eigen wijn of bier meebrengen en dat is ook hier het geval. Rick gaat rose halen bij de slijter om de hoek.

Jammer genoeg duurt het erg lang voor het eten wordt bezorgd. Fiona eet goed van de tzatziki en pita, maar dan heeft ze haar limiet bereikt. Kevin werpt zich op om Fiona terug naar het appartement te brengen. Samen met Katja eten wij onze hoofdgerechten en Katja neemt Kevins gnocchi mee voor hem.

Het was ook voor ons een heerlijke dag buiten en ik denk dat wij ook lekker zullen slapen.