Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, december 29, 2023

Over afscheid van Saskia, altijd weer moeilijk

Rick en ik worden tegelijkertijd om klokslag acht uur wakker. Volgens mijn Fitbit heb ik maar liefst een 93 slaap score! Dat is het hoogste ooit. Ik denk nog steeds dat het de lavendelolie is, die heb ik gisteravond ruim opgesmeerd. 

Saskia ligt nog in diepe rust. We maken ons ontbijt en dan gaat Rick erop uit om benzine te tanken voor Saskia's auto. Hij haalt daar ook meteen de Starbucks koffies op. 

Intussen doe ik mijn cardio en dat is alles wat ik vandaag ga doen qua sporten. Ik heb mezelf vrij gegeven van gewichten tot Rick woensdag weer aan het werk gaat. De laatste "stappen" trap ik op de Scoop, want ik heb weer last van mijn heupen. 

Rick brengt Saskia's soja latte naar boven en dan is het tijd om haar te helpen met inpakken. De Kia wordt helemaal volgestouwd. Er is nog net plaats voor Saskia en Pig! Rond half elf geven we Sas veel knuffels en zwaaien haar uit. 

Dat afscheid went nooit. Ik heb tranen in mijn ogen en ik weet dat Rick zich ook emotioneel voelt. Hij grapt dat we de kinderen misschien een beetje teveel hebben aangemoedigd de wijde wereld in te gaan. Maar we zijn trots op ons drietal, die allemaal vrijwel meteen na hun opleidingen op eigen benen zijn gaan staan. 


Rick en ik frissen ons op en vertrekken dan naar Wegmans. Hier doen we onze inkopen voor het Oud en Nieuw middernacht buffet. 

Er zullen ongeveer twintig gasten komen en natuurlijk kopen we waarschijnlijk teveel uit angst niet genoeg te hebben. Geeft niet, we eten er meestal nog een paar dagen van. 

Wegmans heeft een vijftal dingen van ons lijstje niet. Die gaan we bij de Giant in Vienna zoeken en daar vinden we ze allemaal. 

Saskia vroeg of we een drietal pakketjes van haar terug wilden sturen en we stoppen even bij FedEx om dat pakje weg te brengen, de andere twee komen morgen of volgende week wel. 

Thuis help ik Rick de boodschappen weg te leggen en dan rijd ik naar Pro Nails 3. Daar heb ik een afspraak met Phuong. Die maakt eerst mijn teennagels weer keurig, want met Oud en Nieuw wil ik waarschijnlijk sandalen dragen.

Daarna verft Phuong mijn nagels goud en zwart. Thuis plak ik de goud en witte feestelijke stickers op de zwarte nagels. Rick vindt het vreemd dat ze zwart zijn, maar een lichtere kleur werkt niet heb ik vorig jaar ervaren. Ik ben er zeer tevreden mee. 


Bij de nagelsalon las ik verder in mijn boek en ben op het punt dat ik de ontknoping wil lezen. Dat duurt nog meer dan een uur dus ik ga op de bank in de voorkamer lezen. 

Rick begint in de eetkamer aan zijn Lego piramide. Zo spenderen we een paar uur gezellig samen, maar ons eigen ding doend. 

Tegen zessen gaan we bedenken waar we willen gaan eten. Dat wordt Genki Izakaya. Zo vroeg is er nog plaats aan de bar. We bestellen wat yakitori en andere voorafjes. 

Voor mij is dat ook een gestoomde ei pudding met krab, zeeegel en zalmeitjes. Daar moet ik een half uur op wachten, maar het is de moeite waard. 
Yakitori

Rick's cocktail 

Als we om kwart over zeven vertrekken zit het hele restaurant vol en staat er een rij tot buiten de deur. Deze restaurants zijn zo populair! 

De eigenaar heeft een winnend concept: vier Aziatische restaurants met ieder andere gerechten, goede chefs en meer dan genoeg personeel. Hij heeft een hit met het eten, maar ook met de bediening. 

Thuis steken we de kaarsen en feeenlichtjes aan en ontspannen ons met tv shows kijken. In mijn geval kijk ik de Below Deck series nog eens. Ik heb niet zo'n goed geheugen wat boeken en films e.d. betreft, dus het is alsof ik ze nog nooit gezien heb. 

Allemaal een heel fijn laatste weekend van 2023 gewenst!

10 reacties:

Anja L. zei

Liever teveel eten dan te weinig.
Je nagels zien er weer feestelijk uit.
Een heel fijn weekend en een mooie jaarwisseling!
Wij ontvluchten Amersfoort en gaan naar een hotel aan het IJsselmeer en hopen op minder vuurwerk daar.

Marion2 zei

Ik ga de lavendelolie ook eens proberen. Ik moet het alleen nog zien te vinden, want bij Kruidvat en Etos hadden ze het niet (volgens de websites moest het er wel zijn).

Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is als je kinderen ver weg wonen. Maar jullie band is goed en dat is het belangrijkste.

Je nagels zijn erg geslaagd.

Petr@ zei

Lijkt me ook lastig, dat afscheid steeds. Maar zolang ze gelukkig zijn is dat het belangrijkste.
Juist mooi de zwarte nagels met die stickers!

Anoniem zei

Ik vind je nagels echt mooi, heel feestelijk!
Gezellig, met 20 mensen oudjaarsavond vieren!
Wij houden t dit jaar heel rustig. Morgen ga ik nog oliebollen en appelflappen bakken..
Fijne zaterdag
Carla

Petra zei

@Anja - ik lees dat wel vaker, veel plezier

Petra zei

@Marion - ik heb er vannacht weer heerlijk door geslapen

Anoniem zei

Afscheid nemen blijft altijd moeilijk. En dat je kinderen gelukkig zijn is toch het belangrijkste.
Wij zijn altijd met zijn drietjes met oudjaar. Bakken oliebollen en vanmiddag heb ik de ragout voor de bitterballen gemaakt.
Nieuwjaarsdag gaan we naar onze vrienden die haar traditionele nieuwjaarsdiner houdt.
Is ook altijd heel gezellig.
Fijn weekend en een gezellige jaarwisseling.
Wil

Petra zei

@Petra - Ja, het geeft rust te weten dat ze gelukkig zijn.

Petra zei

@Carla - een fijne jaarwisseling gewenst!

Petra zei

@Wil - jullie ook!