zondag, november 12, 2023

Over een gezellig weekend met mijn broer

Zaterdag

Als ik wakker word ruik ik koffie. Dat betekent dat broerlief al beneden is. Rick ligt nog te slapen, maar ik sta op. Natuurlijk wordt Orion daar ook wakker van en van zijn rinkelende penningen Rick ook. We drinken op ons gemak koffie en in Ricks geval thee.

Dan gaan we op pad. Eerst halen we ontbijt van Starbucks en dan onze wekelijkse boodschappen van Giant. Het lege glas gaat vervolgens in de paarse glasbak.

Onze laatste stop in Vienna is Greenheart. Daar hebben de glazen flessen plaatsgemaakt voor plastic flessen. Die laatsten kunnen gerecycled worden.

Dan rijden we naar Fairfax voor een bezoek aan Trader Joe's. Ik koop er weer groentes voor de lunch en nog een aantal andere dingen. Hoe langer ik er rondloop hoe meer lekkere dingen ik vind. Mijn broer koopt o.a. de adventskalender voor honden. Er zijn er nog meer dan genoeg dus ik wacht nog even.

Bij de ernaast gelegen Total Wine & More gaat BJ kijken of hij een specifieke zuid Italiaanse wijn kan vinden. Die hebben ze niet, maar hij neemt een andere mee uit hetzelfde gebied. Dan is het tijd om naar huis te gaan.

Nadat we ons allemaal opgefrist hebben gaan we naar het westen om een voor ons nieuwe wijngaard te bezoeken. Dat wordt Fleetwood Farm in Aldie. Het huis stamt uit 1745 en ligt prachtig. We bestellen een charcuterie en kaas plankje en BJ en ik een glas wijn, Rick houdt het bij water. Het is warm genoeg om buiten in de zon te zitten met uitzicht op de wijnranken.

Als onze wijn op is hebben we zin om een tweede wijngaard vlakbij te gaan bezoeken. Ook deze is nieuw voor ons en hier is het huis uit 1760. The Old Farm wijngaard heeft het proeflokaal in een oude schuur. Ook hier nemen BJ en ik een wijntje en Rick een hete chocolade.

We genieten er weer buiten in de zon van. Allebei deze wijngaarden zijn nieuw en leuk. Ik vond de rose bij The Old Farm lekkerder, maar we zullen beiden wel vaker gaan bezoeken. Virginia telt meer dan 300 wijngaarden en nieuwe ontdekken is altijd leuk.

Een bezoek aan het platteland van Virginia voelt altijd als een mini vakantie. Terug in het stedelijk gebied gaan we naar Bath & Body Works.

Daar zijn de kaarsen twee halen een betalen. We slaan goed in, want het is weer kaarsenseizoen. Verder nemen we wat handsanitizers en zeep mee. Ook BJ koopt kaarsen voor cadeautjes.

Thuis gaan we voor de zon ondergaat een uurtje bubbelen in de hot tub. Het is de perfecte (in)activiteit na onze excursie. BJ heeft een muts op, maar het is helemaal niet koud. Hij waant zich nog in Canada.

Voor het avondeten hebben we gereserveerd bij Southeast Impression. Daar worden we als VIPs begroet. Jenny zelf is onze serveerster en alweer is het eten voortreffelijk. We proberen de zalm ceviche, die heerlijk is, maar wel heel erg pittig.

Verder delen we biefstuk sate en hebben ieder een pasteitje met kip, ook beiden zeer smakelijk. Ik bestel weer de Singapore Noodles, want daar zit zoveel lekkers in.

Volgende keer neem ik de mie goreng, die BJ heeft. Hij vindt het zo lekker dat hij het hele bord leeg eet. Rick is ook zeer te spreken over de ananas gevuld met rijst.

We eindigen de dag met het kijken van de film Haunting in Venice. Wat een leuke film is dat. We hebben volop genoten van deze dag met mijn twee mannen!

Zondag

Ook vandaag is BJ vroeger uit de veren dan wij. Rick en ik hebben gisteravond de extra deken op ons bed gelegd en daardoor heerlijk geslapen. Ik vind het uitzicht op de oranje bomen voor het huis altijd zo mooi als we uit onze slaapkamer komen.

De keuze voor het ontbijt valt weer op Starbucks. Dit keer neem ik de boerenkool en champignons egg bites. We rijden door naar H Mart waar ik extra paddenstoelen koop, zodat BJ morgen mijn ontbijt ook kan eten. Hij houdt daarvan.

Bij de Mosaic markt valt het me op dat de groente boerderijen ook heel wat herfstgewassen hebben. Dat zijn vooral kool en boerenkool en knollen.

Wij nemen twee korstloze quiches mee van Savagely Good en praten even met Peggy. Verder koop ik bij King Mushroom  maitake en kastanje paddenstoelen.

