dinsdag, februari 06, 2024

Dag 6 New Orleans: Nog even wat rondlopen en dan de terugreis

Rick heeft zijn wekker voor half acht gezet, maar ik ben al eerder wakker. Ik moet zeggen dat de bedden hier in het Saint hotel heel lekker liggen. Ik heb alle nachten heerlijk geslapen.

We maken ons klaar en pakken zoveel mogelijk in. Dan lopen we naar de Cafe Beignet locatie aan Royal Street. Dit is volgens ons het oudste restaurant van hen en het is heel gezellig binnen. We hebben geluk dat er een paar tafeltjes vrij zijn.

We bestellen beiden een cafe au lait, die van mij met amandelmelk. Ik neem een omelet met rivierkreeftjes en Rick eentje met andouille worst. We smullen ervan, dit Cafe Beignet is een aanrader.

Na het eten gaan we door het French Quarter lopen en nog wat foto's maken. Ook is Rick nog op zoek naar een Mardi Gras vlinderdasje voor zijn kostuum. De meeste zaken hebben die niet, maar bij de laatste hebben we beet.

Daarna begeven we ons naar het hotel waar we de laatste dingen inpakken en op de taxi chauffeur wachten. Dat is Jay, die ons van het vliegveld naar het hotel bracht. Wij vinden het handig om als we de chauffeur goed en vriendelijk vinden zijn kaartje te vragen om ons ook terug naar het vliegveld te brengen.

Twee uur voor vertrek zijn we op Louis Armstrong International Airport. We eten een vroege lunch bij Leah's. Ik moet zeggen voor een vliegveldrestaurant is mijn salade met blackened garnalen erg lekker.

Als we bij de gate komen is men net begonnen met boarden. Tot mijn verrassing kreeg ik gisteren een berichtje dat ik een eerste klas stoel heb. Rick helaas niet, maar hij heeft een hele rij voor zich alleen dus dat is ook fijn.

Er wordt tot mijn verbazing lunch geserveerd, maar die klinkt allerminst koolhydraatarm. Ik heb ook niet zoveel trek en vraag of ik een Tapas doos kan krijgen. Daar zitten wat lekkernijen in zoals kaas, olijven en amandelen. Ook is er een miniatuur stroopwafeltje, zo klein heb ik het nog nooit gezien.

Het gros van de vlucht doe ik Duolingo lessen. Verder lees ik wat en praat met Katja en Saskia, die beiden ziek zijn. Al gauw wordt de landing ingezet en zijn we terug in het koude Virginia.

Mijn tas gaat als allerlaatste het vliegtuig in

Omdat mijn tas als laatste het vliegtuig inging komt hij er als eerste uit. Ricks koffer is nummer drie en zo staan we al heel snel buiten. Een taxi is snel gevonden en binnen het uur na landing zijn we thuis.

Daar wacht ons natuurlijk een heel blije Orion. We sjouwen de bagage naar boven, maar uitpakken doen we morgen wel. Het is hier een uur later dan in New Orleans dus voor we het weten is het al donker.

We bestellen taco's op koolbladeren van Taco Bamba. Die worden bezorgd. Het is de eerste keer dat we deze koolbladeren als "tortilla" hebben. En dat is heel erg lekker en een stuk lichter. Ik ben blij dat we nu weer van hen kunnen bestellen, want hun taco's zijn verrukkelijk.

En nu is het tijd voor de eerste aflevering van het elfde seizoen van Below Deck. Ik ben benieuwd.