Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, november 28, 2023

Over een "windsdag"

De wind loeit om het huis en het vriest als we rond zeven uur opstaan. Ik heb meteen de neiging terug in bed te kruipen, maar met een mok koffie en mijn warme ontbijt voel ik me al snel behaaglijk. 

We zijn terug in onze door-de-weekse routine. Na het ontbijt gaat Rick douchen en ik trap als een razende op de mini elliptische machine. Tegen de tijd dat Rick klaar is om naar Starbucks te gaan heb ik meer dan de helft van mijn cardio erop zitten. 

Rick haalt eerst even zijn kleding van de stomerij en dan rijden we door de lege drive thru van Starbucks. Dat gebeurt niet vaak, meestal staat er een rij. Onze koffies zijn dan ook al klaar en we kunnen meteen doorrijden. 

Thuis maakt Rick zijn lunch en vertrekt naar kantoor. Ik maak mijn vijfenveertig minuten vol op de mini elliptische machine en rijd dan naar Sharons huis. Zij heeft allerlei nieuwe bovenlichaam- en buikspieroefeningen voor me. Na afloop voel ik die spieren goed!

Op weg naar huis bewonder ik de kerstversieringen, die er overdag ook leuk uitzien. Dit keer heeft Hornsby wel een functie, namelijk Hornsby, the Red Nosed Pig. Ik ben geen fan van opblaasfiguren, maar als mensen ze hebben vind ik het wel zo leuk als ze overdag ook opgeblazen zijn, in plaats van een zielig hoopje op het gras. 


Het weer leent zich niet tot veel buiten zijn. Ik besteed een paar uur aan Duolingo en maak dan lunch. Die bestaat vandaag uit mini komkommertjes, een sneetje bloemkoolbrood met zalmsalade en een zalm "hot dog". Die laatste vind ik ontzettend lekker en is gezonder dan een gewone hot dog. 

Om half een belt Judith voor onze wekelijkse video call. Terwijl ik praat is Orion ontzettend vervelend. Het is werkelijk net een peuter! Judith brengt me op een idee en ik haal de snuffelmat tevoorschijn. Super vindt Orion die en ik heb de rest van de middag geen hond meer aan hem. 




Eigenlijk zou ik nog dit moeten en dat moeten, maar ik kan me er niet toe zetten de kou buiten te trotseren. Ik geef me eraan over en ga in de voorkamer lezen. Daarbij drink ik een mok met hete gember en kurkuma bottenbouillon. Soms kan ik enorm van zo'n rustige middag genieten. 

Rick komt thuis en we hebben beiden zin in het Thaise eten dat we eigenlijk gisteravond wilden hebben, maar toen was het restaurant gesloten. We bestellen dus van Thaisons en dat is zoals gewoonlijk weer heerlijk.

Nu is het tijd voor Hallmark films. Ik heb tijdens een weekend een aantal nieuwe voor dit jaar opgenomen. Ik ben benieuwd wat voor heel nieuwe verhaallijnen er te zien zullen zijn (grapje!). 

4 reacties:

Petr@ zei

Soms heb je van die dagen dat je de deur niet uit wil. Ook wel eens lekker.
Hier heeft het gesneeuwd gisteravond maar vanochtend is het meeste alweer weg (gelukkig).
Ik dacht al: nieuwe verhaallijnen? Maar toen las ik grapje. Desondanks leuk om af en toe zo'n kerstfilm te kijken.

Anja L. zei

Brrr, kou en wind, die combinatie is niet fijn. Gelukkig stond hier gisteren bijna geen wind dus ik heb heerlijk kunnen fietsen.
Het beetje sneeuw dat gisterenavond en vannacht is gevallen is alweer weg hier. Misschien valt er nog wat uit de buien die vandaag komen maar ik hoop het niet.
Ha, ha, nieuwe verhaallijnen. Maar ik vind het lekker om af en toe zo’n kerstfilm te kijken.
Fijne woensdag.

Anoniem zei

Heerlijk toch, een middagje lekker warm thuis.
Leuk he zo’n snuffelmat…ik heb er ook een voor mijn hond en net als Orion is ze er een tijdje zoet mee.
Ik was gisteren een dagje naar Dusseldorf, kerstshoppen met mijn oudste zoon. We doen dat ieder jaar en is inmiddels een traditie geworden.
Helaas op de terugweg ging het heel hard sneeuwen, dus moesten we heel rustig aan doen. Vanmorgen was alle sneeuw alweer weg…
Groetjes
Carla

Petra zei

@Petra - Ja, ze zijn perfect voor 's avonds als je niet meer na wil denken.

@Anja - Wel leuk wat sneeuw, hier is het alleen maar koud.

@Carla - Kerst in Duitsland is zo leuk, ik wil graag weer eens gaan gedurende de Weihnachtsmarkten.