Thuis gaan de heren hun ding doen en ik doe twintig minuten cardio. Dan doe ik mijn onderlichaam krachttraining, die ik gewoonlijk op maandagochtend doe. Morgenochtend heeft mijn broer mij nodig om naar een afspraak gebracht te worden en daarna naar het vliegveld.

Als ik klaar ben met mijn sporten neem ik mijn douche en dan zijn we allemaal klaar voor ons middag avontuur. Als eerste gaan we bij Spice 6 lunchen.

Dit is een Indiaas restaurant waar je je eigen bowl kunt samenstellen. Die van mij is spinazie en paneerkaas in tomatensaus, erg lekker.

Na het eten rijden we naar Huntley Meadows park. Dit moeras is altijd weer interessant om te bezoeken. Het lijkt droger dan gewoonlijk, waarschijnlijk omdat we regen nodig hebben. Dit park is in ieder seizoen mooi. Gedurende onze wandeling zien we een prachtige roodgeschouderde havik en een wilde kalkoen.

Terug in Vienna gaan we naar The Caboose brouwerij. De mannen hebben zin in een biertje en ik neem een glaasje Cava. We kunnen heerlijk buiten zitten onder de verwarming. We hebben enorm geluk met het weer dit weekend!

Thuis ontspannen we een uurtje en dan is het tijd om naar The Melting Pot te gaan. BJ heeft nog nooit bij dit fondue restaurant gegeten en het is altijd weer een gezellig en lekker maal. Ook dit keer is dat het geval.

We beginnen met een traditionele kaasfondue. Ik bestel extra groente om erin te dippen en de mannen eten het brood. Dan komt er een salade, caprese, gelukkig maar klein.

We hebben de coq au vin bouillon om ons vlees en vis in te koken. Het is allemaal even lekker. Ik heb zalm, garnalen en filet mignon, de mannen vooral vlees.

Fondueen is gewoon altijd zo gezellig. We nemen de tijd en smullen van alles, de sausjes zijn ook erg lekker. Behalve vlees en vis zijn er ook groentes en aardappelen. BJ is de enige, die die laatste eet.

Als toetje van het prix fixe menu krijgen we een chocolade fondue. Wij kiezen de yin & yang, witte en pure chocolade samen.

Om het toch zoveel mogelijk koolhydraatarm te houden vraag ik een bakje met aardbeien en de mannen brownies en Belgische wafels om erin te dopen. We krijgen het allemaal niet op.

Het is al na negenen als we weer thuis zijn. We hebben ontzettend genoten van dit weekend met BJ! Morgenochtend doen we nog wat dingen samen en dan vliegt hij terug naar Canada. De volgende keer dat we hem zien zal in Canada zijn zodra Rick zijn paspoort terugheeft.

Allemaal een heel fijne week gewenst!

Verkopen ze de spruitjes aan de stronk?
Wat heerlijk om zo’n middag door te brengen bij de wijngaarden en wat een geluk met het weer. Hier gaat het straks weer plenzen en waaien.
Fijn om zo’n leuk weekend met je broer te kunnen hebben.
Fijne maandag.

Wat een heerlijk weekend samen met je broer en fijn dat het weer goed meewerkte.
Hier was het ook lekker weer. Zaterdag zijn we met het pontje de IJssel overgestoken en hebben we lekker geluncht in Bronckhorst. Zondag heerlijk gewandeld op de Loenermark.
Vandaag is het weer helaas omgeslagen en is het nat en somber.

Wat een topweekend, jullie hebben er echt alles uitgehaald. De natuur in de omgeving is echt prachtig en de herfstkleuren
doen het er extra mooi uitzien.

Jullie hadden echt een heerlijk weekend! Leuk om die wijngaarden te bezoeken!
En jullie hadden er nog mooi weer bij ook!
Gezellig altijd he, fondueen!
Ik was afgelopen zaterdag een dagje naar onze dochter in limburg en heb gezellig op mijn kleinzoon gepast. Hij is nu net 2, wat een leuke leeftijd is dat !
Carla

Wat een heerlijk en gezellig weekend hebben jullie gehad. Altijd leuk om wijngaarden te bezoeken en nog steeds met mooi weer.
Ik ben inmiddels in. LAS VEGAS aangekomen. En voor de allereerste keer ,op beide airports,gebruik gemaakt van de rolstoelservice. Wat een geweldige service .Op Schiphol tot aan het vliegtuig gebracht en bij aankomst op Las Vegas stond er ook een klaar.Super handig als je niet meer zo mobiel bent.
En nu gaat het grote genieten beginnen
Fijne week.
Wil

@Anja - Ja, die spruitjes zitten aan de stronk. Niet zeker wat daar het voordeel van is.

@Petra - Klinkt ook als een heel fijn weekend.

@Marion - Inderdaad, vandaag gewoon moe van het weekend, ha ha.

@Carla - Ik vind het ook een heel leuke leeftijd.

@Wil - Ik heb vorig jaar vanwege mijn voet rolstoelservice aangevraagd en inderdaad, dat is perfect geregeld. Veel plezier met Cathy!