Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, november 27, 2020

Over een chill dag

Rick en ik zijn als eersten beneden. Ik maak mijn ontbijt, want ik heb nog cantharellen en tomaten. Dan gaan we naar Starbucks, waar Rick zijn ontbijt bestelt. Verder nemen we vier koffies mee naar huis, ook voor Katja en Kevin. 

Die zijn op als we terugkomen en Saskia ook. We hebben vandaag helemaal geen plannen, gewoon rustig van elkaars gezelschap genieten. Ik doe halfhartig mijn stappen tot ik er 5000 bijeen heb en houd het dan voor gezien. 

Django heeft even het rijk alleen, want Orion slaapt in zijn bench. Zo durft Django ook weer even dichtbij mij te komen. Hij vindt Orions uitkijkplek bij het raam helemaal fantastisch. 


Rick en ik leggen samen onze nieuwe Disney kerstboom rok rond de boom. Hij past niet helemaal rond de boom, maar genoeg om de voorkant en zijkanten te bedekken. Nu kunnen de honden nog onder de boom lopen, waardoor er allerlei naalden afvallen. Zodra er cadeautjes onder liggen wordt dat pad hopelijk geblokkeerd.
Voor onze lunch zoeken we ieder wat van onze gading bij elkaar. Katja en Saskia maken er een heerlijke pompoen, ui en appel soep bij. Saskia maakt ook een veganistische spinazie en artisjokken dip, die verrassend lekker blijkt te zijn. Katja, Kevin en ik eten er van mee, alleen Rick moet er niets van hebben.

Om twee uur heeft Rick een virtueel internationaal happy hour met collega's van over de hele wereld. Nu ze dit komende jaar niet weer naar Seattle kunnen komen, besloten ze het zo te doen. De andere vier deelnemers zijn Deens, Tsjechisch, Canadees en Nederlands. 

De Nederlander en Deen heb ik ook al een aantal keren ontmoet, dus ik ga even hallo zeggen. Verder laat ik het aan de mannen over en ga kerstcadeautjes voor mijn zus, zwager, neefje en nichtjes bedenken. Dat is niet meer zo makkelijk, nu de kinderen tieners zijn, maar ik kom eruit. 

Paddington doet ook mee aan het happy hour

Als Rick weer boven water komt, gaan we een kaartspel dat hij voor zijn verjaardag kreeg spelen. Het heet Pick Your Poison. Heel erg leuk! Iedereen krijgt kaarten met een aantal scenario's en dan moeten de spelers degene, die ze het minst erg zouden vinden, uit twee daarvan kiezen. Ik win het eerste rondje en Kevin de tweede.

Dan is het tijd om eten te bestellen. Katja, Saskia en ik hebben zin in Japans en Rick en Kevin in Mexicaans. Perfect, want Passion Fin en District Taco liggen tegenover elkaar. We eten aan de eettafel. Veel minder formeel gedekt dan gisteren, maar ook weer heel gezellig!
Een foto van gisteravond, die ik vergat te plaatsen in mijn vorige blog

Na het eten gaat Kevin een virtueel spel spelen met vrienden. Katja doet huiswerk voor haar nurse practitioner opleiding en Saskia kijkt virtueel een film met een vriendin. Rick en ik zijn dol op de traditionele Kerstshows. 

We beginnen met de Grinch. Daarna wat nieuwe Minions mini filmpjes en als Saskia en Katja ook weer kunnen kijken Santa Claus is Coming to Town. Dat filmpje stamt uit 1970 en Fred Astaire vertelt het. Best bijzonder dat kinderen daar tegenwoordig nog van genieten. 


Het was een rustige familiedag vandaag. Ik heb er met volle teugen van genoten. Morgen vertrekken Katja en Kevin weer om zondag een soort van Thanksgiving met Kevins ouders te vieren. 

3 reacties:

Anja L. zei

Wat een gezellige dag met z’n allen.
Fijn weekend!

Petr@ zei

Leuk dat je door Saskia nieuwe gerechten proeft. Ik zou zelf niet volledig veganistisch willen eten maar er zitten heerlijke gerechten tussen.

Klinkt als een hilarisch spel, dat jullie speelden. Ik heb natuurlijk even de vragen op de kaartjes gelezen en voor mezelf bedacht welke twee ik zou kiezen ;)

Petra zei

@Anja - Ja, het gebeurt niet vaak meer zo :(.

@Petra - Dat spel is echt leuk! Dat gaan we vaker spelen.