Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, september 27, 2022

Over van alles en nog wat

Welkom bij mijn zesduizendste blog! Toen ik op 1 september 2003 met dit blog begon had ik geen idee dat ik het zo lang vol zou gaan houden. We gebruiken het zelf ook als naslag werk en vinden het jammer als iets "pre-blog" plaatsvond. Ik vind het nog steeds leuk om te doen, dus ga voorlopig wel door. 

Na heel veel bizarre dromen sta ik om half acht op. Ik heb Rick niet op horen staan, maar hij is beneden en de koffie staat klaar. Ik maak mijn gewoonlijke ontbijt en geniet daarvan terwijl Rick doucht. 

Even later gaan we naar Starbucks. Als we onze koffies hebben rijden we wat om om een nieuwe Pokemon te vangen. Alleen is die voor geen van ons beiden nieuw. Gek, maar ach, zo zien we een ander deel van Vienna. 

Thuis gaat Rick aan het werk en ik doe een uur op mijn mini elliptische machine. Dan ga ik naar boven om in te pakken. Het is altijd moeilijk kiezen wat meemoet. Het weer ziet er niet zo goed uit, dus ik verzeker me ervan dat ik genoeg warme dingen in mijn tas doe.

Er gaat ook een extra set kleding in mijn handbagage voor het geval er iets met mijn koffer gebeurt. Hopelijk niet, maar je weet nooit. Het is gek te bedenken dat het alweer zeven jaar geleden is dat ik in Nederland was. Het is werkelijk buitenland voor mij.

Voor mijn lunch maak ik weer een tomaatsalade met het bloemkoolbrood belegd met gerookte zalm. Dinsdag is virtuele lunch met Judith dag en al kletsend met haar smul ik weer van mijn "rode" lunch, zoals ik hem noem. 


De anderhalf uur gaan heel snel voorbij en als ik afscheid van Judith heb genomen ga ik mijn laatste boodschappenlijstje afwerken. Bij Walgreens neem ik een reisflesje mondspoeling mee. Dan koop ik wat cadeautjes voor in Nederland bij Norm's Beer & Wine.

Als laatste ga ik langs FedEx en stuur daar Saskia's geboortecertificaat op. Een geboortecertificaat is hier vaak net zo belangrijk als een paspoort en Saskia heeft het nodig om eindelijk haar Massachusetts rijbewijs aan te vragen. 

De rest van de middag praat ik bij met Christine. Ik zit in de zon voor het huis en zie dat de bijen (en vliegen, zoals op de foto) onze asters gevonden hebben. Dat wilde Rick zo graag, dus ik roep hem nadat mijn gesprek met Christine voorbij is naar buiten om het te zien. 

Rick moet tot half vijf werken en dan gaan we naar Safeway. Daar heeft Rick een aantal dingen nodig. Als we die gekocht hebben bedenken we dat we net zo goed nu kunnen gaan eten.

De keuze valt op Lezzet, een heel goed nieuw Turks restaurant. Rick probeert een van hun anijs aperitifs en ik houd het op een Franse rose. We delen de met feta gevulde "sigaren" en de mixed grill met bulgur. Het is allemaal super lekker!

En zo is deze dag ook alweer voorbij! Morgenochtend ga ik al op pad, want ik vlieg via Chicago en heb daar een lange stop. Ik vind dat niet zo erg met alle vertragingen tegenwoordig. Als ik op tijd ben ga ik wel in een lounge zitten. 

18 reacties:

Anoniem zei

Dikke proficiat met jouw 6000ste blog en bedankt daarvoor.
Jij bent de enigste van de paar blogs die ik tot nog toe gevolgd heb die het zolang volhoudt.
Doe zo voort want ik lees jouw verhalen zo graag.
Goede reis naar jouw thuisland morgen.

Groeten van Hilde uit B.

Reny zei

Proficiat met jouw 6000ste blog, wow wat een mijlpaal !
Ik lees ze bijna iedere dag maar mis er ook wel eens een paar. Knap hoor, om het zolang vol te houden.

Ik vind het zo leuk om te lezen dat jullie iedere dag koffie halen waarna Rick pas aan het werk gaat en kan me niet herinneren of jullie dat vΓ³Γ³r Corona ook al deden?
Onze routine is sinds Corona namelijk verandert. "Vroeger" dronken we alleen in het weekend 's ochtends koffie in bed tijdens het checken van onze mail en het bekijken van het ochtendnieuws. Sinds Corona doen we dat dagelijks, heerlijk begin van de dag.

