Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, november 30, 2023

Over vogelvoer

Het lukt me zowaar om tien over zeven op te staan. Natuurlijk is Rick me al voorgegaan en staat de koffie klaar. Na mijn ontbijt en een beetje cardio is Rick klaar om naar Starbucks te gaan. We gaan naar het Pan Am Center en daarna zet Rick mij met mijn koffie thuis af. Hij gaat ook vandaag naar kantoor.

Na het gros van mijn cardio gedaan te hebben rijd ik om tien over negen naar Sharons huis. Daar wacht ik vijf minuten, maar het lijkt erop dat Sharon al een andere klant heeft. Ik sms haar en mijn sessie is om kwart voor tien vandaag. Dat had Sharon me niet laten weten en ze verontschuldigt zich enorm.

Niet getreurd, ik maak even een foto van het huis met de grote kerstballen en ga dan even terug naar huis. Daar maak ik mijn cardio af op de Scoop. Zo hoef ik na personal training niets meer te doen qua sporten. 

Het halve uur bovenlichaam- en buikspieren krachttraining is pittig. Ik heb het gevoel sterker te worden, nu ik me twee keer per week alleen op bovenlichaam concentreer en twee a drie keer per week aan onderlichaam gewichtenroutines. 

Na afloop maak ik een kleine omweg naar huis. Ik wil kijken of het candy cane huis al versierd is en dat is het. Dit is altijd weer zo leuk om te zien! 


De rest van de ochtend doe ik Duolingo lessen. Dan maak ik mijn lunch van Perzische komkommertjes met dille augurk specerijen van Trader Joe's. Daar heb ik een paar zalm hot dogs bij. Het is een vreemde maaltijd, maar hij smaakt me goed.

Nu de bladeren van de bomen zijn is het tijd om aan vogelvoer te gaan denken. Mijn vogelvoeders waren allebei stuk, dus ik moet nieuwe kopen. Ik ga naar het Wild Bird Center in Oakton om te kijken wat ze daar hebben. Ik vind er een cilindervormige voeder.

De eigenaar van de winkel vraagt voor welke vogels ik voer wil kopen. Ik vertel hem over mijn eekhoorn probleem. Hij heeft daar de perfecte oplossing voor: zaad gedompeld in Cajun kruiden, die eekhoorns helemaal niet lekker vinden. Hij gebruikt het al jaren. Ik ben heel benieuwd!

Op weg naar huis kan ik het niet laten DePaul's Urban Farm een bezoekje te brengen. Ze hebben zoveel leuke spulletjes en zoals altijd heel fotogeniek opgesteld. Ik kijk eens naar wat hun kerstbomen kosten en eentje, die ongeveer net zo hoog maar lang niet zo gevuld is als de onze kost bijna $200 (de onze was $120, duur genoeg)!






Omdat ik nog vogelvoer van vorig seizoen in de kast heb liggen vul ik de voeder daarmee. Verder zet ik een blok eekhoornvoer op het daarvoor bedoelde plankje. Eens kijken wie het eten het eerst ontdekt, dat is ieder jaar weer een verrassing.

Rick heeft vandaag een happy hour met zijn werkteam. Dat team woont over het hele land verspreid en het is dus vrij bijzonder als ze allemaal bij elkaar zijn. Rick mist daardoor een half uur van het happy hour met Christine en Chuck. 

Gelukkig hebben wij ook genoeg gesprekstof zonder hem. Het is iedere week weer zo gezellig! Net als meestal wordt het uur langer en nemen we pas tegen zevenen afscheid. Christine merkt ook op dat dit een positief overblijfsel van de coronatijd is. 

We bedenken wat we willen eten en voor mij wordt dat Chinees van Lotus Garden. Rick heeft liever Grieks van Plaka Grill. Hierdoor vind ik het zo fijn dat we ieder onze eigen smaak kunnen kiezen, anders zou ik nooit Chinees eten als het aan Rick lag.

