donderdag, september 01, 2022

Dag 4 San Diego: Over een dag in San Diego

Het vrolijke deuntje van Ricks telefoonwekker begint al om half zeven te spelen. Ik word uit een diepe slaap wakker en ben niet blij. Maar Rick kon niet anders, want hij moet om acht uur al bij het vliegdekschip The Midway in San Diego zijn.

Rick doet zijn bagage in de auto en vertrekt dan met een Uber. Helaas voor hem vindt hij onderweg geen ontbijt en moet tot zijn lunch wachten om te eten. Ik blijf nog even liggen, maar ben toch klaarwakker en sta om kwart over zeven ook op.

Na mijn douche loop ik naar Snooze en bestel daar voor het laatst het eiwit roerei met groentes en de kipburger. Dit keer neem ik er ook een nitro brew bij, aangezien we niet naar Starbucks zijn gegaan. Hun nitro brew is nog lekkerder dan die van Starbucks.

Met een volle maag loop ik terug naar het hotel. Daar neem ik nog een foto van de Koi's, die zo mooi en groot zijn hier. Dan sleep ik mijn bagage naar beneden en doe die in de auto. Ik check uit bij de receptie en stel mijn GPS voor de laatste keer in op La Jolla Cove.

Aan het strand is het nog rustig en ik vind met gemak een parkeerplek. De zeeleeuwen komen kennelijk pas later, want ik zie er maar een paar. Er zijn echter meer dan genoeg vogels. Ik geniet nog even van het uitzicht en neem dan afscheid. Ik vind het heerlijk dat ik hier zoveel tijd heb kunnen doorbrengen.

Dan stel ik Waze in op het Guild hotel in San Diego. Daar gaan we onze laatste nacht doorbrengen. Na zo'n twintig minuten rijd ik voor bij het hotel. Ik ga inchecken, maar zoals verwacht is de kamer zo vroeg nog niet beschikbaar.

Een van de medewerkers helpt mij met de bagage en die zullen zij bewaren tot we de kamer inkunnen. Het parkeren is in een garage om de hoek en ik moet zeven verdiepingen omhoog voor ik een open plek vind. Eenmaal weer buiten neem ik een foto van het adres waar ik naar buiten stap, want dat is niet dichtbij de ingang van de garage.

Vandaag wil ik mijn voet(en) echt zoveel mogelijk ontzien. Ik heb vanochtend een afspraak gemaakt met mijn podoloog en ik kan gelukkig woensdagochtend terecht. Hier kan ik niet mee doorlopen.

Toch doe ik dat wel nog een beetje, want ik wil de Old Town Trolley rondleiding doen. De dichtstbijzijnde stop ligt onderaan de heuvel aan het water. Ik koop een kaartje en ben van plan de hele route te doen. Die duurt ongeveer twee uur.

Old Town Trolley is ook in Washington en andere steden in het land. Het is mijn favoriete hop on hop off rondleiding, want de chauffeurs zijn tegelijkertijd de gids en meestal zijn het mensen, die heel veel van hun stad afweten.

Zo ook onze gids vandaag, Howie. Hij houdt ons bezig met allerlei feiten, anecdotes, grapjes en wijst zijn favoriete restaurants aan. Via het Convention Center en Gaslamp Quarter rijden we over een lange brug naar Coronado.

Daar zien we het befaamde hotel Del Coronado en het leuke plaatsje op het "eiland". Ook het strand mag er wezen. Volgens Howie is het het negende beste strand in de VS.

Er is geen andere weg terug dan over de brug en ik denk dat ik intussen wel een "bad hair day" heb met alle wind! De uitzichten op de skyline van San Diego zijn prachtig en ik ben blij dat ik deze toer heb geboekt. Zo zie ik toch nog veel van de stad.

De volgende stop is Balboa Park. Dat hebben we drie jaar geleden uitgebreid bezocht, dus ik vind het niet jammer dat ik geen puf heb om uit te stappen. De meeste anderen doen dat wel en ik blijf vrijwel alleen over.

We komen vervolgens door Little Italy dat er ook gezellig uitziet en uiteindelijk stoppen we in het oudste gedeelte van de stad. Bij de Old Town Market verkondigt Howie dat zijn rondleiding erop zit en de volgende bus over twintig minuten zal komen.

Dat vind ik te lang om op mijn voeten te staan. Ik kijk even rond in de leuke Old Town Market en roep intussen een Uber. Die brengt me veel sneller dan de trolley naar Vistal waar ik wil gaan lunchen. Dat restaurant heeft mooi uitzicht op de haven.

Gelukkig is er nog een tafeltje langs de kant met een mooi uitzicht open. Als lunch bestel ik het charcuterie plankje en dat is perfect met drie soorten kaas, salami en verschillende bessen. Rick eet nog lunch met zijn collega's en daarna is hij vrij.

Intussen heeft het hotel gebeld dat onze kamer klaar is. Dit is een interessant hotel, want het gebouw was vroeger een YMCA. Wij krijgen een van hun bijzondere kamers met heel hoog plafond en een enorm raam. De inrichting is strak en modern.

De bagage wordt naar de kamer gebracht en ik pak wat uit. Dan hoor ik een klop op de deur en daar is Rick. We ontspannen ons een uurtje, want we zijn allebei moe. Maar er is een stad om van te genieten, dus tegen half vier gaan we weer op pad.

We nemen een Uber naar het Gaslamp Quarter. Daar gaan we eerst wat drinken bij Barleymash. Mijn Aperol Spritz is lekker en licht en Rick heeft een tropische cocktail. Daarna gaan we langs Fifth Avenue wandelen en een restaurant voor het avondeten uitzoeken.

Hele blokken zijn afgezet voor het verkeer zodat er terrasjes op de straat gezet kunnen worden. Vrijwel ieder restaurant heeft er een. Het ziet er allemaal erg gezellig uit. We maken foto's en na een uurtje gaan we op het terras van een Ierse pub zitten. Rick neemt nog een biertje en ach waarom niet, ik nog een Aperol Spritz.

Intussen hebben we ons restaurant voor vanavond uitgekozen. Het wordt Lionfish en dat blijkt een voortreffelijke keuze. Ze hebben een heel lekker happy hour met oesters en wat kleine visgerechtjes waarvan we beiden bestellen.

Daarna nemen we allebei sushi rollen van het hoofdmenu. Onderstaande is de lekkerste, die ik ooit heb gegeten en dat zegt wat. Al met al is het een perfecte afsluiting van ons San Diego avontuur deze week.

We Uberen terug naar het hotel en daar hebben we $25 te besteden aan de bar. Voor mij wordt dat een heerlijk glas rose en Rick kiest nog een cocktail. Daarna gaan we in ruststand in de hotelkamer. Morgen is de koek weer op en vliegen we terug naar huis.