Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, april 20, 2020

Over een drukke maandag

Alweer heb ik zo vreemd gedroomd, dit keer was ik in Nederland en kon nergens naar toe en niemand bezoeken. Het zijn geen nachtmerries maar wel intensieve dromen. Ik vraag me af waar het van komt want anders droom ik nooit zo specifiek. 

Zoals iedere weekdag is Rick allang op als ik rond achten beneden kom. Dat niet alleen, hij heeft de basement al gestofzuigd en de was opgevouwen. Dat waren dingen, die ik vandaag ging doen, maar Rick had er naar zijn zeggen zin in. Ik heb echter zo'n donkerbruin vermoeden dat hij het voor mij deed.

Ook de koffie staat al klaar en ik heb wat gerookte zalm en tomaat bij als ontbijt. Om kwart over negen zou ik gewoonlijk een afspraak bij mijn endocrinoloog hebben, maar dat gaat nu virtueel via video bellen. Dokter Kella draagt een mondkapje terwijl ze mij te woord staat.

Haar man heeft hoogst waarschijnlijk COVID en om haarzelf en haar dochter te beschermen dragen zij mondkapjes. Haar man is alleen maar het huis uit geweest om boodschappen te doen dus heeft het virus waarschijnlijk in een supermarkt opgelopen. Oei, niet fijn om te horen aangezien ik vanochtend onze wekelijkse boodschappen ga halen. 

Het consult is de jaarlijkse controle van mijn schildklier. Mijn bloed is daar in december nog op onderzocht dus er is geen haast om dat nog eens te doen. Mijn huidige dosis medicijn wordt voortgezet en eind juni, begin juli raadt Dr. Kella me aan die bloedtest voor het hele jaar te laten doen. 

Na het dokters"bezoek" doe ik mijn cardio en ga dan naar boven voor de maandagse gewichten routine. Die is weer pittig en na afloop heb ik toch altijd weer een goed gevoel. Ik douche gauw en maak me klaar om die boodschappen te gaan doen. 

Bij The Fresh Market is het nu verplicht iets voor je neus en mond te dragen. Ik ga er in vol ornaat met bril, mondkapje en handschoenen naar binnen. Die handschoenen gooi ik na afloop weg en doe een nieuw paar aan voor de Giant. Als laatste, met nog een paar schone handschoenen aan, haal ik wat dingen bij Whole Foods en dan kunnen we er weer even tegenaan. 


Thuis helpt Rick me de boodschappen ontsmetten. Net hoorde ik op de radio dat dat nu toch weer aan wordt geraden. Is het nodig? Niemand weet het, maar wij doen het gewoon. Met ons tweeen hebben we nu ook weer niet zoveel dat het een dagtaak is.

Intussen val ik om van de honger en we maken snel onze salades. Het is weer heerlijk in het zonnetje voor het huis. Rick gunt zichzelf geen lange lunchpauze en gaat meteen weer terug aan het werk. Ik blijf nog even zitten en ga dan mijn weekdaagse rondje Vienna doen.

Onze buurt is zo ontzettend mooi op het moment! Ik waan me in een park met alle azaleastruiken en bloeiende dogwoods. Sommige mensen hebben gewoonlijk saaie groene tuinen, maar in dit seizoen zijn ze prachtig.


Gek genoeg ben ik heel moe van het boodschappen doen. Rick denkt dat dat ook door de stress komt. Bovendien zit mijn rechteroor dicht, ik kan minder goed horen en het suist. Ik krijg er hoofdpijn van. Als dat zo blijft moet ik een oor-, neus- en keelarts bellen. Toch geniet ik weer van het fotograferen van onderstaande bloemen.





















De rest van de middag breng ik op mijn luie stoel door. Ik kijk eerst de Boer Zoekt Vrouw aflevering van gisteren. Tot nu toe niet bepaald verrassingen daar. Ik lees telkens een rumoer dat een van de vrouwen van Geert Jan hem heeft bedonderd. Ik ben heel benieuwd wie want ze lijken beiden zulke nette dames (als het al waar is natuurlijk).

Daarna ga ik verder met The Great British Baking Show. Om half zes is Rick klaar met zijn werk en we praten bij over de dag. We vinden dit allebei een "gewonnen" uur want voor het thuiswerken was dit de tijd dat Rick naar huis reed.

Voor ons avondeten hebben we verse krab cakes, spinazie en bloemkool tots. Het is een lekker maal en een goede afsluiting van deze maandag. De komende drie avonden maken we zelf ons avondeten en ik probeer er variatie in te brengen. Dat is me volgens mij deze week weer gelukt.