Goede reis naar Nederland en uiteraard heel veel plezier.

Groetjes uit Frankrijk,

Anoniem zei

Hartelijk gefeliciteerd met je 6000 ste blog. Ik lees regelmatig jou blog.

Slim om een set extra kleding in je handbagage te doen. Je weet nooit wat er onvoorzien kan gebeuren. Je kan dit ook doen op de terugreis. Ik heb ervaring mee dat er iets gebeurd op de terugreis en dat je de ruim bagage niet terug kreeg. Gelukkig had ik een reserve set kleding in de handbagage.Ik ga ervan uit dat de reis goed gaat.

Prettige reis en veel plezier in Nederland.

Groetjes,
Susan

Sonja zei

Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Knap dat je het zolang trouw bijhoudt. Ik ben een trouwe lezer geworden die het inkijkje in je Amerikaanse leven waardeert. Nogmaals goede reis, het is hier nu koud en nat helaas.

Anoniem zei

Je 6000ste blog, geweldig. Gefeliciteerd met deze mijlpaal.
Vind het nog steeds heel leuk dit te volgen.
Een extra set kleding in je handbagage doen is nooit verkeerd.Weet ik uit ervaring.
Ik wens je een goeie reis en geniet van je verblijf in een wel heel herfstig Nederland.
Groetjes Wil

Petr@ zei

Zo bijzonder dat we al zolang een kijkje krijgen in jouw leven!

Goede reis naar Nederland.

Anoniem zei

Wow zeg,je 6000e Blog,onvoorstelbaar zovele blogs die je al schreef...
Je schrijft het allemaal zo realistisch,
dat ik in je schrijven meeloop in je leven...
Lees het iedere dag en wil geen dagje missen,ook al reageer ik niet iedere dag!
Wens je een goede reis naar Nederland toe en hoop
dat je een aangenaam verblijf hier hebt,ondanks het herfstige weer.
Zie wel wat je hier allemaal op je programma hebt staan...

groetjes Joke

Anoniem zei

Gefeliciteerd, je 6000e blog al! Knap dat je het zo lang volhoudt.
Ik ben ook een trouwe lezeres van je blogs, en ik vind het erg leuk om je hier te volgen.
Ik wil je alvast een goede reis toewensen en een fijne tijd in het koude en natte Nederland.
En fijn dat het met je oog zo goed gaat!
Groetjes
Carla

Anoniem zei

Proficiat met het lange bloggen. Ik volg je ook al een hele tijd vanuit Belgie. Neem vooral regenkleding mee. Zijn momenteel in Zwolle voor een peer dagen en de pijpestelen houden niet op. Veel plezier in elk geval.

Anja zei

Gefeliciteerd met je 6000e blog!
Goede reis naar Nederland, veel plezier!

Anja L. zei

Gefeliciteerd met je 6000ste blog. Het is een van de eerste dingen die ik lees ‘s ochtends.
Goede reis vandaag en ik hoop dat alles voorspoedig verloopt.

Tineke zei

Gefeliciteerd met je blog jubileum. Ik volg je graag , sinds mijn dochter en gezin bij Washington woonde en kan zo het leven in de VS volgen.
Goede reis toegewenst en een fijn verblijf in Nederland. Ik ben benieuwd of je hier een beetje kunt eten zoals je gewend bent.

Marion2 zei

Gefeliciteerd met je 6000e blog! Geweldig dat je het al zolang volhoudt en
ik kijk uit naar de vele die hopelijk zullen volgen!

Het weer is uitgerekend nu ronduit slecht. Ik duim voor je dat je toch zonnige
periodes treft!

Een heel goede reis!

Petra zei

@Reny - dat koffie halen is inderdaad tijdens de pandemie begonnen. Inderdaad een heel fijn begin van de dag.

Petra zei

@Susan - Ja, ik ga het voor de terugreis ook doen

Petra zei

@Allemaal - Bedankt voor de leuke reacties!

Anoniem zei

Adriaan

Anoniem zei

Nog van harte gefeliciteerd met je 6000-ste vlog. Leuk te lezen en ga zo door!!πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸΌπŸ˜€