Gisteravond keken we naar een heel leuke Hallmark kerstfilm: Santa Summit. Die week eens af van het gewoonlijke patroon. Vanavond is er een met tijdreizen aan de beurt, ik ben benieuwd. 

6 reacties:

Petr@ zei

Fijn dat je merkt dat de krachttraining zijn vruchten afwerpt. Het schijnt ook echt goed te zijn als je ouder wordt (anders natuurlijk ook) omdat het stijfheid tegengaat.

Grappig als je bedenkt dat zonder covid je waarschijnlijk nooit op het idee van een online happy hour was gekomen. Heeft het toch nog iets goeds gebracht.

Prachtig weer, de voor Kerst versierde huizen.

Anja L. zei

Nu ik nog geen werk heb merk ik dat ik eigenlijk altijd wakker ben om half acht. Dan ga ik nog lekker even liggen lezen voor ik opsta.
Ik ben benieuwd of het vogelvoer met de Cajun kruiden helpt. Ik heb ook twee vogelhuisjes in de tuin waar ik de vogels voer. Ik vind het zo’n leuk gezicht.
Ik ben benieuwd of die Hallmark film hier ook wordt uitgezonden.
Vandaag beloofd een mooie maar koude dag te worden.
Fijne vrijdag.

Anoniem zei

Wat zijn die kerstbomen bij jullie duur zeg...
Hier koop je een Nordmann kerstboom van 1.80m hoog
nog voor onder de 20 euro,die zijn naalden niet laat vallen.
Beste is ook in de kerstboom standaard...
zorgen dat daar altijd water in zit.

Wat vogeltjes ook graag eten is havermout en niet duur 1pond 0.79ct
Zelf voer ik dat ook en ook gewoon vogelvoer...
Leuk om te zien,welke vogeltjes er allemaal op af komen!

Alvast een fijn weekend!
groetjes Joke

Marion2 zei

Wat is het candy cane huis toch prachtig versierd! Het kan zo als decor dienen in een film. Wat een goede smaak
en creativiteit bezitten deze mensen.

Wat zijn de kerstbomen duur bij jullie. Maar echt goed te vergelijken is het niet, want dit is een ander soort en
ik vind hem ook veel mooier.

Ik kijk ook zo graag naar die kerstfilms. Ze zijn hier elke avond op RTL8. Of ze van Hallmark zijn, weet ik niet
maar het zou heel goed kunnen.

Anoniem zei

Het huis met die candybar canes is toch mijn favoriet. Een kerstboom onder de 20 euro heb ik nog nooit gezien bij ons Was geregeld 35 euro kwijt voor een van 1.80 hoog.
Cathy heeft al jaren kunstbomen en dat bevalt prima. En gedoe met naalden want de Nordmann spar ,die geen naald laat vallen, hebben ze niet in Las Vegas.Tenzij je er een kapitaal voor uitgeeft.
Toen ik,vanwege corona ,niet naar de States kon,had ik 2 dwerg coniferen van 60 ,70 cm
hoog en dat stond ook heel gezellig,Helaas heb ik nog geen Kerstfilm gezien.Lastig met 3 mensen die ieder een andere smaak hebben.Wel geregeld kerstmuziek aan en dat vindt schoonzoon ook al niks.Maar overdag is hij toch aan het werk en dan kan ik hier wel naar luisteren.
Groetjes
Wil.

Petra zei

@Petra - Ik merk dat ik door het stretchen ook soepeler word. Die apps zijn zo fijn.

@Anja - Iemand vertelde me dat hij de film via Prime kon zien, maar ik weet niet of je dat hebt.

@Joke - Deze laat zijn naalden ook niet vallen. Ze zijn zeker duur in vergelijking. Maar andere dingen zijn weer een stuk goedkoper hier, zoals kleding en schoenen.

@Marion - Hallmark is "de" kerstfilms producent hier, maar er zullen ook wel andere zijn.

@Wil - Jammer dat je schoonzoon niet van kerstfilms houdt. Misschien kun je die ook overdag kijken?