We luisteren naar het nieuws en houden ons hart vast met alle protesten tegen de thuis blijf bevelen in de verschillende staten. Het is wel begrijpelijk want er is vrijwel geen vangnet hier in de VS en het Congres doet er eeuwig over om tot een overeenkomst te komen wat betreft hulp aan kleine ondernemers en werklozen. We zullen zien wat ervan komt, maar voor de komende maanden blijven Rick en ik zoveel mogelijk thuis!

7 reacties:

Pascale zei

Ja, ik erger me wel aan die protesten maar ik besef me toch ook donders goed dat wij heel erg bevoorrecht zijn. Mijn man heef (tot nu toe) maar 10% salaris hoeven inleveren door deze crisis, ons huis is afbetaald, er is in de buurt nog genoeg ruimte om rond te lopen, etc. Ik stel me voor dat als je je baan of je bedrijf kwijt bent door al deze maatregelen, het wel andere koek is. Helaas zijn er geen makkelijke oplossingen. Mensen in de gezondheidszorg zoals Katja zien weer de andere kant van de medaille.

Maria zei

Ik had het laatst ook over een rumoer. Iemand verbeterde mij, Het schijn gerucht te moeten zijn. Grappig dat jij hetzelfde deed.

Petr@ zei

Om in te haken op wat Maria schrijft: gerucht is inderdaad het juiste woord. Rumoer betekent iets anders maar wel logisch bedacht, gezien het Engelse woord voor gerucht.

De tuinen in jullie omgeving zijn inderdaad prachtig nu.

Hoe doen jullie de boodschappen ontsmetten? Met anti bacteriƫle doekjes?

Marion2 zei

Ik ben dus niet de enige die de boodschappen ontsmet. Wat een gedoe toch, na een stressvol bezoek aan de supermarkt (ze lopen hier echt te dicht langs je).
Pakketjes laten we eerst een paar dagen liggen voor we ze openmaken.

Hier wordt de druk voor versoepeling ook steeds groter. Met name voor jongeren, omdat
die er zo graag op uit willen en dat soms ook doen. Of ouders die er genoeg van hebben of last van hebben bij het werken dat hun kinderen thuis zijn en willen dat ze weer naar school gaan. Ik hoop niet dat ze eraan toegeven, maar vrees van wel.Het kan niet altijd feest zijn en onze gezondheid is vele malen belangrijker dan ongemak. De economische kant begrijp ik weer heel goed. Vanavond weten we meer.

Boer Zoekt Vrouw was weer leuk! Ben zo benieuwd wie Bastiaan en Geert-Jan gaan kiezen.
Wel sneu van Annemiek eigenlijk. Toch zou ik, als ik hun was, proberen een oplossing te vinden.

https://www.telegraaf.nl/video/663354612/bzv-bastiaan-moet-met-haar-het-veld-in-duiken

Anja L. zei

Ik las pas ergens dat het heel normaal is in deze tijd om andere dromen te hebben.
Ik besef iedere dag dat wij het zo slecht nog niet hebben in deze tijd. Ik ga gewoon aan het werk, Fred werkt thuis, we hebben een heerlijke tuin waar we in kunnen zitten en zat mogelijkheden om een rondje te fietsen en weinig mensen tegen te komen.
Ik hou toch al niet van grote groepen mensen dus voor mij is dit best fijn. Ik mis het wel om uit eten te gaan, eten laten bezorgen vind ik lang zo lekker niet dus kook ik zelf.
Vervelend van je oor, ik hoop dat je snel verbetering merkt.
Fijne dinsdag!

Anoniem zei

Prachtige tuinen bij jullie. Hier is de bloesem uitgekomen en door de harde wind zijn bijna alle blaadjes weer verdwenen.Zo jammer. Zolang we tulpen kunnen kopen hebben ze aan mij een goeie klant. Afgelopen week pioentulpen met zijn zo'n bloemvorming als pioenrozen, gekocht.
Ik volg de serie "Homeland "en een documentaire over Texas. Beide worden op hetzelfde tijdstip uitgezonden als Boer zoekt vrouw. Daar lees ik dan wel een verslag van ( Rick Evers ) en dat is hilarisch.
Hoe gaat het met je schoonvader ? Hoop idd dat hij het nog een poosje kan volhouden zodat jullie hem nog een keer kunnen bezoeken.
Fijne dag, groetjes Wil

Petra zei

@Pascale - Inderdaad, helemaal waar.

@Maria - Oeps!! LOL! Ik moet het nog veranderen.

@Petra - Ja, met antibacteriele doekjes inderdaad

@Marion - Ze lopen hier ook dicht langs, zo ergerlijk! Leuk weer dat stukje over BZV.

@Anja - Wij hebben het ook absoluut niet slecht en de kinderen zitten ook goed qua werk. Behalve Saskia, maar dat komt hopelijk nog wel.

@Wil - We hebben hier ook telkens zo'n hard wind, vind ik vreselijk!