zondag, juli 31, 2022

Over een ontspannen weekend

Zaterdag

Alexa wekt me, maar ik blijf nog een kwartiertje liggen. Dan zie ik Rick ook aanstalten maken om op te staan en we beginnen aan onze dag.

Natuurlijk halen we eerst koffies en egg white bites van Starbucks. Dan spelen we wat Pokemon Go en gaan naar de paarse glasbak.

We zijn daarna vroeg bij de Vienna markt. Opeens horen we onze namen en zien Mary, David en Niall staan. We hebben hen al een tijd niet gezien en we praten elkaar even bij over hoe het met "de kinderen" gaat.

Mary en haar nichtje hebben haast, dus lang duurt het niet. Wij lopen naar het kraampje van Quail & Hound voor een dozijn eieren. Ik vertel dat van het laatste dozijn een aantal eieren er als omelet beslag uitkwamen. Ze hebben geen idee hoe dat kwam. Dat verwachtte ik ook al niet, maar wie weet was het eerder voorgekomen.

Voor we naar huis gaan brengen we nog een kort bezoek aan de Safeway. Het is prachtig weer en vrijwel geen luchtvochtigheid voor de verandering. We brengen alle boodschappen thuis en gaan dan naar de hoofdstraat van Vienna.

We besluiten van het begin van Vienna naar onze bank aan de andere kant van de stad te lopen. Dat is een fijne wandeling. Bij de Truist bank zet ik mijn verdiensten van de afgelopen week op mijn spaarrekening.

We lopen zo'n vijfduizend stappen en zijn om kwart voor elf weer bij de auto. Thuis frissen we ons op en gaan dan aan lunch denken.

We besluiten naar The Boro te gaan. Onderweg zien we gekleurde wolken, het begin of einde van een prisma. Bijzonder, dat heb ik zo nog niet eerder gezien.

Natuurlijk haal ik hier een poke bowl van Poki DC. Rick gaat naar Paris Baguette en koopt een stokbrood met ham en kaas. Ik moet zeggen dat dat er ook heel erg lekker uitziet, maar ja, teveel koolhydraten.

Na het eten maken we ons klaar voor het zwembad. Als we daar tegen tweeen aankomen vinden we nog net een paar ligstoelen en een parasol. Het is niet druk, maar er zijn veel te weinig parasols.

Het water is lekker fris, zelfs bijna te koel. Tijdens de eerste kinderpauze zwem ik tien baantjes en dan is het weer genoeg voor vandaag. Maria komt net als Rick vertrekt en we zijn het erover eens dat de muziek weer eens veel te hard staat.

Rond half vijf loop ik terug naar huis. Rick is naar de AT&T winkel om een nieuwe telefoon te kopen. Zijn eerste generatie van de Surface telefoon is helemaal gebroken en hij wil een betere camera. Het wordt de Samsung S22 Ultra en hij kan hem maandag ophalen.

Via Open Table heb ik gereserveerd voor het terras van SER, een voor ons nieuw Spaans restaurant. We krijgen er geen spijt van, alle tapa's zijn heerlijk. Ik denk dat ik vanavond ook voor het eerst haai eet, welke haai kan de serveerster ons niet vertellen.

We delen de charcuterie en wat vleeskroketjes, dan komen een paddenstoelen tapa en de haai hapjes. Rick heeft ook nog een gerecht met gamba's en oesters besteld. Het smaakt allemaal voortreffelijk en Stacy, onze serveerster, is zeer attent. Hier gaan we zeker nog eens heen!

We proberen al een tijdje een strandvakantie met Katja en Kevin te regelen. Dat is eindelijk gelukt. We gaan naar zuid New Jersey, de tweede week van september. Het is leuk om naar iets samen met hen uit te kunnen kijken.

Zondag

Voor de verandering ben ik eens niet vergeten Alexa op een weekend dag af te zetten. We slapen als rozen tot net na achten. Uitgerust staan we op.

Na Orions wandeling rijden we Vienna in en halen onze Starbucks bestelling op. Dan is het tijd voor de markt in het Mosaic District. We besluiten ook een stuk door het district te wandelen om wat stappen bijeen te krijgen.

