zondag, juli 17, 2022

Over een welbesteed weekend

Zaterdag

Als Rick om iets na achten opstaat volg ik zonder veel enthousiasme, want ik voel me weer zo moe. Wanneer leer ik eens om niet van alles te gaan doen als ik wel energie heb? Ik vind het heel moeilijk de grens te vinden.

We halen ontbijt en koffies van Starbucks en de volgende stop is de paarse glasbak. Dat is vlakbij Greenheart, dus we nemen daarvan meteen ook maar een nieuwe fles Rooster sap mee. Ze staan ook op de markt, maar hebben dat specifieke sap niet altijd.

De markt is onze laatste stop vanochtend. Het is er weer leuk fotograferen. Dit keer waren de kippen niet geschrokken en we nemen een dozijn eieren mee. Ik vind die van hen zo lekker en ze hebben allemaal kleurtjes en verschillende maten. Het is een kleine boerderij, die ook honing maakt.

Thuis doe ik een half uur op de elliptische machine tot ik 5000 stappen bijeen heb. Dan ga ik naar buiten om de tijgerlelies te fotograferen. De onderste foto is ongeveer een derde van de knoppen en bloemen voor ons huis.

Als ik weer binnen kom rent Rick de trap af. Hij moet me iets laten zien. Hij opent zijn handen en laat een enorme kever zien. Die liep in onze slaapkamer! Ben ik even blij dat hij nu weer vrolijk buiten verblijft. Zo'n ding zou maar in je bed zitten, ik griezel van de gedachte!
I

Rick vond mijn slawrap er gisteren zo lekker uitzien dat hij er ook een wil. Ik vind het prima het nog een keer te eten. We halen ze dus op van The Italian Gourmet.

We kunnen nog net buiten eten en dan begint het te druppen. Daar gaat onze hoop de middag in het zwembad door te brengen. We besluiten de tijd dan maar nuttig te besteden en wat boodschappen te gaan doen.

Als eerste gaan we naar de ABC winkel voor wat blikjes bloody Mary mix. Daar staat ook de "Directions" panda en dat wordt mijn dagelijkse themafoto met Tinkelbell. Bij Big Planet Comics vult Rick zijn voorraad strips aan.

Als laatste bezoeken we de Giant. Daar zien we onze mondhygieniste en praten even met haar. Ons lijstje is al snel afgewerkt. De regen stelde niet veel voor en we hopen alsnog naar het zwembad te kunnen.

Tegen vieren komt de zon tevoorschijn en lopen we naar de overkant. Het is, waarschijnlijk vanwege het weer, rustig in het zwembad. Ik ga zittend op mijn hangmat dobberen en Rick zwemt een aantal baantjes.

Om vijf uur lopen we terug en niet veel later sluit het zwembad weer vanwege donder. Hadden wij even geluk.

We bedenken dat we wel bij Bonaroti willen eten vanavond. Daar worden we als oude bekenden begroet door Sergio.

Dit is een van de oudste, zo niet het oudste, restaurants in Vienna. Sergio opende het in 1982, een jaar voor ik naar de VS verhuisde. Het is nog steeds heel populair.

Wij vragen een tafel op het klein terras. Daar is het lekker met wat fans om ons te verkoelen. Het eten is zoals altijd voortreffelijk. Ik heb de zuppa Michelangelo, gerookte zalm en carpaccio, allemaal voorafjes. Rick neemt een gerecht met linguini en allerlei soorten schaaldieren. We zijn zeer tevreden!

Zondag

We slapen uit tot half negen, ik ben zelfs de eerste, die opstaat! Al gauw zijn we klaar erop uit te gaan. Het is bewolkt, maar zo vroeg al 25 graden. We zijn dus blij met onze ijskoffies van Starbucks.

Vandaag is er markt in het Mosaic District en Rick neemt eens een andere route door de buurt waar mijn schoonouders vroeger woonden. Wij hebben toen Katja een baby was een tijdje in hun huis gewoond, zij waren in Duitsland.

Opeens trapt Rick hard op de rem. Het scheelde een haar of hij had een bambi aangeraden. We hadden het hertje geen van beiden gezien en het rende dus onverwachts voor onze auto langs. Gelukkig rent het gewoon verder iemands tuin in, want we hadden het vreselijk gevonden als we het verwond hadden.

In het Mosaic District parkeren we dichtbij de markt. We zijn er wat later dan gewoonlijk en dat is te merken. Ik had niet verwacht dat het zoveel drukker zou zijn. We lopen de markt op en neer en ik maak weer foto's. Aan het einde haal ik mijn bestelling paddenstoelen op van King Mushroom.

Thuis doe ik een half uur cardio tot ik halverwege mijn stappendoel ben. Dan ga ik op het deck mijn gewoonlijke woordpuzzels en breinspelletjes doen. Zo is het al gauw na twaalven.

We gaan naar The Boro voor ons middageten. Ik bestel natuurlijk een poke bowl van Poki DC en Rick heeft een paar taco's van Fish Taco. Als we dat op hebben gaan we de grote Whole Foods hier binnen.

Daar zie ik gelegenheid om Tinkelbell tussen de orchideeen te fotograferen. Ik ben hier voor probiotica, want ik heb wat problemen met mijn ingewanden. Hopelijk gaat dat helpen.

Rond half drie gaan we naar het zwembad. Het water is koel en er dreigt regen. Toch houden we het anderhalf uur vol. Op weg naar huis voelen we de eerste druppels. Het is ook zo vochtig, geen wonder dat daar regen van komt.

We hebben beiden geen zin ergens heen te gaan en door de regen gaat onze geplande barbecue niet door. Gelukkig hebben we een heel aantal restaurants vlakbij. Rick gaat Indiaas eten halen van Aditi Gourmet.

Dat hebben we al een tijdje niet gegeten. De kippensoep en de spinazie met paneer kaas zijn altijd zeer smakelijk. Het is een goede afsluiting van een fijn weekend. Allemaal een heel goede week gewenst!