Er is een nieuwe sappen en smoothies winkel, Pressed. Die heeft sap met dezelfde groenten als mijn Rooster van Greenheart. Een versie heeft zeezout als extra ingredient. Ik koop een flesje, maar dat zeezout proef ik niet echt. Ik houd het maar bij de Rooster, want die glazen flessen kunnen recycled worden.

Bij het King Mushroom kraampje haal ik mijn bestelling maitake en cantharellen op. Natuurlijk maak ik ook de nodige foto's. Al die gekleurde tomaten en pepers zijn zo vrolijk.

Een ouderwetse Fiat 500 bij het nieuwe pizza restaurant

Eenmaal weer thuis begin ik aan mijn cardio. Rick gaat de hot tub schoonmaken. Hij roept me naar beneden, want hij ziet een grote vlinder. Het blijkt een cecropia mot te zijn, een van de grootste in Noord Amerika.

Al gauw gaan de magen weer rommelen en we willen het nieuwe Indiase fast food restaurant in het Mosaic District uitproberen. Het is hier helemaal in om je eigen bowl samen te stellen. De poke bowl is bekend, maar we hebben ook Mexicaanse, Mediterraanse en nu Indiase restaurants met dat concept.

Rasa ziet er leuk uit en het is er druk, altijd een goed teken. Ik kies spinazie als basis in mijn bowl, daarbij de gember-kurkuma garnalen, warme spinazie, komkommer en tomaat salade, een heel lekkere tomaat-knoflook saus en wat getoaste linzen en zonnebloempitten.

Ricks bowl ziet er heel anders uit en hij heeft lamskabob als proteine. Er zijn geen tafeltjes buiten meer vrij, maar we zien aan de overkant wel een bankje open. We smullen en zijn het erover eens dat dit restaurant ook voor herhaling vatbaar is. Dit is allemaal lekkerder en gezonder dan de traditionele fast food ketens.

De voorspelde regen is helaas gearriveerd. We besluiten snel onze boodschappen bij de Giant in Fairfax Circle te gaan doen. Dan kunnen we ook uitzoeken waar het nieuwe Koreaanse restaurant met zelf samen te stellen bowls is. Die gaan we binnenkort ook proberen.

Met dit sombere weer hebben we zin om een film te kijken. We kijken welke tekenfilm we nog niet gezien hebben en dat wordt Hotel Transylvania 4. Het is de laatste van de serie en het verhaal is heel leuk bedacht.

De rest van de middag gaan we verder aan de Disney puzzel, die al maanden op onze eettafel ligt. Hij leek heel makkelijk, maar dat valt flink tegen. Allemaal verschillende Mickey's en Donald Duck's en andere figuren. Je gaat er bijna scheel van kijken!

Om het weekend af te sluiten gaan we kijken of er plaats is aan de bar van Bear Branch Tavern. Dat is het geval en we komen toevallig naast onze vriend Michael te zitten. Dat is een van de leuke bijkomstigheden van ergens lang wonen, we kennen enorm veel mensen.

Terwijl we met Michael praten en een paar van zijn vrienden ontmoeten bestellen we eten. Met dit regenachtige weer hebben we allebei zin in uiensoep. Die van mij wil ik zonder brood en ik mis dat helemaal niet, zo lekker is het.

Als hoofdgerecht heb ik buikspek met wortelpuree, wilde paddenstoelen en erwtjes. Dat is lekker! Met de uiensoep kan ik het niet helemaal op, maar ik begrijp waarom Chris, de serveerster, het aanbeval. Het is weer eens wat anders dan de gewoonlijke salade, die ik hier bestel.

En zo is er alweer een weekend voorbij, het gaat te snel! Hieronder wat Fiona foto's van vandaag en Kai en Raquel zijn in Scandinavie. Na Denemarken zijn ze nu in Noorwegen en deden een georganiseerde wandeling naar een uitkijkpunt over een van de fjorden.

Allemaal een heel fijne week gewenst!

Hier is wat zand, Mommy! (Fiona is dol op het strand en eet volgens Katja de helft op)

Ze is dol op bramen!

Kai en Raquel zijn op vakantie in Scandinavie. Ze hebben Denemarken bezocht en zijn nu in Noorwegen